Jak usunąć dysk Q? strona 1 z 2

Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem komputera z systemem operacyjnym Windows 7, zapewne zauważyłeś już tajemniczy dysk Q, który widoczny jest w panelu Mój komputer. Zanim podejmiesz decyzję o jego usunięciu, zastanów się czy aby na pewno tego chcesz. W tym artykule dowiesz się czym jest dysk Q oraz jak go usunąć, jeśli uznasz, że zachodzi taka potrzeba.
Jak usunąć dysk Q?
1

Czym jest dysk Q?

Dysk Q jest dyskiem wirtualnym, na którym znajdują się pobierane z sieci pliki pakietu Microsoft Office. Dlaczego wirtualnym? Ponieważ w Windows 7 mamy do czynienia z nową formą dostępu do narzędzi Office, tzw. mechanizmem Click-to-Run. Pakiet Office nie jest tak jak poprzednio w całości instalowany na dysku. Znajdują się na nim tylko podstawowe składniki pakietu, a reszta w razie potrzeby pobierana jest z serwerów Microsoftu i umieszczana właśnie na wirtualnym dysku Q. Dostęp do tych funkcji nie znika po wyłączeniu komputera, zatem następnym razem możesz z nich skorzystać błyskawicznie, ponieważ wciąż znajdują się one na dysku Q. Korzyścią jest przede wszystkim oszczędność miejsca. Nie musisz instalować pakietu i wszystkich jego funkcjonalności, a jednocześnie nie tracisz do nich dostępu, dzięki natychmiastowemu pobieraniu ich na dysk za pomocą funkcji Click-to-Run. Usuwając dysk Q pozbawiasz się tej funkcjonalności. Zastanów się więc, czy na pewno chcesz to zrobić?

Udostępnij na FB
2

Usuwanie dysku Q

Jeśli nie udało mi się cię przekonać, nie pozostaje mi nic innego jak pokazać ci w jaki sposób usunąć dysk Q z twojego komputera.

  • Wejdź w Panel sterowania → Programy → Programy i funkcje

  • Kliknij na Microsoft Office 2010 Starter lub Microsoft Office 2010 dla Użytkowników Domowych i Małych Firm lub Microsoft Office 2010 dla Użytkowników Domowych i Uczniów

  •  W przypadku pola Usuń ustawienia użytkownika pakietu Office wykonaj jedną z dwóch rzeczy:
    - jeśli chcesz zachować ustawienia pakietu Microsoft Office, takie jak ustawienia Wstążki (Ribbon customizer - odpowiedzialnej za rozwijalne menu w programach MS Office), NIE ZAZNACZAJ tego pola
    - jeśli nie chcesz zachowywać ustawień Microsoft Office lub któreś z nich chciałbyś naprawić, ZAZNACZ to pole.

  • Kliknij Odinstaluj.

3

Żeby usunąć pozostałości pakietu i nieaktualne wpisy rejestru użyj programu czyszczącego, np. CCleaner (do pobrania tutaj).

  • Komentarze Tipy.pl (1)

gosc - 2013-06-07
wszystko fajnie tylko co jeśli pomimo tego ze jestem administratorem przy próbie odinstalowania pokazuje się komunikat ze nie mam wystarczających uprawnień do usunięcia tego??
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub