Jak przygotować się do zerwania z nałogiem palenia papierosów?

Palenie tytoniu należy do najczęstszych przyczyn zgonów ludzi na całym świecie obok wypadków samochodowych, alkoholizmu i narkotyków. Nie ma wątpliwości, że uzależnienie od nikotyny jest niezdrowe i niebezpieczne. Osoby zaciągające się papierosem żyją krócej i są bardziej narażone na choroby nowotworowe. Ale każdy palacz wie, że rzucenie palenia nie należy do najprostszych. Poniżej znajdziesz kilka porad, które pomogą ci przygotować się do zerwania z tym nałogiem.
1
Pierwszym krokiem w rzucaniu palenia jest uświadomienie sobie tego, dlaczego chcemy to zrobić. Dla jednych ważne będą tu względy zdrowotne, rodzinne (bliscy nałogowca stają się biernymi palaczami bez własnej woli), dla jeszcze innych – finansowe. Należy definitywnie zadecydować, że chce się podjąć taką próbę. Dobrze jest też wykonać sobie listę wszystkich powodów, dla których pragnie się przestać palić, w tym także wszystkich dobrych rzeczy, które się wydarzą, kiedy nastąpi ostateczne pożegnanie z papierosami.
2
Następnie należy dokładnie przeanalizować swoje przyzwyczajenia i policzyć wszystkie papierosy, standardowo wypalane w ciągu 24 godzin. Dobrze jest poświęć trochę czasu na analizę tego, kiedy i dlaczego sięga się po papierosy.
3
Kolejnym krokiem jest wybranie określonego dnia, w którym przestaniesz palić i zaznaczenie go w kalendarzu. Należy przy tym unikać pewnych specjalnych okazji, przy których prawdopodobnie nikotynowa abstynencja będzie utrudniona, np. dzień w którym odbyć się ma stresujący egzamin czy trudna rozmowa.
4
Dodatkowym wsparciem może być namówienie bliskiej osoby, by także przestała palić w tym samym czasie.
5
W rzuceniu palenia pomocna jest cała gama farmaceutyków i preparatów, dostępnych w aptekach oraz coraz większa ilość poradni i terapii antynikotynowych. Należy się zapoznać z ich ofertą, można też umówić się z lekarzem lub zapytać o radę farmaceutę, ponieważ specjalista pomoże Ci wybrać odpowiedni lek, preparat lub terapię.
6

Więcej informacji na stronie www.narkotyki.pl

Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub