Domowe sposoby na uczulenie na twarzy strona 1 z 4

Przyczyn alergii na twarzy może być wiele: słońce, kosmetyki, pożywienie, sierść zwierząt, uczulenie na leki. Również wiele jest sposobów walki z nią. Dużo osób myśli, że jedynym skutecznym sposobem na wyprysk alergiczny są maści i leki na receptę. Nie jest to jednak prawda. Preparaty takie nie zawsze przynoszą spodziewany efekt, poza tym są drogie i niepozbawione skutków ubocznych. Zamiast więc faszerować się chemią, wypróbuj domowe sposoby na alergię skóry twarzy. Pomogą ci one pozbyć się kłopotliwego problemu i znów cieszyć się piękną cerą.
Domowe sposoby na uczulenie na twarzy
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Bardzo skutecznym naturalnym preparatem na alergie skórne i zmiany trądzikowe jest olej arganowy (do kupienia tutaj). Szybko pozwoli ci pozbyć się problemu, a regularnie stosowany znacząco poprawi kondycję cery.
1
ogórek

Banan i ogórek

Maseczka z banana i ogórka pomaga złagodzić rumień i stany zapalne pojawiające się na twarzy na skutek alergii. Żeby ją przygotować, zmiksuj w blenderze pół banana i ćwierć obranego ogórka. Mieszaj oba składniki 20-30 sekund, aż uzyskasz gładką, jednolitą papkę. Nałóż grubą warstwę maseczki na oczyszczoną skórę twarz i pozostaw na 30-40 minut. Po tym czasie zmyj maseczkę wodą, a następnie umyj twarz delikatnym żelem myjącym. Maseczkę możesz stosować tak często, jak tylko jest to konieczne, o ile nie wywołuje dodatkowych podrażnień. Niezużyte resztki maseczki można przechowywać w lodówce maksymalnie przez 24 godziny.

2
buraki i marchewka

Burak i sok marchwiowy

Jeśli chcesz zapobiec kolejnemu atakowi alergii na twarzy, codziennie pij koktajl ze świeżych buraków i marchewek. Żeby go przygotować pokrój i wrzuć do blendera ½ szklanki świeżych, obranych buraków, trzy marchewki i ½ szklanki wody mineralnej niegazowanej. Otrzymany po zmiksowaniu wszystkich składników koktajl pij codziennie rano, koniecznie na czczo. Spożywany codziennie uchroni cię przed wystąpieniem kolejnych reakcji alergicznych. Koktajl można przechowywać w lodówce przez 48 godzin.

3
aloes

Aloes, olej z wątroby dorsza, rumianek

Jeśli na twojej cerze pojawił się rumień, pokrzywka lub wyprysk, skuteczny będzie preparat przygotowany na bazie żelu aloesowego, oleju z wątroby dorsza i rumianku. Żeby go przygotować zmieszaj 1 łyżeczkę czystego żelu aloesowego (lub soku wyciśniętego z liści tej rośliny), 2 łyżeczki oleju z wątroby dorsza i ¼ rumiankowego olejku eterycznego. Nałóż na twarz grubą warstwę preparatu i delikatnie wmasowuj go w cerę. Pozostaw go na 45 minut, a następnie zmyj chłodną wodą. Nie musisz myć twarzy żelem. Preparat można przechowywać w lodówce maksymalnie przez 72 godziny.

Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak walczyć z alergią?
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Joldo - 2016-07-29
Maseczka z ogórka i banana- bomba!
TYmkLL - 2015-04-23
U mnie kiedyś po zastosowaniu maści na trądzik pojawiło się okropne uczulenie na twarzy, była czerwona i spuchnięta, więc szybko poszłam do lekarza i leczenie trwało ponad tydzień. Maseczki domowe próbowałam, ale moja cera też ich nie lubi. Ogólnie od około 8 lat jestem strasznym alergikiem, uczulają mnie jajka i skorupiaki, kilka antybiotyków, a po penicylinie prawie wpadłam we wstrząs anafilaktyczny. Dlatego noszę przy sobie strzykawkę z adrenaliną, takie maleństwo a w przypadku wstrząsu anafilaktycznego potrafi uratować życie, bo czasem reakcja alergiczna jest tak szybka i intensywna, że pogotowie może nie zdążyć nam pomóc.
Majka - 2015-03-10
Co to za głupie porady - alerie i nietolerancje pokarmowe nie da się wyleczyć jak i AZS - nie wolno uzywać kremów ani świństw ani żadnych eksperymentów - tylko trzeba stosować dietę żeby łagodzić chorobę i mieć zdrową skórę...
nina - 2015-03-03
Ja dostałam alergii od kremu z aloesem na podrażnienia. Paradoks... Teraz mam na twarzy czerwone, swędzące plamy, a broda spuchła i sączy się z niej osocze. Tragedia. Nie jest to dla mnie pierwszy raz. Rok temu też nabawiłam się takiej alergii po kremie przeciwzmarszczkowym. Wszystko co w takiej sytuacji mozna zrobic to najpierw lekko wysuszyc miejsca z ktorych sączy się osocze. Ja posmarowałam je tementiolem - maściom na trudno gojące się rany. A później, kiedy te miejsca zrobią się suche i pojawi się strup zacząć je nawilżać. Do nawilżania stosuje Nanobazę Repair. + doustnie jedna tabletka leku przeciwhistaminowego dziennie - np Alletrecu czy Amertilu Bio. Pozdrawiam wszystkie osoby, które muszą się z tym męczyć tak ja jak obecnie.
iza1029 - 2014-08-11
Właśnie wypróbowałam maseczkę z ogórka i banana, polecam wszystkim!!! Zrobiłam sobie maseczkę na twarz, która mnie uczuliła, miałam piekącą, czerwoną twarz i po maseczce z banana i ogórka po pół godzinie WSZYSTKO znikło :) :) Polecam !
Aga - 2014-06-06
Generalnie wogóle nie polecam korzystania z dziwnych porad bo można sobie zrobić krzywdę. Najlepiej z problemami skórnymi udać się do kosmetyczki, w ostateczności do dermatologa a nie korzystać porad typu "Zosia z Tuszyna" czy skądś tam
Paula - 2014-05-14
Olejek arganowy na podrażnienia ?! OOO nie stanowczo odradzam. Najlepiej żeby skóra sama się odbudowała bez zbędnych chemikalii. Przynajmniej kiedy ja przechodziłam reakcję alergiczną na kosmetyk nic mi nie pomagało więc przestrzegam wszystkich. Niestety musimy się przecierpieć od kilku do kilkunastu dni.
totti - 2014-02-05
ja na alergie na twarzy zastosowalam olejek arganowy i niestety bylo jeszcze gorzej, wiec moze zalezy to od cery, ale nie polecam...
nat - 2013-06-03
Mam skórę atopową i myślałam że te "maseczki" ,ja próbowałam tej z banana pomogą , teraz jestem w szoku!! Skóra po 5 minutach tak mnie zaczęła swędzieć że poszłam to zmyć ,mam całą czerwobą buzię ,która piecze .TOTALNIE NIE POLECAM!!!!!
skrzacik0007 - 2013-05-15
Może i działa, ale jakie problemowe jest używanie tego
martakali2889 - 2013-03-26
Ostatnio coś zaczęły wyskakiwać mi dziwne czerwone krostki na twarzy, plecach i dekolcie czy to może być wpływ warzyw z zimowym sezonie. Są bardzo chemiczne i wydaje mi się, że dla tego.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub