Jakie są najzdrowsze warzywa? strona 1 z 2

Warzywa to naturalne bogactwo witamin i minerałów. Ich spożywanie może przynieść same korzyści. Nie bez powodu tak często słyszymy zalecenia dietetyków mówiące o tym, żeby zwiększyć ilość spożywanych warzyw i owoców. Mimo tego, że ich zbawienne działanie zostało udowodnione wciąż mało kto przestrzega tego typu zalecenia. Wiąże się to z nawykami żywieniowymi, do których zostaliśmy przyzwyczajeni bądź sami je stworzyliśmy. Często bowiem zapominamy o dziennym zapotrzebowaniu na warzywa i owoce. Coraz bardziej kierujemy się w stronę szybkich i prostych dań, których wartość odżywcza staje pod dużym znakiem zapytania. Chcąc zachować dobry stan zdrowia należy jeść jak najwięcej warzyw i owoców. W tym artykule dowiesz się jakie warzywa są najzdrowsze i mają najwięcej substancji odżywczych.
Jakie są najzdrowsze warzywa?
1
Do pierwszej grupy najzdrowszych warzyw (tzw. grupa warzyw krzyżowych) możemy zaliczyć: brokuł, kalafior, brukselkę oraz czerwoną i zieloną kapustę. Zawierają one mnóstwo witamin i minerałów. Między innymi są bogate w witaminę C, potas, magnez, wapń, żelazo, witaminę B6, B1, B2, witaminę A oraz kwas foliowy. Te warzywa mają działanie antynowotworowe oraz pomagają walczyć z wysokim poziomem cholesterolu. Zawierają one dużą ilość błonnika, który pomaga regulować przemianę materii. Jest pomocny przy zaparciach. Przypomnijmy, że gotowanie tych warzyw jest najlepszą formą ich przyrządzania. Gotujemy w lekko osolonej wodzie od kilku do kilkunastu minut.
2
Kolejnym warzywem, na który warto zwrócić uwagę jest marchewka. Tak jak brokuły czy kalafior działa ona antynowotworowo. Poprawia również nasz wzrok dzięki zawartej w niej witaminie A oraz beta-karotenu. Zawiera również spora ilość witaminy C, B a także E. Działa ona zbawiennie na stan naszej skory. Wygładza zmarszczki oraz daje skórze bardziej intensywny kolor. Najlepiej spożywać marchewkę na surowo. Zachowa ona wtedy jak najwięcej wartości odżywczych.
Udostępnij na FB
3
Następnie zajmijmy się liściastymi warzywami o ciemnozielonej barwie. Mają one również wiele wartości odżywczych. Z pewnością możemy do nich zaliczyć: szpinak, boćwinę, jarmuż, natkę pietruszki, czerwoną oraz zieloną sałatę a także rzepę. Warzywa te są bogate w witaminy z grupy B, C, E oraz A. Dodatkowo zawierają żelazo, magnez oraz kwas foliowy. Tego typu warzywa zawierają antydoksanty, które są bardzo pomocne w walce ze starzeniem się. Wzmacniają one również naszą odporność oraz stan naszej skóry.
4
Teraz zajmijmy się grupą warzyw należącą do roślin bobowatych. Jak nie trudno się domyślić zaliczamy do nich groch, fasolę, soczewicę czy też soję. Zawierają one błonnik, wapń, żelazo, magnez czy potas. Te warzywa zawierają sporą ilość białka, który jest niezbędnym budulcem naszych mięśni. Dodatkowo przeciwdziałają nowotworom szczególnie nowotworowi sutka oraz jelita grubego. Oprócz tego warto również włączyć do diety pomidory, szparagi, czosnek oraz cebulę.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nie będzie widoczny na stronie
 
Nie wiem jak u was, ale w moim przypadku, kiedy powietrze robi się nieco chłodniejsze, włosy stają się całkowicie...
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub