Jak rozpalić w kominku? strona 1 z 2

Nie musisz być skautem, żeby rozpalić dobry ogień w kominku. Wystarczy użytej prostej i sprawdzonej metody. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się, jak rozpalić w kominku.
Jak rozpalić w kominku?
1
Sprawdź czy twój kominek jest czysty i nie ma w nim nagromadzonych i osadzonych na ścianach łatwopalnych kreozotów, które powstają podczas spalania drewna. Mogą być niebezpieczne. Usuń stary popiół.
2
Sprawdź swój komin i upewnij się, że przepustnica jest otwarta. Jeśli znajduje się ona u dołu komina i możesz ją otworzyć za pomocą dźwigni lub poprzez pociągnięcie łańcuszka. Jeśli masz przepustnicę umieszczoną na górze kominka, otworzysz ją przez pociągnięcie linki.
3
Na środku kominka połóż coś łatwopalnego. Teraz zgnieć 2-3 arkusze papieru i ułóż je na ruszcie kominka. Ruszt umożliwia dostęp powietrza do twojego ognia, które jest niezbędne do jego podtrzymania. Połóż garstkę szczapek sosnowego drewna o wymiarach 1 x 25 cm na ułożonym wcześniej papierze. Najlepiej, jeśli wykorzystasz do tego celu specjalnego drewna do rozpalania w kominku. Jest to naturalne drewno z sosny, wolne od związków chemicznych, pocięte na łatwe w użyciu kawałki i dające trwały ogień. Na szczycie ułóż skrzyżowane 8 – 10 kawałków suchego drewna z drzew liściastych o grubości ok. 2 cm i długości ok. 30 cm.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Podczas rozpalania użyj tylko tyle drewna drzew iglastych, aby uzyskać ogień. Paląca się sosna szybko uwalnia kreozot, który osadza się w kominie i może wywołać pożar. Zamiast tego używaj więc specjalnego drewna do rozpalania w kominku, które możesz kupić w sklepach.
  • Jako opał używaj suchego drewna drzew liściastych (dąb, klon, wiśnia, orzech) podzielonego na 10 cm kawałki. Idealne drewno to, to które schnie około 1 rok.
  • Nie pal w kominku tworzyw sztucznych, kolorowych gazet czy też opakowań po prezentach – mogą one wydzielać podczas spalania toksyczne substancje. Nigdy nie używaj substancji łatwopalnych do rozpalania w kominku!
4
Zgnieć dwa arkusze papieru i podpal je, trzymaj je w wewnątrz kominka, aby ogrzać kanał dymowy i umożliwić przepływ powietrza go góry.
5
Podpal każdy z końców papieru znajdującego się na ruszcie w kominku. Gdy papier rozpali się i ogień zajmie drewno liściaste, dodaj 2 – 3 kawałki połamanego drewna. Umieść je w tylnej części kominka, aby podczas spalania uwalniały ciepło do pokoju. Gdy ogień będzie już ustabilizowany, możesz dodać więcej drewna. Umieść ekran kominka lub pochłaniacz iskier przed kominkiem, aby zapewnić bezpieczeństwo domu i znajdującym się w nim osobom.
6
Pamiętaj, by użyć tyle drewna, aby zdążyło się ono wypalić zanim pójdziesz spać. Zawsze pilnuj ognia w kominku. Jeśli musisz odejść choć na chwilkę, upewnij się, że ekran stoi na straży twojego kominka.
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak czyścić marmur?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub