Jakie są zastosowania wody utlenionej? strona 1 z 6

Woda utleniona to jedyny środek bakteriobójczy, który składa się wyłącznie z wody i tlenu. Podobnie jak ozon, zabija organizmy chorobotwórcze przez utlenianie. Z tego powodu wodę utlenioną uznaje się za najbezpieczniejszy na świecie i w 100% naturalny środek odkażający. Ma ona jednak znacznie więcej zastosowań, niż tylko odkażanie ran. Jeśli chcesz poznać ich listę, przeczytaj ten artykuł. Z pewnością zaskoczy cię to jak bardzo niedocenianym środkiem była w twoich oczach woda utleniona.
Jakie są zastosowania wody utlenionej?
1
Wybielanie ubrań (alternatywa dla tradycyjnego wybielacza)

Dodaj szklankę wody utlenionej do prania białych ubrań. Nie tylko wybieli ona ubrania, ale również pomoże pozbyć się plam z krwi z ubrań oraz dywanów. Jeśli ubranie jest zaplamione krwią, nalej wodę utlenioną bezpośrednio na plamę, odczekaj około minutę, przetrzyj plamę i opłucz zimną wodą. W razie potrzeby powtórz proces do czasu, aż plama całkowicie zniknie.
2
Regenerująca, detoksykująca kąpiel

Do wanny z ciepłą wodą dodaj około 2 litry 3% wody utlenionej. Kąp się w tym roztworze przynajmniej przez 30 minut, w razie potrzeby dolewając ciepłej wody, by utrzymać odpowiednią temperaturę wody.
3
Grzybica stóp

Żeby pozbyć się grzybicy stóp, codziennie wieczorem spryskuj stopy oraz palce roztworem z wody utlenionej i zwykłej wody ( ½ porcji wody utlenionej, na ½ porcji wody). Pozostaw roztwór do wyschnięcia i połóż się spać.
4
Irygacja

Do ciepłej, destylowanej wody dodaj 2 pełne nakrętki 3% wody utlenionej. Irygację rób 1-2 razy w tygodniu, a pozbędziesz się nawet przewlekłej infekcji grzybiczej.
Udostępnij na FB
5
Lewatywa lub płukanie okrężnicy

W przypadku płukania okrężnicy użyj 1 szklanki 3% wody utlenionej rozcieńczonej w 19 litrach ciepłej wody (nie przekraczaj tej ilości!). Do lewatywy rozcieńcz 1 łyżkę 3% wody utlenionej w litrze ciepłej, destylowanej wody.
6
Infekcje skórne

Namaczaj wszelkie zainfekowane obszary skóry lub rany w 3% wodzie utlenionej przez 5-10 minut kilka razy na dzień. Nawet gangrena, która nie goi się pod wpływem środków farmakologicznych, może być wyleczona poprzez namaczanie skóry w wodzie utlenionej. Wlej do wanny pół butelki wody utlenionej, żeby pozbyć się grzybicy, czyraków czy innych infekcji skórnych.
7
Infekcje zatok

Na zatoki pomocny może się okazać spray do nosa przygotowany z łyżki 3% wody utlenionej rozcieńczonej w szklance niechlorowanej wody. W zależności od nasilenia infekcji, konieczne może być zmodyfikowanie ilości wody utlenionej.
8
Gojenie ran

3% woda utleniona jest szeroko stosowana w medycynie do oczyszczania ran i usuwania martwej tkanki. Pomaga również powstrzymać krwawienie z małych naczynek krwionośnych. Mimo iż niektóre źródła zalecają moczenie ran w wodzie utlenionej, bezpieczniej jest jedynie opłukać je wodą utlenioną. Nie powinno się dopuszczać do zbyt długiego kontaktu wody utlenionej z otwartymi ranami, ponieważ może to doprowadzić do uszkodzenia tkanki w przypadku tego typu ran. Nie należy stosować wody utlenionej w przypadku oparzeń.
9
Higiena jamy ustnej

Jedną nakrętkę wody utlenionej wlej do ust i pozostaw na 10 minut. Po tym czasie wypluj wodę utlenioną (nigdy jej nie połykaj!) i przepłucz usta wodą. Pozbędziesz się aft, a twoje zęby staną się bielsze.
10
Płyn do płukania jamy ustnej

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że woda utleniona to bardzo skuteczny i niedrogi środek do płukania jamy ustnej. Używaj wyłącznie 3% wody utlenionej i pamiętaj, by nie połykać jej, a na końcu dobrze opłukać jamę ustną wodą.
11
Pasta do zębów

Sodę oczyszczoną zmieszaj z taką ilością 3% wody utlenionej, by uzyskać konsystencję pasty. Możesz również zamoczyć szczoteczkę bezpośrednio w wodzie utlenionej i umyć nią zęby. Taki zabieg skutecznie uchroni cię od bakterii.
12
Ból zęba

Woda utleniona nie jest środkiem przeciwbólowym jednak ma działanie przeciwwirusowe, antybakteryjne i przeciwgrzybicze. Dzięki tym właściwościom skutecznie leczy ból zęba wywołany infekcją. W niektórych przypadkach może nawet uchronić cię przed leczeniem kanałowym. Płucz zainfekowany ząb wodą utlenioną kilka razy dziennie i raz dziennie olejem kokosowym. Po kilku dniach ból powinien minąć.
13
Wybielanie zębów

Stosowanie 3% wody utlenionej jako płynu do płukania ust ma jeszcze jedną dodatkową korzyść – doskonale i całkowicie bez wysiłku wybieli twoje zęby. Zapomnij o drogich wizytach u dentysty, czy paskach wybielających. Woda utleniona jest jedynym, czego potrzebujesz.
14
Rozjaśnianie włosów

Wodę utlenioną od dawna używa się do rozjaśniania włosów. Rozcieńcz 3% wodę utlenioną z wodą w stosunku 1:1 i przelej do butelki z atomizerem. Spryskaj roztworem wilgotne włosy i dokładnie je rozczesz. Uzyskasz naturalne, jaśniejsze pasemka. Im częściej będziesz stosować ten roztwór, tym bardziej będą widoczne zmiany.
15
Czyszczenie kuchni

Przecieranie blatów i drewnianych desek do krojenia wodą utlenioną pozwoli pozbyć się bakterii i nieprzyjemnego zapachu. Wystarczy nanieść odrobinę wody utlenionej na ściereczkę lub przelać ją do butelki z atomizerem. Woda utleniona pozwoli również wyczyścić szkło i lustra i to bez smug! 3% wodę utlenioną stosuj również do dezynfekowania lodówki i pojemników na drugie śniadanie.
16
Walka z pleśnią

Jeśli w twoim domu pojawiła się pleśń, pokonaj ją wodą utlenioną. Czyść nią zainfekowane obszary nawet po całkowitym usunięciu pleśni. Dzięki temu będziesz mieć gwarancję, że pleśń nie powróci.
17
Zabijanie groźnych bakterii

Naukowcy dowiedli, że połączenie octu i wody utlenionej jest skutecznym i całkowicie nietoksycznym środkiem zabijającym nawet najgroźniejsze bakterie, takie jak bakteria salmonelli, czy E. coli. Ważne jest by nie mieszać obu środków razem, ale stosować je jeden po drugim. W jednej butelce z atomizerem umieść ocet, a w drugiej wodę utlenioną (uwaga: światło niszczy właściwości wody utlenionej bardzo szybko, więc przelewaj ją do innej butelki tylko bezpośrednio przed użyciem). Najpierw wyczyść dezynfekowany przedmiot (mogą to być warzywa, deski do krojenia, blaty kuchenne, zlew, klatki dla ptaków, zabawki, toaleta, podłoga itp). Następnie spryskaj przedmiot pierwszym środkiem (obojętnie którym), a po nim drugim środkiem . Przez krótki czas będzie mieć miejsce reakcja chemiczna o tak dużej mocy, by zabić wszelkie szkodliwe dla zdrowia bakterie. Na koniec opłucz dany przedmiot wodą. Gotowe.
18
Płukanie warzyw

Woda utleniona zabije bakterie i zneutralizuje chemikalia, którymi pryskane są warzywa i owoce. Wlej ¼ szklanki 3% wody utlenionej do zlewu wypełnionego zimną wodą. Delikatne warzywa o cienkich liściach (takie jak sałata) lub skórce namaczaj przez 20 minut, a te z grubszą skórką (np. ogórki) przez 30 minut. Następnie osusz je i – jeśli nie zużyjesz ich od razu - włóż je do lodówki. Dzięki temu zabiegowi dłużej zachowają świeżość.
19
Odkażanie mięsa

Możesz również stosować wodę utlenioną do płukania mięsa przed gotowaniem .
20
Marynowanie

Mięso, drób lub ryby włóż do szklanego naczynia. Zalej je roztworem 1:1 wody utlenionej i zwykłej. Przykryj naczynie i włóż do lodówki na 30 minut. Po tym czasie mięso dobrze opłucz i ugotuj.
Przeczytaj teraz: Jak stosować naftę?
  • Komentarze Tipy.pl (8)

viola - 2017-03-22
Od dobrych 3 lat co wieczór, przed spaniem płuczę zęby 3% wodą utlenioną. Czyli taką jak jest dostępna za 1.30 zł w aptekach. Nie piszcie więc bzdur o jakiś poparzeniach. Mam białe zęby, nie odkłada sie kamień ani nalot, a jestem palaczem :)
Marlo - 2017-01-13
Użyłem do płukania tylko 3% i poparzyłem ślozówkę. Leje mi sie krew z zatok od 2 dni teraz. Dzięki internetowe porady
ricardo - 2016-06-30
Stosuje wiele lat i źyje
Mam się bardzo dobrze
Ramy po operacji stawu boją się wyśmienicie
Aż lekarze się dziwią że tak książkowo może się goic
Poza tym czuję się świetnie
Zapraszam do czytania fachowej literatury
A wówczas proszę oceniać
Pozdrawiam
Ryszard
trzyprocentowa - 2016-01-18
Patrz-punkt 9 :niech ten co pisal artykul wleje sobie do ust 3% wode utleniona i potrzyma 10 minut,a potem niech napisze jak maja sie jego sluzowki .Uczucie takie jakby wypic duszkiem szklanke wrzacej wody!Z woda utleniona nie ma zartow.Naduzywanie jej do bielenia zebow moze oslabic szkliwo.Lepiej zachowac ostroznosc .
isa - 2015-10-12
isa
irek - 2015-08-04
w Rosji woda utleniona znaczy posiadajaca tlen lekarze lecza raka -rak powstaje jezeli jakis organ ma stan zapalny przez dziesiec lat stan zapalny nie dotlenienie -mały doplyw krwi woda ut doplywajac do chorego miejsca dostarcza tlen jest na youtube
wacek - 2015-07-17
po kilku dniach to bym się zes...ł od bolu zęba
mj - 2015-07-09
Pogląd o tym, że woda utleniona działa bakteriobójczo jest tyleż popularny, co nieprawdziwy.
Radzę solidnie zapoznać się z faktami.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub