Jak zrobić pitę w domu? strona 1 z 6

Ciasto pita to niezastąpiony dodatek do kebabu, czy shoarmy. Nie kupisz go w sklepie, a bez niego nawet najlepsze orientalne danie nie będzie smakować tak jak powinno. Najprościej jest zrobić pitę w domu. Nie jest to wcale skomplikowane. Przekonasz się o tym poniżej.
Jak zrobić pitę w domu?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Na 8 placków pita potrzebujesz:, 1 szklankę ciepłej wody (nie gorącej, ani wrzącej), 2 łyżeczki drożdży, 2 ½ – 3 szklanki mąki, 2 łyżeczki soli, 1-2 łyżeczki oliwy z oliwek
Udostępnij na FB
1
pita - krok 1
Drożdże rozrób w wodzie i pozostaw na około 5 minut, żeby całkowicie się rozpuściły. Dodaj 2 ½ szklanki mąki, sól i oliwę z oliwek. Mieszaj całość do czasu, aż uzyskasz poszarpane ciasto o konsystencji pokazanej na zdjęciu obok.
2
pita - krok 2
Stolnicę posyp odrobiną mąki i zacznij wyrabiać na niej ciasto. Po 5-7 minutach powinno stać się jednorodne i sprężyste. Uformuj je wówczas w kulę i włóż do natłuszczonej olejem miski. Pozostaw ciasto do wyrośnięcia do czasu, aż podwoi swoją objętość.
3
pita - krok 3
Podziel ciasto na 8 równych części i delikatnie spłaszcz każdą z nich, by utworzyła gruby dysk.
4
pita - krok 4
Za pomocą oprószonego mąką wałka, rozwałkuj jeden z dysków w koło o średnicy 20-22 cm i grubości około 6 mm.
5
pita - krok 5
Jeśli pieczesz pitę w piekarniku, umieść ją na blasze do pieczenia lub kamieniu do pieczenia pizzy i umieść w piekarniku rozgrzanym do temperatury 230°C.
6
pita - krok 6
Piecz ciasto przez 3 minuty, dopóki całkowicie nie wyrośnie, tworząc charakterystyczną „bułeczkę”.
7
pita - krok 7
Możesz również usmażyć pitę. Wówczas umieść ją na rozgrzanej na średnim ogniu żeliwnej patelni. Pokrop patelnię odrobiną oleju i zetrzyj jego nadmiar.
8
pita - krok 8
Podsmażaj pitę przez 30 sekund (dopóki na jej powierzchni nie utworzą się bąbelki), a następnie przewróć na drugą stronę i smaż jeszcze przez 1-2 minuty. Ponownie przewróć pitę i smaż 1-2 minuty, aż całkowicie wyrośnie i przysmaży się. Jeśli pita nie chce rosnąć, oznacza to, że patelnia była niewystarczająco rozgrzana.
9
pita - krok 10
A oto porównanie obu tych metod. Pita smażona na patelni (po lewej) będzie miała brązowe punkty i nie wyrośnie zbyt dobrze. Pita pieczona w piekarniku (po prawej) będzie znacznie bardziej pękata, ale zachowa blady kolor.
10
kebab w cieście pita
Pita najlepiej smakuje zaraz po upieczeniu. Możesz jeść ją z tradycyjną shoarmą lub nałożyć do środka kebab.
Przeczytaj teraz: Jak przyrządzić kebab?
  • Komentarze Tipy.pl (6)

ram - 2016-02-01
świetne buły. Zrobiliśmy grubsze i mniejsze. Smaczne nawet jako samodzielna przekąska. W piekarniku rosną szybko i zabawnie. Klęczałem przed piekarnikiem dopingując je do rośnięcia. Na patelni nam nie wychodziły.
Dziękujemy za przepis i polecamy
stas - 2015-07-20
A te drożdże to jakie? Suszone, instant czy świeże?
kari.blachanka - 2015-04-22
Te drożdże wyrosną?
bo w przepisie nie ma cukru...
piterxp1 - 2014-01-17
Witam
Jeśli użyje tej pity do zrobienia kebaba to trzeba ją przekroić tak?
Przynajmniej tak wnioskuje po ostatnim zdjęciu a co jesli nie chciałbym przekrajać tylko zrobić taką żeby była na cały talerz i złożyć ją na pół?
iska332 - 2013-10-29
a te drozdze to maja byc sypkie czy normalne?
ania5825 - 2013-03-17
Zrobiłam pitę już dwa razy z tego przepisu :) Jedynie zamiast zwykłej mąki pszennej, użyłam pszennej, wieloziarnistej. Pita jest przesmaczna. W piekarniku rośnie zadziwiająco szybko i jest przez to wiele zabawy przy obserwacji ;) Można nakłaść do niej róznych dodatków i polać sosem, a można też zagryzać... Moi rodzica natomiast rozpłaszczyli całą bułkę i naładowali dodatki NA nią, a później jedli nożem i widelcem ;) Także jak kto lubi.
POLECAM!
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub