Jak używać eyelinera? Rodzaje kresek na powiece strona 1 z 6

Eyeliner to w makijażu narzędzie niezwykłe. Dostępny w wielu różnorodnych kolorach, kształtach i konsystencji może w natychmiastowy sposób radykalnie zmienić cały twój wygląd, kładąc największy nacisk na wyraźnie podkreślone oczy. Jego stosowanie wymaga jednak umiejętności i uwagi. Kreska wykonana eyelinerem może z równą mocą zdefiniować cały makijaż, jak i zrujnować go. Poniżej znajduje się przegląd rodzajów kresek wykonanych eyelinerem i wskazówki zarówno dla jego początkujących, jak i zaawansowanych użytkowniczek.
Jak używać eyelinera? Rodzaje kresek na powiece
Udostępnij na FB
1
podstawowe kreski eyelinerem
Podstawowe kreski na górnej powiece

Jeśli nie masz jeszcze doświadczenia z eyelinerem, polecam ci zacząć od mniej zaawansowanych narzędzi, takich jak czarna kredka do powiek lub kohl. Na początek opanuj malowanie kreski na górnej powiece. Jej robienie zacznij w wewnętrznym kąciku oka i płynnym ruchem przesuwaj się w stronę zewnętrznego kącika. Żeby uniknąć pomyłek wynikłych z drżenia dłoni, oprzyj łokieć na twardej, stabilnej powierzchni, a powiekę naciągnij w kierunku na zewnątrz.

Po zrobieniu pierwszej kreski możesz chcieć, by była ona bardziej wyrazista lub grubsza. Narysuj więc na niej kolejną kreskę, a jeżeli chcesz, by była grubsza, pociągnij ją lekko ku górze.

Teraz, w zależności od preferencji, możesz rozetrzeć zrobioną przez ciebie linię za pomocą ściętego pędzelka lub pozostawić ją bez zmian. Pierwszy sposób jest bardzo przydatny, gdy kresce daleko jest do ideału.
Jeżeli jednak chcesz wyostrzyć linię, którą zrobiłaś, zastosuj płynny eyeliner, który da ci możliwość wykonania bardziej precyzyjnego makijażu.
2
rodzaje kresek eyelinerem - kocie oczy
Kreski uniesione, kocie

Widzisz je wszędzie – w telewizji, w gazetach, na ulicy. Nic w tym dziwnego, kocie oczy wyglądają fantastyczne, dlatego każdy chce je mieć. Chcesz dołączyć do tego grona? Na początku może to być nieco trudne, ale nie poddawaj się, jeśli nie wykonasz przynajmniej kilku prób. Do wykonania takich kresek będziesz potrzebować eyelinera w płynie lub w żelu. W tym drugim przypadku nie obejdzie się również bez specjalnego skośne ściętego pędzelka do nakładania eyelinera. Zacznij od wewnętrznego kącika oka i poruszaj się jak zwykle w kierunku zewnętrznego kącika. Kreska, którą robisz powinna być gruba i unosić się w miarę zbliżania się do zewnętrznego kącika oka. Jeśli chcesz uzyskać efekt widoczny na rysunkach obok, zrób dwie (lub więcej) kreski w pewnej odległości od siebie, a przestrzeń między nimi wypełnij eyelinerem.
3
oczy szeroko rozstawione - kreska eyelinerem
Kreski dopasowane do kształtu oka

Oko oku nierówne. Dlatego najlepsza kreska to taka, która jest dopasowana do kształtu oka.

Jeżeli twoje oczy są szeroko rozstawione podkreśl je kreską zarówno na górnej, jak i dolnej powiece. Górną kreskę zrób tak jak zwykle – od wewnętrznego do zewnętrznego kącika oka. Jeśli chodzi o dolną linię rzęs, podkreśl ją tylko w 2/3 długości, licząc od zewnętrznego kącika.
4
oczy blisko osadzone - kreska eyelinerem
W przypadku oczu blisko osadzonych również zrób kreskę na górnej powiece, jednak zacznij ją nieco dalej, niż w wewnętrznym kąciku oka. Dolną powiekę pomaluj w 1/3 długości, licząc od zewnętrznego kącika. Wewnętrzny kącik oka maksymalnie rozjaśnij, np. przy pomocy białej lub perłowej kredki.
5
designerskie kreski eyelinerem
Oczy w kształcie migdałów możesz podkreślić tak, jak uważasz za stosowne. Kreskę na górnej powiece pociągnij od jednego do drugiego kącika oka. Jeśli nie chcesz, nie musisz malować dolnej linii rzęs. Zamiast tego nałóż na górne rzęsy porządną porcję wydłużającej maskary. Bajecznie będziesz również wyglądać w designerskich liniach wzorowanych na tych zaprezentowanych obok.
Przeczytaj teraz: Jak używać eyelinera?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub