Jakie są właściwości lecznicze szczypiorku? strona 1 z 4

Szczypiorek jest członkiem tej samej rodziny, co czosnek, cebula i por. Od wieków doceniany jest nie tylko ze względu na swoje walory smakowe, ale również właściwości zdrowotne. Zawiera dużo składników odżywczych – witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Jedna łyżka posiekanego szczypiorku zaspokaja 3% dziennego zapotrzebowania na witaminę A i C. Szczypiorek zawiera też witaminę K, kwas foliowy, wapń, magnez, fosfor i potas. Jakie właściwości zdrowotne może mieć dla nas spożywanie szczypiorku? O tym dowiesz się z dalszej lektury.
Jakie są właściwości lecznicze szczypiorku?
Udostępnij na FB
1
jedzenie czosnku
Nowotwory

Szczypiorek i inne warzywa z tej samej rodziny mają działanie przeciwnowotworowe, szczególnie w przypadku nowotworów żołądka i jelita grubego. Prawdopodobnie ma to związek z dużą zawartością tzw. składników organosiarkowych, które zapobiegają powstawaniu wolnych rodników i rozwojowi zmian nowotworowych.
2
szczypiorek
Rak prostaty

Według badań spożywanie dużej ilości warzyw czosnkowych (takich jak szczypiorek), zmniejsza ryzyko raka prostaty.

Rak przełyku i żołądka

Częste spożywanie szczypiorku i innych podobnych warzyw, zmniejsza ryzyko zachorowania na raka przełyku i żołądka oraz spowalnia rozwój już istniejących zmian nowotworowych.
3
szczypiorek
Bezsenność i wahania nastroju

Cholina zawarta w szczypiorku wspomaga dobry sen i korzystnie wpływa na zdolności poznawcze. Zawarty w szczypiorku kwas foliowy wspiera walkę z depresją zapobiegając nadprodukcji homocysteiny, która blokuje dopływ do mózgu ważnych składników odżywczych. Zbyt duża ilość homocysteiny hamuje produkcję hormonów szczęścia, takich jak serotonina, dopamina i norepinefryna, które wpływają nie tylko na dobry nastrój, ale również regulują sen i apetyt.
Przeczytaj teraz: Jak sadzić szczypiorek?
  • Komentarze Tipy.pl (5)

u - 2016-06-20
A te właściwości lecznicze, to uwalnia przed, czy po zjedzeniu E127, E358, E271, E649, dymu tytoniowego w płynie itp? Więc darujcie sobie, te dobre rady.
Szczery - 2016-06-20
Witamina C rozpuszcza raka ale koncerny farmaceutyczne tłumią tego typu informacje.
gość - 2016-06-20
już tyle co pisaliście to się okazuje, że każda działa przeciwrakowo... szkoda słów...
Maciej - 2016-06-20
Pestki brzoskwini i rak się cofnie.Lekarstwo na raka znane jest od dawna.
kkk11 - 2016-06-20
jeżeli tyle roślin owoców zmniejsza ryzyko raka a tak co róż czytamy to juz dawno go nie powinno byc
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub