Jakie są przyczyny trądziku? strona 1 z 5

Każdy, kto choć raz w życiu borykał się z trądzikiem, wie jak trudna jest to walka. Niezliczona ilość kremów i maści, domowe maseczki i toniki, kosztowne zabiegi kosmetyczne – wszystkie te metody pomagają usunąć objawy trądziku, ale nie leczą jego przyczyn. Ustalenie tych przyczyn też bywa skomplikowane. Mogą się one różnić w zależności od osoby i zazwyczaj nie występują pojedynczo. Najczęstsze z nich to problemy ze strony układu pokarmowego, stres, toksyny, zaburzona równowaga hormonalna. Jedne przyczyny nie pozostają bez wpływu na pozostałe: stres zaburza równowagę hormonalną, nieprawidłowa praca jelit prowadzi do odkładania się w organizmie toksyn, nagromadzenie się toksyn jest jedną z przyczyn stresu.
Jakie są przyczyny trądziku?
Udostępnij na FB
1
zdrowe jelita
Nieprawidłowa praca jelit

Chyba nie zdziwi cię informacja, że od funkcjonowania jelit zależy stan całego organizmu. Utrzymanie flory bakteryjnej jelit na właściwym poziomie pozwala uniknąć zanieczyszczenia organizmu toksynami i problemów natury hormonalnej.

Trądzik to jeden z pierwszych objawów nieprawidłowej pracy jelit. Dlatego bardzo istotne jest jak najszybsze podjęcie działań. Włącz do diety probiotyki (np. jogurt naturalny), pij zioła wspomagające trawienie i spożywaj przynajmniej 1 szklankę rosołu z kości dziennie. Niektórym pomagają nawet drobne zmiany diety, np. zrezygnowanie z ciężkostrawnych potraw.
2
stres
Stres

Stres to jedna z najczęstszych przyczyn trądziku, ponieważ podnosi poziom adrenaliny i kortyzolu we krwi. Gdy hormonów tych jest przez dłuższy czas za dużo, zaczyna to skutkować problemami ze zdrowiem. Jednym z takich problemów jest właśnie trądzik. Inne to między innymi bóle pleców, drażliwość, bóle głowy i bezsenność.

U niektórych osób trądzik z powodu stresu pojawia się tylko w konkretnych miejscach na ciele (najczęściej na plecach i ramionach). Nie musi to jednak być regułą.
3
woda z cytryną
Toksyny

O tym, że żyjemy w bardzo zanieczyszczonym środowisku nie ma chyba potrzeby nikogo przekonywać. Niektórzy badacze sugerują nawet, że organizm każdego z nas jest kontenerem na te toksyny (weźmy na przykład chemiczne barwniki, pestycydy, syntetyczne hormony, fluor, chlor itp.). Nawet najzdrowszy człowiek ma problem z całkowitym wydaleniem ich z organizmu. Jaki może być tego skutek? Chociażby zatkane pory i trądzik. Zwłaszcza u osób o skórze wrażliwej problem ten będzie występować za każdym razem, gdy będą mieć kontakt z chemikaliami. Szczególnie szkodliwy dla naszej cery jest fluor i chlor.

Wypróbuj proste metody oczyszczania organizmu z toksyn. Cerę czyść specjalną szczoteczką, codziennie na czczo pij szklankę ciepłej wody z cytryną, bierz kąpiele w wodzie z solą Epsom.
4
badania krwi
Zaburzona równowaga hormonalna

Problemy natury hormonalnej to kolejna bardzo częsta przyczyna trądziku. W tym przypadku najczęściej stosuje się leczenie farmakologiczne w postaci tabletek hormonalnych. Jednak niezwykle istotne do utrzymania odpowiedniego poziomu hormonów jest też prawidłowe funkcjonowanie jelit, nauka radzenia sobie ze stresem i eliminacja toksyn z organizmu.

Jeśli większość krostek pojawia się wzdłuż linii żuchwy i na podbródku, może to świadczyć o podniesionym poziomie hormonu DHT (dihydrotestosteronu). Prócz terapii hormonalnej pomoże również picie herbatki miętowej i przyjmowanie ekstraktu z palmy sabałowej.

Ważne jest również dbanie o odpowiedni poziom cukru we krwi. Kluczowa jest tutaj zdrowa, zbilansowana dieta oraz spożywanie częstych, ale miej sytych posiłków. Należy również unikać białego pieczywa i cukru.

Jeśli podejrzewasz u siebie zaburzenia równowagi hormonalnej, koniecznie udaj się do endokrynologa i zrób wszystkie niezbędne badania.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub