Jak zrobić bransoletkę ze skóry? strona 1 z 5

Skórzana biżuteria wciąż jest w modzie. Jednak zamiast kupować ją w sklepie, możesz samodzielnie zrobić coś ładnego i oryginalnego, np. haftowaną bransoletkę ze skóry. Drugiej takiej nie znajdziesz!
Jak zrobić bransoletkę ze skóry?
Rzeczy, których potrzebujesz:
2 kawałki cienkiej skóry – prostokąt o wymiarach 6,5 x 17,5cm oraz pasek o wymiarach 0,5 x 25cm, mulina, drewniane wykałaczki, gumowy, drewniany lub plastikowy pobijak, metalowy dziurkacz do skóry (ja użyłam rozmiarów 0, 2 i 4), podkładka do cięcia, nożyczki, nóż krążkowy, linijka, klej do skóry
Udostępnij na FB
1
bransoletka ze skóry - krok 1
Za pomocą linijki odmierz na kawałku skóry prostokąt o wymiarach 6,5 x 17,5cm. Wytnij go za pomocą noża krążkowego. Owiń wycięty kawałek dookoła nadgarstka, by sprawdzić wymiary. Końce powinny być od siebie odległe o około 1cm. W razie potrzeby przytnij skórzany pasek. Wytnij również długi na 25 cm pasek o szerokości 0,5cm. Będzie on służył do wiązania bransoletki.
2
bransoletka ze skóry - krok 2
Na podkładce podłóż kawałek gazety. Obróć skórę lewą stroną do góry i na całą jej powierzchnię nanieś specjalny klej do skóry. Poczekaj około 5 minut, aż klej zacznie lekko gęstnieć (chyba, że instrukcja na opakowaniu każe inaczej).
3
bransoletka ze skóry - krok 3
Teraz złóż bransoletkę wzdłuż na pół. Mocno dociśnij, by klej rozprowadził się równo i skleił bransoletkę na całej długości. Pozostaw do wyschnięcia. W razie potrzeby usuń resztki kleju. Bransoletka powinna mieć teraz niewiele ponad 3cm szerokości.
4
bransoletka ze skóry - krok 4
Połóż bransoletkę na desce do wycinania, właściwą stroną do góry. Używając pobijaka lub młotka oraz dziurkacza do skóry, zrób w bransoletce otwory według wybranego wzoru. Ja użyłam dziurkacza w rozmiarze 4 do wykonania środkowych otworów, a dziurkacza w rozmiarze 0 do otworków na zewnątrz. Resztki skóry usuń z otworów za pomocą wykałaczki.
5
bransoletka ze skóry - krok 5
Teraz czas przewlec przez otwory nitkę. Najlepiej sprawdzi się podwójnie nawleczona mulina. Możesz wykorzystać kilka kolorów nici. Zrób na końcu nitki pętelkę i przewlecz ją od spodu przez środkowa dziurkę. Teraz przeciągnij ją przez jedną z mniejszych dziurek i z powrotem przez dziurkę środkową. Powtórz tą czynność, dopóki nie uzyskasz kwiatka jak na zdjęciu obok. To samo zrób dla sąsiednich otworów. Oczywiście jeśli wybrałaś inny wzór, sama wiesz najlepiej jak go wyszyć.
6
bransoletka ze skóry - krok 6
Zaokrąglij brzegi bransoletki za pomocą ostrych nożyczek. Na każdym końcu zrób otwór dziurkaczem o rozmiarze 2. Przez otwory przeciągnij wąski pasek skóry. Żeby ułatwić sobie zadanie, przytnij po skosie jego końce. Wyreguluj długość paska, by bransoletka miała odpowiedni rozmiar.
7
bransoletka ze skóry - krok 7
Na każdym z końców paska zrób pętelkę.
8
bransoletka ze skóry - krok 8
Przeciągnij końce paska pod bocznymi pętelkami. W razie potrzeby wyreguluj jego długość i przytnij. Bransoletka gotowa.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub