7 sposobów na zdrowe i silne kolana strona 1 z 7

Bolące kolana to niemal epidemia. 34% ludzi w wieku powyżej 54 lat twierdzi, że cierpi na chroniczny ból nóg i kolan. W wielu przypadkach ból ten kończy się operacją chirurgiczną: 7 milionów ludzi ma endoprotezę stawu kolanowego. To dużo bólu i dużo operacji. Prawda jest taka, że każdy w końcu będzie miał problem z kolanami. W zależności od wieku, w pewnym momencie kolano po prostu się zużywa. Oto 7 moich sposobów na zdrowe kolana:
7 sposobów na zdrowe i silne kolana
Udostępnij na FB
1
Jak dbać o kolana
Edukuj się

Im więcej wiesz o swoich kolanach i o ich stanie zdrowia, przynoszeniu ulgi w bólu, zmianach w stylu życia oraz czego możesz spodziewać się po leczeniu, tym lepiej będziesz przygotowana na jego wynik. Edukacja pomaga również w określeniu realistycznych oczekiwań co do tego, jaka będzie praca twoich kolan i jak będziesz się czuć. Pomaga również zoptymalizować ich pracę. Dzięki temu łatwiej porozumiesz się też ze swoim lekarzem i lepiej zrozumiesz możliwości medyczne i chirurgiczne – korzyści i ryzyko.
2
Zdrowe kolana
Zainteresuj się tym, co, nie dlaczego

Kolana mogą wyglądać zwyczajnie z zewnątrz, ale wewnątrz mamy największe, najbardziej złożone stawy w ludzkim ciele. Istnieje wiele powszechnych przyczyn bólów kolan: artretyzm, naderwania więzadeł, cysty pod kolanem, ból pod rzepką lub też urazy kości, więzadeł i ścięgien. W przypadku większości dorosłych ludzi, leczenie kolan jest ważniejsze od przyczyny powstania bólu. Ta sama terapia może pomóc w różnych zmianach chorobowych, bez względu na ich przyczynę, a nawet może zapobiec operacji.
3
Ruch to zdrowie
Prowadź styl życia korzystny dla twoich kolan

Zacznij od podjęcia decyzji zmiany stylu życia, która ma pomóc w poprawie zdrowia i siły twoich kolan. Wśród przyczyn bólów kolan większość z nich nie jest ani poważna, ani rzadka, a niektóre z nich nie są nawet umiejscowione w kolanach, ale na przykład w plecach. Ponadto, badania wykazują związek pomiędzy depresją a bólem kolan. Zadbanie o zdrowie fizyczne i psychiczne w konsekwencji przyczyni się do poprawy stanu twoich kolan. Nie muszą to być radykalne zmiany. Najprostsze zmiany mogą oddalić wizję konieczności wykonania operacji.

Ruszaj się, kiedy tylko możesz

Ruch wspomaga zdrowie kolan, ponieważ stymuluje chrząstki. W przeciwieństwie do większości tkanek w naszym organizmie, chrząstki nie mają naczyń krwionośnych, które transportowałyby do nich składniki odżywcze. Dlatego zdrowie i leczenie chrząstek w kolanach zależy od ruchu. Znajdź aktywność, która cię cieszy i ćwicz 30 minut dziennie, 5 razy w tygodniu. Nie trzeba robić wszystkiego od razu i ćwiczenia nie muszą być forsujące: umiarkowane będą odpowiednie. Nie zapomnij o rozgrzewce i rozciąganiu. Włącz muzykę (dobrze motywuje) i znajdź towarzysza do ćwiczeń.
4
Kontroluj swoją wagę
Zrzucenie wagi poprzez jedzenie połowy porcji

Z każdym kilogramem twojej wagi kolana doznają 4 kilogramów nacisku. Jeśli ważysz 100 kilogramów, podczas chodzenia na twoje kolana spada 200 kilogramów. Nacisk zwiększa się w przypadku bardziej wymagających aktywności, takich jak wchodzenie po schodach, tenis czy bieganie. Utrata nawet 5 kilogramów uwalnia twoje kolana od nacisku 10 kilogramów. Pacjenci zwykle oceniają, że odczuwają zbyt duży ból, alby ćwiczyć, a ćwiczenia są zadziwiająco mało znaczącym czynnikiem utraty wagi. O wiele ważniejsze jest to, co jemy – a jednym z najskuteczniejszych sposobów na utratę wagi jest zmniejszenie swoich porcji o połowę.
5
Woda dla zdrowia
Pij wodę, wodę i jeszcze raz wodę

Kolana zawierają chrząstki, miękkie, gąbczaste tkanki, które wyściełają stawy i umożliwiają nam bezbolesny ruch podczas chodzenia, biegania i klękania. Chrząstki zbudowane są w większości z wody – do 80 procent, jeśli jesteśmy odpowiednio nawodnieni. Wraz z wiekiem, zawartość wody w nich maleje (do 70 procent), co skutkuje uszkodzeniem chrząstek i rozwojem chorób degeneracyjnych stawów. Tak więc zadbaj o picie wody. Wypijanie szklanki przed każdym posiłkiem i po nim pomoże również kontrolować apetyt.
6
Kurkuma właściwości lecznicze
Zażywaj glukozaminę i kurkumę

To prawda, że niektórzy lekarze niechętnie przepisują suplementy diety. Wielu jednak, w tym ja, wierzy, że suplementy, zwykle bezpieczniejsze niż wiele innych środków, są warte wypróbowania. Zalecam zażywanie siarczanu glukozaminy i kurkumy. Państwowy Instytut Zdrowia w USA twierdzi, że siarczan glukozaminy „może być skuteczny” w leczeniu osteoporozy. Kurkuma jest dobrze przebadanym naturalnym lekiem, stosowanym w medycynie od tysięcy lat. Oba te składniki mają właściwości przeciwzapalne, a według ostatnich badań kurkuma zmniejsza ból w podobnym stopniu, co ibuprofen.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Nie będzie widoczny na stronie
 
iza - 2016-04-04
bzdura żaden lekarz nie leczy ból żaden cierpię prawie 7 lat i nikt nie może mi pomoc mam już dość chodzenie do tych patałachów 7 lat do nie jest 7 dni
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub