6 sposobów na zwalczanie ziemiórek strona 1 z 5

Ziemiórki to małe, czarne muszki, które wyglądają podobnie do komarów i często są mylone z muszkami owocówkami. Lubią środowiska wilgotne i rozmnażają się w wilgotnej ziemi roślin doniczkowych. Larwy ziemiórki podgryzają korzenie i łodygi roślin. Objawem ich inwazji może objawiać się zahamowaniem wzrostu rośliny, więdnięciem, żółknięciem liści i gniciem korzeni. Oto kilka domowych środków, dzięki którym pozbędziesz się ziemiórek.
6 sposobów na zwalczanie ziemiórek
Udostępnij na FB
1
ziemiórki domowe sposoby
Wysusz je
Pozwól ziemi wyschnąć do tego stopnia, aż liście rośliny zaczną więdnąć. Ziemia musi być sucha, przynajmniej 5cm warstwa ziemi. Larwy ziemiórki będące w ziemi wyschną, kończąc cykl. Dorosłe muszki nie złożą nowych jaj w ziemi i ich bytowanie zakończy się.

Kleiste pułapki
Pułapki z klejem z pewnością znajdziesz w sklepie ogrodniczym. Atrakcyjnym kolorem dla ziemiórek jest kolor żółty. W takim kolorze szukaj pułapek w sklepie. Jeśli nie chcesz korzystać z gotowych produktów, możesz takie pułapki zrobić w domu. Wystarczy żółte karteczki posmarować miodem lub wazeliną i przymocować do patyka. Patyk wtykamy w ziemię.
2
sposoby na ziemiórki
Mydło
Wymieszaj dwie łyżki płynnego mydła z czterema litrami wody. Tak przygotowanej wody użyj do przepłukania ziemi, w której znajdują się larwy ziemiórki. Po około godzinie opłucz liście rośliny czystą wodą, zmywając z nich mydło.

Pułapka z octu
Wlej dwie łyżki octu jabłkowego do małego pojemniczka, dolej wody. Postaw kubek blisko rośliny, w której gnieżdżą się ziemiórki. Zapach octu przyciągnie je do siebie, skuszone utopią się w mieszance.
3
ziemiórki tytoń
Spray z wódką
Wymieszaj ½ szklanki wódki z 1 ½ szklanki wody. Przelej do butelki ze spryskiwaczem. Wypróbuj mieszankę na jednym z liści rośliny, by upewnić się czy alkohol nie spali rośliny. Jeśli mikstura nie spali liścia po 1-2 dniach, powinna być w porządku.

Tytoń
Otwórz kilka papierosów i zrób cienką warstwę tytoniu na wierzchu ziemi. Zapach tytoniu odstrasza ziemiórki. Nie używaj tytoniu do ziemi w ziołach i roślinach, które będziesz spożywać. Uważaj również na zwierzęta domowe, by nie dobrały się do tytoniu.
4
Jak zapobiec inwazji ziemiórek?
Wysyp cienką warstwę piasku na wierzchu ziemi, to zniechęci ziemiórki do zadomowienia się w niej. Jak odkryć, że larwy są w ziemi? Plasterek surowego ziemniaka połóż na wierzchu ziemi. Po 7 dniach przekręć plasterek. Jeśli ziemiórki są w ziemi, zobaczysz larwy na plasterku ziemniaka. Aby zapobiec kolejnej inwazji ziemiórek, nie przelewaj kwiatów wodą. Ziemiórki są oznaką nadmiernego podlewania roślin. Wylewaj wodę z podstawki. Usuwaj suche liście i resztki rośliny, które mogą przyciągać ziemiórki do żerowania.
Przeczytaj teraz: Jak hodować fikusa?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub