Jak zrobić masło kokosowe?

Masło kokosowe to składnik wielu deserów i kosmetyków. Po co przepłacać za nie w sklepie, skoro można zrobić je samodzielnie i to wyłącznie z jednego składnika – wiórek kokosowych. Tak, to naprawdę takie proste! Przekonaj się czytając przepis zamieszczony poniżej.
Jak zrobić masło kokosowe?
Rzeczy, których potrzebujesz:
wiórki kokosowe (suszone, niesłodzone), robot kuchenny
1
Wiórki kokosowe, suszone i niesłodzone, umieść w misie robota kuchennego. Możesz wykorzystać dowolną ich ilość. Trzy szklanki wiórek wystarczają na nieco więcej, niż szklankę masła kokosowego.
2
Włącz robota kuchennego ustawiając go na maksymalne obroty i miksuj wiórki przez 10-15 minut. W razie potrzeby możesz co jakiś czas przerywać miksowanie, by zebrać wiórki z brzegów robota i dodać je do reszty masła. Na początku uzyskasz suchą papkę, ale podczas dalszego miksowania stanie się ona bardziej płynna.
3
W zależności od tego, jaka konsystencja masła odpowiada ci bardziej, możesz przerwać miksowanie, gdy tylko masa wiórkowa zacznie się robić płynna (uzyskasz wówczas grudkowate, nieco żujące masło kokosowe) lub miksować dalej do czasu, aż będzie jedwabiście gładkie. Gotowe masło jest gęste i kremowe. Ma słodki, nieco orzechowy smak.
4
Masła kokosowego nie musisz przechowywać w lodówce. W niskiej temperaturze dość szybko twardnieje. Wówczas wystarczy umieścić je na około 2 minuty w miseczce z gorącą wodą.
5
Do czego stosować masło kokosowe? Możesz stosować je w połączeniu z polewą czekoladową jako dip do owoców, zastępować nim śmietankę do kawy, używać jako kremu do rąk, dosładzać nim koktajle owocowe, smarować chleb, nakładać na włosy w celu dogłębnego ich odżywienia, zmieszać z kakao i mlekiem, by uzyskać kokosową gorącą czekoladę. Możliwości jest nieskończenie wiele.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (3)

gospodyni - 2015-05-05
Masło kokosowe robi się w następujący sposób:
- Kupujemy orzechy kokosowe
- W oczka wkłuwamy gwózdż , by wypuscić wodę kokosowa
- obieramy orzechy z twardej łupiny (tłuczemy młotkiem) i z brązowej skórki
-mielimy kawałki w maszynce do mięsa
-gotujemy w niewielkiej ilosci wody
- po lekkim przesudzeniu wyciskamy przez scierk- odstawiamy mleko kokosowe w zimne miejsce (lodowka , zimą najlepiej na balkon)
po kilku godz. na powierzchni zbierze się tłuszcz kokosowy
- a więc z orzechów mamy: wodę kokosową, mleko kokosowe, wiórki kokosowe i tłuszcz kokosowy zwany olejem
Ewa - 2014-03-27
Właśnie zrobiłam takie masło, które nic nie przypomina masła ze sklepu, mało tłuste, mimo, że bardzo długo mieliłam i na bardzo dużych obrotach to niestety w płynnej masie i tak jest czuć mączkę, samą mączkę, jest to niemiłe w buzi. Nie jestem w stanie to zjeść.
Do smażenia absolutnie nie nadaje się, na chlebie nie jest takie dobre jak masło ze sklepu.
Na próbę wykorzystałam 100g wiórek, okazuje się, ze pojemność bardzo się zmieniła, co rozumiem, ale to się w ogóle nie opłaca, cenowo wyjdzie drożej, o wiele drożej.

Jak ktoś lubi masło/olej kokosowy odradzam robienie takiego czegoś.
Co to za masło jak ma ograniczone zastosowanie, daleko mu do prawdziwego masła kokosowego.
Patrycja - 2013-08-22
A w czym moge to zrobić jak nie mam robota tylko blender zwykły?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub