Jak zrobić wielkanocnego kurczaka z papieru i bibuły? strona 1 z 6

Święta wielkanocne z dziećmi nabierają zupełnie nowego wymiaru. Przygotowywanie się do nich nie ogranicza się już jedynie do planowania świątecznego menu czy zakupu kolorowych pisanek przeznaczonych do świątecznego koszyka. Nieodłącznym elementem chwil poprzedzających Wielkanoc jest tworzenie z dziećmi wielkanocnych ozdób. Starsze pociechy poradzą sobie z niektórymi projektami zresztą i bez pomocy rodziców. Moja dzisiejsza propozycja to zabawny papierowy kurczaczek. Pomysł ten na pewno spodoba się twojemu dziecku.
Jak zrobić wielkanocnego kurczaka z papieru i bibuły?
Rzeczy, których potrzebujesz:
żółty bristol, żółta bibuła karbowana, kawałek pomarańczowego papieru, piórka, nożyczki, klej biurowy, oczy plastikowe ruchome, pomarańczowe druciki kreatywne, cyrkiel lub okrągły przedmiot do odrysowania koła, taśma dwustronna lub klej rzemieślniczy
Udostępnij na FB
1
Potnij bibułę na paski, a następnie na małe kwadraciki.
2
Na żółtym bristolu narysuj średniej wielkości kółko, wytnij je i nanieś na nie klej.
3
Ponaklejaj na kółko wycięte wcześniej bibułowe kwadraciki.
4
Kiedy całe kółko jest już pokryte kwadracikami z bibuły, potnij druciki kreatywne tak, by uzyskać dwa dłuższe i dwa o około połowę krótsze od poprzednich.
5
Sięgnij po jeden dłuższy i jeden krótszy drucik i skrzyżuj je w sposób pokazany na fotografii.
6
Przymocuj krótszy drucik do dłuższego.
7
Wygnij końce krótszego drucika tak, by w efekcie przypominały kurzą nóżkę. W ten sam sposób zrób drugą łapkę kurczaka.
8
Za pomocą specjalnego kleju lub po prostu taśmy dwustronnej z tyłu kółka przymocuj nogi kurczaka. Następnie przyklej mu plastikowe oczy.
9
Z kawałka pomarańczowego papieru wytnij trójkąt i przyklej go w miejsce dzioba. Na koniec po bokach przymocuj piórka imitujące skrzydełka.
  • Komentarze Tipy.pl (4)

marianna - 2014-03-28
Uważam, że to doskonały pomysł, dzieciaki mają zajęcie i rozwijają swoje zdolności manualne :)
bb - ja też nie kupuję gotowych ozdób, wolę żeby dzieci same coś wymyśliły, możesz użyć np. guziczków, plasteliny :)
claudia_xx - 2014-03-26
Fajny pomysł.Na pewno mi się przyda gdyż zbliżają się już święta a taki kurczaczek to doskonała ozdoba :D
agnieszka_d - 2014-03-26
Nie jest to może zbyt oryginalny pomysł, ale najprościej chyba wyciąć z białego bristolu kółka i narysować w nich flamastrem czarne kropki. :)
bb - 2014-03-26
moje dziecko bardzo lubi robić takie ozdoby wielkanocne, macie jakieś pomysły czym można zastąpić oczka kurczaka żeby wyglądały równie ładne?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub