Jak zrobić tort w kształcie sowy? strona 1 z 3

Genialny pomysł na tort urodzinowy! Tort sowa jest tak uroczy, że zachwyci każdego malucha. Dorosłego też. Potrafi ucieszyć każdego bez względu na wiek. Zaufaj mi. Już to sprawdziłam. Najlepsze w tym torcie jest nie tylko to jak smakuje, ale to jak łatwo jest go wykonać. Przekonasz się o tym zerkając na przepis. Huuu.. huuu-czne przyjęcie gwarantowane.
Jak zrobić tort w kształcie sowy?
Rzeczy, których potrzebujesz:
ciasto: 6 szklanek mąki tortowej, 4 łyżeczki proszku do pieczenia, 2 łyżeczki sody oczyszczonej, 1 łyżeczka soli, 1 szklanka wrzącej wody, 1 ½ szklanki kakao holenderskiego, 680g masła (rozmiękczonego), 4 szklanki brązowego cukru, 8 dużych jajek w temperaturze pokojowej, 2 szklanki maślanki w temperaturze pokojowej, 2 łyżki ekstraktu waniliowego (do kupienia tutaj), masa i dekoracja: 340g masła (rozmiękczonego), ½ szklanki kakao holenderskiego, ¾ szklanki Nutelli, 2 łyżki śmietany kremówki, 2 ciasteczka Oreo, 2 brązowe lub czarne M&M’sy, kawałek skórki z pomarańczy, 1 łyżka mini łezek czekoladowych (lub pokrojonych na mniejsze kawałki zwykłych łezek)
1
Nagrzej piekarnik do 175°C. Natłuść i oprósz mąką dwie misy ze stali nierdzewnej o pojemności 3 litrów i jedną o pojemności 1,5 litra. Odstaw na bok.
2
W jednym naczyniu zmieszaj mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną i sól. W osobnym rozcieńcz kakao wrzącą wodą. Masło i cukier utrzyj mikserem ustawionym na średnie obroty na jasną i puszystą masę. Dodaj jajka, po jednym naraz. Następnie wlej do ciasta maślankę i ekstrakt waniliowy. Zredukuj prędkość miksera na małą i wsyp 1/3 składników sypkich oraz wlej połowę kakao. Wymieszaj. Dodaj kolejną 1/3 porcji mieszanki mącznej i resztę kakao. Ponownie zmiksuj ciasto i dodaj resztę składników sypkich. Mieszaj ciasto mikserem jedynie do czasu, aż wszystkie składniki połączą się w całość.
3
Wlej 3 szklanki ciasta do każdej z dużych misek i 2 ½ szklanki do małej miski. Umieść je w nagrzanym piekarniku i piecz przez 40-50 minut. Sprawdź czy ciasta są gotowe wbijając w nie wykałaczkę. Jeśli po wyjęciu będzie czysta, śmiało można wyjąć ciasto z piekarnika.
Udostępnij na FB
4
Pozostaw placki przez 10 minut w miskach, żeby lekko ostygły. Następnie przełóż je na natłuszczoną kratkę do studzenia ciasta i poczekaj, aż całkowicie wystygną.
5
W międzyczasie zajmij się przygotowaniem masy. W tym celu utrzyj masło mikserem ustawionym na wysokie obroty na puszystą masę. Dodaj cukier i wymieszaj. Odłóż porcję wielkości jednej szklanki. Użyjesz jej do dekoracji brzuszka sowy.
6
Do reszty masy wsyp kakao i wymieszaj. Dodaj Nutellę i śmietanę kremówkę. Ubijaj całość aż do osiągnięcia pożądanej konsystencji.
7
Czubek pierwszego dużego ciasta nieco zetnij. Umieść je na półmisku półokrągłą stroną w dół. Na nim połóż drugie duże ciasto, tym razem wypukłą stroną do góry. W razie potrzeby wyrównaj płaską część obu ciast. Powinnaś otrzymać kulisty kształt – tułów sowy. Na nim połóż trzecie, najmniejsze ciasto – oczywiście płaską stroną w dół. Będzie to głowa sowy. Wbij w środek długi patyczek (np. pałeczkę do jedzenia ryżu), żeby zabezpieczyć warstwy przed przemieszczeniem się.
8
Białą masę rozsmaruj na środku brzuszka sowy. Czekoladową masą pokryj resztę tułowia sowy oraz jej głowę. Delikatnie dociskając masę końcówką małej szpatułki „poszarp” ją w taki sposób, by wyglądem przypominała pióra.
9
Ciasteczka Oreo rozdziel wzdłuż na pół (na ciastko + ciastko z kremem na wierzchu). Za pomocą odrobiny masy przyklej do nich po jednym M&M’sie. Będą to oczy sowy . Umieść je w odpowiednim miejscu tortu. Między nimi zamocuj zaś kawałek skórki pomarańczowej – dziób sówki.
10
Drugą połówkę ciastka Oreo przekrój wzdłuż na pół. Uzyskasz w ten sposób uszy sowy. Umieść je w odpowiednim miejscu (wypukłą stroną do zewnątrz) i posmaruj z wierzchu masą czekoladową. Mini łezki czekoladowe (lub rozdrobnione zwykłe łezki) powbijaj w brzuszek sowy w miejscu, gdzie znajduje się masa. Tort sowa gotowy. Przed podaniem włóż go do lodówki.
  • Komentarze Tipy.pl (3)

agata - 2016-02-09
JAKIE MISKI użyć do pieczenia?? gdzie takie kupić? mam tylko metalowe z Ikei, ale nie wiem czy to stal nierdzewna... Proszę AUTORA przepisu o radę, chce jutro ten tort zrobić..dziękuję
KatoliczkaZosia - 2015-12-07
martek- Jak lubisz bardzo słodkie to tak. A jeśli wolisz delikatniejszy i mniej słodki smak, to lepszy jest krem.
marteek - 2013-08-30
Myślę, że zamiast kremu do dekoracji można by użyć lukru plastycznego do pokrycia ciasta :)
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub