Właściwości odżywcze i lecznicze pora strona 1 z 6

Por to warzywo lubiane przez Skandynawów jednak w naszym kraju niedoceniane. Przeczytaj artykuł i dowiedz się dlaczego warto jeść pory, jakie składniki odżywcze zawierają, co można z nich przyrządzić, a także jak wybrać najlepsze pory.
Właściwości odżywcze i lecznicze pora
Udostępnij na FB
Ostrzeżenia
  • Por niestety może powodować wzdęcia i lekkie problemy trawienne. Jeśli wiec borykasz się z takimi uciążliwościami, masz problemy z wątrobą, czy jelitami, raczej zrezygnuj z dużych ilości pora w diecie!
  • Nie podawaj pora dzieciom poniżej 3. roku życia (jako głównego posiłku bazowego)!
Wskazówki
  • Przy wyborze pora, kieruj się tym, czy na białej części nie ma przerostów. Możesz zwrócić uwagę także na to, czy na liściach nie ma czarnych, bądź żółtych plam. Kolor liści nie ma znaczenia przy jakości warzywa, gdyż zależy on od odmiany. Najlepsze pory można zakupić w miesiącach lutym i maju!
1
właściwości pora - krok 1
Por jest warzywem znanym od bardzo dawna. Wzmianki o porze sięgają starożytności, kiedy to spożywali go Neron oraz Arystoteles. Sięgano wówczas po pora, gdyż miał on wspomagać ton i barwę głosu. Dziś wiemy co dobrego możemy zawdzięczać temu warzywu. Zacznijmy od długiej listy witamin i minerałów, jakie zawiera w sobie to warzywo: wapń, fosfor, potas, sód, żelazo, siarka, wit. C, wit. A, wit. B1, wit. B2, wit. PP.
2
właściwości pora - krok 2
Ze względu na dużą zawartość witaminy C, pory to idealne warzywo do spożywania w zimie - okresie o obniżonej odporności. Por to warzywo, które wspomoże pracę mięśnia sercowego i przyczyni się do obniżenia złego cholesterolu. Ma działanie odtruwające, dlatego też warto sięgać po niego przy różnorakich zatruciach pokarmowych.
3
właściwości pora - krok 5
Por ma silne działanie antyseptyczne. Zatem jeśli zranisz się - odkrój (koniecznie białą!) część pora i przyłóż do rany. Następnie przyłóż gazę i zawiń opatrunek bandażem. Ciemniejsza część ma inne nasycenie olejków i może powodować lekkie pieczenie. Witamina A zawarta w porze pozwoli upiększyć naszą skórę i poprawi nasz wzrok w ciemności.Szczególną uwagę na pora powinni zwrócić mężczyźni, mający problemy z płodnością.
4
właściwości pora - krok 8
Por nadaje się nie tylko dla mężczyzn, ale także dla kobiet. Jeśli jesteś matką karmiącą piersią i masz zaburzenia laktacji - przemyśl włączenie pora do swojej diety. Co prawda wspomoże on w walce z zastojem mleka ale niestety zmieni jego smak, przez co dziecko może odmówić przyjmowania pokarmu. Niestety może być również powodem kolek u dzieci spożywających takie mleko.
5
właściwości pora - krok 9
Ciekawostką jest, że przy spożywaniu pora obniża się szkodliwe działanie leków. Kolejną wartością, którą obniżają pory, jest poziom cukru we krwi. Pory są świetnym elementem diety także dla osób borykających się z reumatyzmem. Pory to idealne warzywo dla osób przebywających na diecie, czy też po prostu zdrowo się odżywiających. Por ma bowiem bardzo niską kaloryczność. Na 100 g produktu przypada tylko około 24 kalorii.
Wskazówki
  • Przy wyborze pora, kieruj się tym, czy na białej części nie ma przerostów. Możesz zwrócić uwagę także na to, czy na liściach nie ma czarnych, bądź żółtych plam. Kolor liści nie ma znaczenia przy jakości warzywa, gdyż zależy on od odmiany. Najlepsze pory można zakupić w miesiącach lutym i maju!
Ostrzeżenia
  • Por niestety może powodować wzdęcia i lekkie problemy trawienne. Jeśli wiec borykasz się z takimi uciążliwościami, masz problemy z wątrobą, czy jelitami, raczej zrezygnuj z dużych ilości pora w diecie!
  • Nie podawaj pora dzieciom poniżej 3. roku życia (jako głównego posiłku bazowego)!
  • Komentarze Tipy.pl (7)

Nie będzie widoczny na stronie
 
Xo.. - 2015-12-11
Nie zgodzę się u mnie w domu od pokoleń je się pory w postaci Sałatki. 1 odcinamy korzeń i tą część zieloną aż do białej. 2 Kroimy go w paski jak kto lubi najlepiej tak jak cebulę. 3 Parzymy go w gorącej wodzie lub na parze. 4 Kupujemy żółty ser tak samo kroimy w cienkie paski jak Pora. 5 Dodajemy gotowane jajka oczywiście też drobno skrojone. 6 Dodajemy Majonez najlepiej kielecki też jak kto lubi zależy od ilości jaką chcemy. 7 dodajemy dużo pieprzu. 8 Dodajemy Magi troszkę .9 Dodajemy z 2/3 Stołowe łyżki musztardy Dijon wstawiamy na 0.5 dnia do lodówki no i co ? Wpierdalamy z wiejską kiełbachą lub boczkiem polecam właściwie to nie ma smaczniejszej sałatki!!!!! aaa i można dodać troszkę soli podczas parzenia!
Bea - 2015-12-11
Uwielbiam sałatkę z pora...pokroić w księżyce, do tego kilka jajek gotowanych w kostkę, sól, pieprz i majonez...pyszna...polecam!
Badyl - 2015-12-11
W sklepach pełno ich leży i badylarze zamawiają takie artykuły,na wszystko jest dobry i na wszystkie choroby,przedłuża życie do 120lat.
Kanii - 2015-12-11
Por wpierdzielam kiedy tylko mam ochotę. Por, śmietana, sól, pierz i nic więcej bez żadnych wynalazków.
prof Gerwazy - 2015-12-11
Po zjedzeniu Pora , ma się wiatry w porach . ja tam wolę się napić piwa .
Marta - 2015-12-10
Por pokrojony,posolony,plus papryka,jablko i ciut smietany dla polaczenia i jest bardzo smaczna suroweczka-polecam sprobowac
Janek - 2015-12-10
Rzymzne scy legioniści jedli dużo pora i zawsze mieli go przy sobie podczas walki, by potrzeć nim rany przed infekcją. ma bardzo silne właściwości dezynfekujące i leczące, zarówno wewnętrzne i zewnętrzne.
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub