Jak smażyć bakłażana?

Smażony bakłażan jest wprost przepyszny. Możesz go panierować w mące, jajku i bułce tartej jednak będzie również dobry jeśli bułkę wymieszasz wcześniej z tartym parmezanem.
Jak smażyć bakłażana?
Rzeczy, których potrzebujesz:
1/3 szklanki mąki kukurydzianej, 1 jajko, Sól, 1 szklanka bułki tartej, 1 bakłażan, Olej roślinny, Ćwiartka cytryny, Pół łyżeczki mielonego czosnku, Pół łyżeczki papryki, 2 łyżki parmezanu
1
Bakłażana pokrój w plastry o grubości około 1cm. Posyp je solą i odstaw na bok na 30 minut aby sól odciągnęła goryczkę i bakłażany puściły wodę.
2
Bułkę tartą wymieszaj z połową łyżeczki mielonego czosnku, połową łyżeczki papryki i 2 łyżkami parmezanu (ilość przypraw i parmezanu zależy od smaku - możesz podwoić ich ilość jeśli chcesz).
3
Mąkę kukurydzianą, jajko i bułkę tartą z przyprawami przełóż do osobnych miseczek. Jajko ubij widelcem.
4
Po pół godzinie odlej sok z bakłażana i zacznij go panierować. Plastry bakłażana obtocz najpierw w mące, później w jajku i na koniec w bułce tartej z przyprawami.
5
Panierowane plastry bakłażana przełóż na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym i poczekaj kilka minut aby przeschły.
6
Rozgrzej dużą patelnię z łyżeczką oleju. Połóż na nią bakłażana i smaż z obydwu stron na małym ogniu na złoto-brązowy kolor (z każdej strony po około 2-3 minuty). Usmażone bakłażany przełóż na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym aby wchłonął nadmiar tłuszczu.
7
Bakłażany podawaj z ćwiartką cytryny.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (2)

nick - 2016-11-28
dlatego ja dusze na malym ogniu z odronina wody lub soku pomidorowego chwilke plastry baklazana, dopiero dodaje oliwe i nie wypije prawie nic oleju. Ale to nici z tego przepisu wyzej bo bez panierki , Mozna posypac parmezanem jak sie rpzyrumieni i suszonymi kawaleczkami pomidorow i bedzie nawet lepszy. Polecma z dodatkiem odrobiny szpinaku doszonego razem. Smak wyszukany bo lacyz baklazana z pomidorem i szpinakiem oraz dobra (!) oliwa. Pudlo nemozliwe. f9ddMusi byc patelnia ktora nie przywiera.
Aneczkosia - 2012-08-07
Brzmi super, ale zastanawiam się, czy bakłażan nie będzie chłonął oleju? Zazwyczaj kiedy ja robię bakłażana cały czas muszę go dolewac, żeby się nie przypalił i potem jest taki okropnie tłusty ;/ Panierka temu zapobiegnie?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub