Jak rozpoznać zapalenie dziąseł?

Zapalenie dziąseł jest to infekcyjna choroba dziąseł spowodowana nagromadzoną na powierzchni zębów płytką nazębną i kamieniem. Unikanie i zapobieganie zapalenia dziąseł to przede wszystkim prawidłowa higiena jamy ustnej oraz częste wizyty kontrolne u stomatologa. Nieleczone zapalenie dziąseł może przerodzić się w zapalenie przyzębia oraz być przyczyną trwałego uszkodzenia zębów, żuchwy i całej szczęki. Poniższe wskazówki pozwolą na wczesne rozpoznanie oznak i symptomów tej dolegliwości.
Jak rozpoznać zapalenie dziąseł?
1
Sprawdź kolor swoich dziąseł. Czy są bardziej zaczerwienione niż zazwyczaj? Zdrowe dziąsła mają zwykle odcień różowy. Zaczerwieniona linia dziąseł oraz czerwone dziąsła mogą być wczesną oznaką choroby.
2
Zwróć uwagę czy dziąsła są spuchnięte lub w jakiś miejscach cofnięte. Opuchlizna może być przyczyną również innej infekcji jednak cofnięcie dziąseł razem z zaczerwienieniem lub razem z zmianami w linii dziąseł jest symptomem zapalenia.
3
Spróbuj ocenić czy twój oddech jest inny niż zazwyczaj. Jeśli nie potrafisz tego stwierdzić wówczas poproś o pomoc kogoś kogo się nie wstydzisz. Jedną ze znanych oznak zapalenia dziąseł jest nieprzyjemny zapach z ust lub nieprzyjemny smak w buzi.
4
Zwróć uwagę czy w trakcie mycia zębów na twojej szczoteczce nie pojawiła się żadna różowa czy czerwona plamka. Może się okazać, że w jakimś miejscu twoje dziąsła krwawią. Jeśli tak się stanie odszukaj krwawiącego miejsca. Krwawienie dziąseł niekoniecznie oznacza zapalenie dziąseł. Warto jednak udać się do dentysty i zasięgnąć jego opinii.
5
Czy bolą cię dziąsła lub zęby? Często zapalenie dziąseł jest poprzedzone sporadycznymi bólami, jednak jeśli wcześniejsze symptomy zostały zignorowane ból może się wyostrzyć i stać się bardziej uporczywy. Ból jest znakiem ostrzegawczym i bardziej niż inne oznaki choroby wymaga niezwłocznej wizyty u stomatologa.
Udostępnij na FB
Ostrzeżenia
  • Przewlekłe zapalenie dziąseł lub częste ostre zapalenia mogą spowodować paradontozę.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

grazyna2 - 2013-04-18
dobry jest dentosept- przynosi ulgę
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub