3 domowe sposoby na łamliwe paznokcie strona 1 z 4

Każdy stara się mieć piękne paznokcie, ale łamliwe, kruche mogą zepsuć ich piękno. Słabe łamliwe paznokcie, mogą łatwo popękać lub rozdwoić się. To częsty problem nie tylko kobiet, ale i mężczyzn. Istnieją trzy czynniki powodujące łamliwe paznokcie tj. starzenie się, długotrwałe stosowanie lakieru i częste narażenie na działanie wody. Łamliwość paznokci należy łączyć z nadczynnością i niedoczynnością tarczycy, chorobami płuc, łuszczycą, egzemą, łysieniem oraz zaburzeniami endokrynologicznymi. Inne przyczyny to działanie środków chemicznych, odwodnienie, suche środowisko oraz niedobory żywieniowe. Suche, łamliwe i rozdwajające się paznokcie powodują dyskomfort. Jakkolwiek, z łatwością można temu zapobiec stosując domowe środki, które wzmocnią twoje paznokcie. Oto kilka z nich.
3 domowe sposoby na łamliwe paznokcie
Udostępnij na FB
1
ocet jabłkowy kruche paznokcie
Ocet jabłkowy

Ocet jest pełen środków odżywczych dla paznokci. Zawiera mnóstwo witamin takich jak: potas, magnez, wapń i żelazo. Dodatkowo jest to kwas jabłkowy i octowy, który pomoże zwalczyć zakażenia i infekcje paznokci.
Połącz ze sobą równe części niefiltrowanego octu jabłkowego z wodą. Namocz paznokcie w mieszance przez kilka minut. Zaraz po wyjęciu paznokci, zsuń skórki wokół paznokci. Kurację wykonuj raz dziennie, a w ciągu kilki dni staną się mocniejsze.
2
łamliwe paznokcie olejek herbaciany
Olejek herbaciany

Olejek herbaciany z pewnością wzmocni paznokcie, jeśli ich łamliwość związana jest z infekcją grzybiczą. Poradzi sobie także z odbarwionymi paznokciami.
Zmieszaj ze sobą pół łyżeczki witaminy E z paroma kroplami olejku herbacianego. Wetrzyj mieszankę w każdy paznokieć i masuj delikatnie przez parę minut. Zostaw na 30 minut. Spłucz mieszankę z paznokci i wytrzyj do sucha. Nałóż nawilżający balsam. Powtarzaj kuracje dwa razy dziennie przez miesiąc, a szybko ujrzysz efekty.
3
kruche paznokcie piwo
Piwo

To kolejny doskonały środek na łamliwe i kruche paznokcie. Piwo zawiera duże ilości selenu, potasu, fosforu i biotyny, które sprawiają, że paznokcie będą zdrowe i mocna.
Podgrzej ¼ szklanki oliwy z oliwek, tylko do momentu aż będzie ciepła w dotyku. Do oliwy dolej ¼ szklanki octu jabłkowego i ½ szklanki piwa. Zanurz paznokcie w miksturze na 10-15 minut. Kurację wykonuj 1-2 w tygodniu.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub