Jak oglądać polską tv za granicą? strona 1 z 3

W każdym zakątku świata można oglądać polskie kanały TV oraz wideo na życzenie z serialami i programami, które były nadawane np. przez TVP. Polacy, którzy wyjeżdżają za granicę na dłużej, mają kilka możliwości oglądania telewizji po polsku: z satelity, przez sieci kablowe oraz w internecie. Sposób odbioru oraz to, jakie kanały są dostępne, zależy od kraju pobytu. Najlepiej mają Ci, którzy przebywają w Europie i przyległych regionach Azji.
Jak oglądać polską tv za granicą?
1
Odbiór na dekoderze z Polski

Nasi rodacy przemieszczający się po Europie zabierają ze sobą dekodery Cyfrowego Polsatu i nc+ bądź Telewizję na kartę. Kupione w abonamencie lub na doładowanie stacje mogą odbierać od Skandynawii po wybrzeże Afryki i od Islandii po Moskwę, bo taki zasięg ma wykorzystywana przez polskich operatorów satelita Hot Bird 13E. W zależności od miejsca pobytu potrzebna jest antena od 60 cm do 100 cm.

Ale problemem może być jej montaż, bo w wielu krajach zabroniona jest np. indywidualna instalacja na zewnątrz bloku. Choć operatorzy zastrzegają, że z ich oferty wolno korzystać tylko na terenie Polski, nikt nie ściga łamiących tę zasadę. A według badań zleconych przez „Rzeczpospolitą” 2 lata temu, robiło tak wtedy 1 mln Polaków. Drugą opcją jest satelitarny odbiór jedynie niekodowanych kanałów po polsku. Na Hot Birdzie 13E jest ich 19, to głównie stacje muzyczne, ale są też TVP Info, TVP Polonia i Fokus TV. Z Astry 19E, która ma zasięg podobny do Hot Birda, nadaje TV Trwam.
Udostępnij na FB
2
Oferta zagranicznych operatorów

Polscy nadawcy oferują kilkanaście kanałów przez wybranych zagranicznych operatorów satelitarnych, kablówki i sieci IP oraz kilka platform internetowych w Europie, USA, Kanadzie i Australii. Część stacji ma program taki sam jak w Polsce, np. TVN 24, TVP Info, część – to specjalne wersje „international”, jak np. iTVN oraz iTVN Extra (z programami i serialami TVN oraz produkcjami z TVN Style i TVN Turbo), Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Polsat 2 czy śląska TVS.

Są też kanały tworzone przez samych operatorów, np. amerykański Dish Network proponuje TV Sport – można w nim oglądać m.in. mecze Ekstraklasy i żużlową Ekstraligę, oraz filmowy Kino Europa. Australijski Eurosky ma TV Polonia z treściami od TVP, TVS, TV Trwam i Toya TV. Polskie pakiety mogą być usługą dodatkową, wymagającą wykupienia także podstawowego pakietu TV, np. w Dish Network od 10 dol. Nie jest to konieczne np. w Polska Plus w Wlk. Brytanii – serwis dostarcza kanały przez internet, ale można kupić odtwarzacz multimediów i oglądać je na telewizorze.
3
Legalne rodzime serwisy

Odbiór polskiej telewizji przez internet umożliwia np. Ipla.tv. W dowolnym kraju oprócz USA dostępny jest pakiet Ipla World – za ok. 21 zł przez 30 dni pozwala oglądać Polsat News i News 2, Superstację i premiery Polsatu.

Również TVN 24 można śledzić w sieci wszędzie z wyjątkiem USA – cena od 7,90 zł za 7 dni. Materiały wideo ze strony TVP.pl z nielicznymi wyjątkami oraz TVP Info i TVP Regionalna online są dostępne poza Polską z wyłączeniem obu Ameryk. I to bez żadnych opłat.
4
Pirackie praktyki

W sieci znajdziemy też zagraniczne oferty dostępu przez internet do aż kilkudziesięciu kanałów po polsku. Tyle że to może być nielegalna dystrybucja. Polscy nadawcy starają się z nią walczyć. Na przykład w grudniu 2014 r. złożyli w USA pozew przeciwko znanej firmie Polsky.tv (działa w 16 krajach) i jej lokalnym dystrybutorom.

TV Polska: Powstanie takiego kanału dla Polonii (głównie na Ukrainie, Litwie i Białorusi) zapowiedział w 2014 roku min. Sikorski. W 2016 r. MSZ ma wybrać w konkursie firmę, która będzie tworzyć TV Polska. TVP Rozrywka International: Miał ruszyć rok temu. Jednak z powodu problemów prawnych wciąż nie nadaje.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

PiotrZaremba - 2015-10-01
http://rom4135.wix.com/24-live-tv nowa strona telewizyjna i sportowa - maja duzy wybor kanalow - wszystko za free i bez rejestracji -polecam wszystkim i zycze milego dnia
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub