Jak zwalczyć trądzik ziołami? strona 1 z 5

Trądzik to zmora niejednego nastolatka. Sprawia że wydajemy się gorsi od innych poprzez niską samoocenę. Jest dużym problemem psychicznym mogącym prowadzić nawet do depresji. Jednak są sposoby które zwróciły uwagę niejednego badacza w tej dziedzinie. Zioła to bardzo dobry sposób nie tylko na trądzik ale praktycznie na wszelkie choroby człowieka. Warto spróbować takiej metody leczniczej niż faszerować się ciągłymi antybiotykami, które tylko niszczą nasze zdrowie.
Jak zwalczyć trądzik ziołami?
Udostępnij na FB
Ostrzeżenia
  • Jest duża możliwość, że na początku zażywania ziół nastąpi wysyp, ale to dobra oznaka, gdyż organizm oczyszcza się z toksyn.
Wskazówki
  • Bardzo ważne jest by nie przesadzać z dawką ziół. Wszystko w nadmiarze szkodzi także trzeba się zapoznać dobrze z ulotką jeśli mamy zamiar stosować zioło w postaci doustnej. Jeżeli nie chcemy osobno kupować roślin to dobrym sposobem jest zakupienie jakiejś mieszanki w postaci herbaty. Ważne by mieć pewność że nie jest się uczulonym na żadną z substancji.
1
Fiołek trójbarwny 

To zioło bardzo znane ale też omijane szerokim łukiem z powodu skutków jego zażywania. Bardzo dużo osób skarży się, że po paru dniach stosowania fiołka ich stan cery się pogarsza. U większości osób tak jest, ale jeżeli naprawdę nam zależy na całkowitym pozbyciu się problemu, musimy chwilę pocierpieć. Gdy organizm oczyści się z toksyn nasz stan cery poprawi się diametralnie i później będzie już tylko lepiej.
2
Wierzbownica drobnokwiatowa 

To zioło mniej znane ze względu na zakres jego występowania. Spożywanie naparu z tej rośliny, zmniejsza łojotok i świecenie się cery. Ważne by napar był pity regularnie gdyż tylko wtedy możliwe są widoczne efekty.
3
Skrzyp polny 

Bardzo dobre zioło nie tylko na dolegliwości trądzikowe. Tak samo jak bratek ma właściwości oczyszczające, ale dodatkowo przyspiesza gojenie się ran. Jest polecane do stosowania zewnętrznego na przykład jako składnik parówki oczyszczającej, czy też do codziennego przemywania miejsc problemowych.
4
Tymianek 

Niedawno naukowcy odkryli że zioło będące często przyprawą do wielu dań ma właściwości antybakteryjne, które rozwijają stan zapalny na naszej twarzy. Jej plusem jest to że nie podrażnia cery nawet tej wrażliwej.
5
Pokrzywa 

Często będąca tylko chwastem na naszym ogródku, a posiada wiele składników odżywczych i jest często polecana na polepszenie stanu skóry, włosów i paznokci. Dobrze jest pić herbatki z pokrzywy.
6
Lawenda 

Nie dość że świetnie pachnie to ma jeszcze właściwości oczyszczająco łagodzące w przypadku trądziku. Można go stosować bezpośrednio na miejsca problemowe w postaci trądziku.
7
Olejek herbaciany 

Jest dobry jeśli chcemy szybko zlikwidować zaczerwienienia czy przebarwienia po trądziku. Trzeba jednak uważać z ilością. Olejek nie rozrobiony z woda a zastosowany w dużej ilości jest drażniący i może wysuszać.
8
Rumianek 

Roślina lecznicza znana ze swoich właściwości łagodzących. Koi podrażnioną skórę. Okłady z rumianku uspokoją naszą cerę i unormują gospodarkę łojową.
Wskazówki
Ostrzeżenia
Przeczytaj teraz: Jakie zioła na trądzik?
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Silminyel - 2013-08-21
Ja miałam poważne problemy z trądzikiem kiedy kończyłam szkołę podstawową. Leczyłam się u dermatologa, ale lekarstwa niewiele pomagały. Sięgałam po wszystkie możliwe środki, a kiedy zapytałam dermatologa czy poza lekami mogę stosować coś naturalnego, polecił mi herbatę z bratka. Gotową kupiłam w aptece i piłam raz dziennie. Smak jest okropny, więc w zasadzie piłam całą szklankę na raz, z zatkanym nosem. Z czasem trądzik odrobinę ustąpił, ale nie jestem pewna jak duży wpływ na to miał bratek (stosowałam w tym czasie tez inne leki i środki). Myślę jednak, że skoro herbatę z bratka polecają dermatolodzy, to musi ona mieć dobry wpływ na trądzik, więc jeśli ktoś walczy z nim, warto spróbować. Herbatka nie jest droga, a raz dziennie można znieść jej okropny smak.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub