Jak sterować komputerem za pomocą telefonu / tabletu z androidem? strona 1 z 2

Możliwość sterownia komputerem z urządzenia przenośnego może okazać się bardzo przydatna np. gdy komputer jest podłączony do telewizora. Wówczas tablet lub telefon może posłużyć nam za „pilota”. Do obsługi komputera nie potrzebna już będzie mysz czy klawiatura. Do zdalnego sterowania komputerem z urządzenia przenośnego można znaleźć wiele darmowych aplikacji. W tym poradniku dowiesz się jak skorzystać z aplikacji Unified Remote.
Jak sterować komputerem za pomocą telefonu / tabletu z androidem?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Aplikacja Unified Remote na Androida do pobrania ze sklepu Google Play. Aplikacja serwer na komputer do pobrania ze strony producenta aplikacji -> unifiedremote
1
Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji zapora systemu Windows zapyta czy ma zezwolić na dostęp dla uruchomionej aplikacji. Należy zaznaczyć Private Network (chyba, że chcesz korzystać z programu znajdując się w zasięgu sieci publicznej wtedy dodatkowo trzeba zaznaczyć Public Networks), i zatwierdzić klikając Zezwalaj na dostęp (Allow access).
2
Po uruchomieniu aplikacja jest wstępnie skonfigurowana, a serwer jest już uruchomiony. Jeżeli nie chcemy, aby aplikacja startowała przy uruchomieniu komputera należy odznaczyć Start Server on system startup, można również odznaczyć Show welcome message when server starts i show settings when server starts.
3
Kolejny krok to instalacja programu na urządzeniu z androidem i uruchomienie Wi Fi (telefon/tablet musi być podłączony do tej samej sieci, co komputer). Przy pierwszym uruchomieniu należy zaakceptować postanowienia licencyjne, później kliknąć na I have installed the new server.
4
Kolejnym krokiem jest skanowanie sieci w poszukiwaniu serwera. Jeżeli skanowanie przebiegło pomyślnie na liście powinna pojawić się nazwa komputera z adresem ip i numerem portu, należy kliknąć na nazwę serwera i przejść do kroku 6.
Udostępnij na FB
Wskazówki
Większość urządzeń sieciowych przydziela adresy IP dynamicznie. Oznacza to, że po ponownym uruchomieniu, IP komputera może być inne. Wówczas należy ponownie przeskanować sieć w poszukiwaniu serwera lub ustawić statyczny adres IP na komputerze.
5
Jeżeli automatyczne skanowanie nie przebiegło pomyślnie serwer można dodać ręcznie wpisując kolejno, Type: WiFi/3G, Display Name: Nazwa, która będzie wyświetlana przy serwerze, Host IP/Addres: Tutaj należy podać adres IP serwera. Ip komputera można sprawdzić w wierszu poleceń. Wiersz poleceń uruchamia się np. przez skorzystanie ze skrótu klawiaturowego logo Windows + R, w oknie uruchom należy wpisać cmd i kliknąć OK. W oknie wiersza poleceń wystarczy wpisać polecenie ipconfig i odnaleźć sekcję IPv4 Address.
6
W polu TCP Port: 9512, w polu UDP Port również 9512 i zaakceptować.
7
Po poprawnej konfiguracji wystarczy kliknąć Remotes (Program zaproponuje nam kupno pełnej wersji wystarczy kliknąć Cancel). W kolejnym oknie należy kliknąć Basic Input i można sterować komputerem z urządzenia z androidem.
Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (1)

klavier - 2015-08-10
Czy komputer musi być włączony? bardzo by mi zalezalo na tym aby moc sterowac z androida przy WYŁĄCZONYM komputerze/ laptopie
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub