Jak zrobić karmnik dla ptaków z cytryny lub pomarańczy? strona 1 z 8

Kochasz ptaki i chcesz, by na dłużej zagościły w twoim ogrodzie? Marzysz, by otoczenie twojego domu wyglądało oryginalnie? Przygotuj poczęstunek dla skrzydlatych przyjaciół w zrobionym wcześniej karmniku z połówki cytryny lub pomarańczy. Takie w pełni ekologiczne karmidełko świetnie będzie komponować się ze znajdującą się w ogrodzie roślinnością. A twoje dzieci jeszcze bardziej pokochają ptaki. Wykonanie karmnika jest banalnie proste, nie wymaga też specjalnych zdolności, czasu, czy sporych nakładów finansowych.
Jak zrobić karmnik dla ptaków z cytryny lub pomarańczy?
Rzeczy, których potrzebujesz:
cytryna i/lub pomarańcza, nóż, łyżka, gruba igła, kolorowa włóczka, ziarno dla ptaków
Udostępnij na FB
1
Przetnij cytrusy na pół i dokładnie wydrąż z nich cały miąższ.
2
Sięgnij po połówkę wydrążonego cytrusa i zrób w niej otwory po przeciwnych stronach tak, jak na zdjęciu obok. Uważaj na to, by nie przekłuć skórki cytryny zbyt blisko krawędzi. Istnieje wtedy ryzyko, że skórka nie wytrzyma ciężaru i pęknie. Za pomocą odpowiedniej igły przeciągnij przez otwory włóczkę.
3
Kiedy stwierdzisz, że włóczka ma odpowiednią długość, zrób supełki na jej końcach. Na tym etapie karmidełko powinno wyglądać tak jak na fotografii obok.
4
Zrób kolejne dwa otwory tak, by igła znajdowała się prostopadle w porównaniu do jej wcześniejszego położenia. Przeciągnij przez nie włóczkę.
5
Oceń, czy długość obu uchwytów jest taka sama. Jeśli tak jest, zrób na końcach supełki i utnij nadmiar włóczki.
6
Jeśli chcesz mieć więcej takich karmidełek, postępuj analogicznie z pozostałymi połówkami cytrusów. Następnie napełnij je pokarmem dla ptaków.
7
Teraz wystarczy tylko powiesić cytrusowe karmniki i czekać na przylot skrzydlatych gości. :)
  • Komentarze Tipy.pl (3)

claudia_xx - 2014-03-26
Świetny artykuł.Nie myślałam że zrobienie karmnika dla ptaków może być takie łatwe a zarazem szybko się robi.
ennng556 - 2014-03-26
zawsze robiłam z butelki, ale ten jest cudowny :)
Tadeusz - 2014-03-24
Witam,
Bardzo pomysłowe. Ja robiłem karmnik dla ptaków z kokosa wypełnionego tłuszczem oraz pestkami.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub