Dlaczego nie powinniśmy jeść tilapii? strona 1 z 4

Mając do wyboru zjedzenie tłustego boczku  i ryby, osoby dbające o zdrowie wybiorą oczywiście to drugie. Niestety, nie każda ryba jest taka zdrowa, jak się wydaje. Jednym z gatunków który należy omijać szerokim łukiem jest tilapia. Dlaczego nie warto jej jeść? Jeżeli chodzi o ryby, zasadnicze znaczenie ma to, czy dany gatunek pochodzi ze środowiska naturalnego, czy jest to gatunek hodowlany. Zdrowe ryby to te, które łowione są w naturalnych warunkach. Te hodowane już niekoniecznie. Tilapia jest właśnie najpopularniejszą rybą hodowlaną, jaką możemy spotkać w sklepach. Inne gatunki to łosoś, okoń czy dorsz.
Dlaczego nie powinniśmy jeść tilapii?
Udostępnij na FB
1
tilapia jedzenie
Dlaczego ludzie kochają tę rybę? Ponieważ jest dostępna w niemal każdym sklepie, a dodatkowo sprzedawana w przystępnych cenach. Nie zdajemy sobie jednak sprawy, że tak naprawdę jedzenie tej ryby wcale nie jest zdrowe, a wręcz może pogorszyć stan zdrowia. Najnowsze badania potwierdzają, że spożycie tilapii może zwiększyć skutki stanów zapalnych występujących w organizmie. Prowadzi to do zapalenia stawów, chorób serca, astmy i wielu innych chorób.

Ludzie często myślą, że sięgając po rybę robią coś dobrego dla swojego organizmu. Niestety, wpływ tilapii na zdrowie jest znacznie gorszy, niż po zjedzeniu fast foodów.
2
ryby tilapia
Mięso ryby kojarzy się wszystkim z kwasami tłuszczowymi Omega 3 i ich pozytywnym wpływem na nasze zdrowie. Mało kto zdaje sobie jednak sprawę, że ta reguła sprawdza się wyłącznie w przypadku ryb żyjących w środowisku naturalnym. Hodowlane gatunki odżywiają się paszą, są znacznie większe, a zawartość kwasów Omega 3 jest znacznie mniejsza, a zastępują je kwasy Omega 6. One z kolei nie są tak cenne dla naszego organizmu. Ich duże stężenie może powodować właśnie stany zapalne, o czym pisaliśmy w poprzednik punkcie.

Mięso ryb hodowlanych może być nawet dziesięć razy bardziej zanieczyszczone, od mięsa ryb żyjących w środowisku naturalnym.
Czym jest to spowodowane? Tym czym żywią się poszczególne gatunki. Ryby hodowlane są karmione przez człowieka. Mało kto wie, jakie okropności znajdują się w paszach dla ryb. Często możemy znaleźć takie, w których głównym składnikiem są odchody drobiu, czasem resztki mięsa drobiowego czy wieprzowego. Wszystko co zjadają te biedne stworzenia, trafia do ich organizmu i jest przez nie wchłaniane. Zanieczyszczenia te wraz z mięsem trafiają w końcu i do naszego organizmu, odkładając się w tkankach i powodując choroby, w tym również nowotwory.
3
tilapia
Mało kto zdaje sobie sprawę, że hodowle są zazwyczaj przepełnione i nastawione na zysk a nie jakość mięsa i wygodę zwierząt. W tłoku często dochodzi do zakażeń i niebezpiecznych chorób. Aby im zapobiegać, hodowcy dodają do paszy antybiotyki i pestycydy, które na wszelki wypadek mają zabezpieczyć ryby. Często ich stężenia są tak wysokie, że zabiłyby ryby wolno żyjące. Niestety te same substancje odkładają się w mięsie ryb i tak trafiają do nas.

Oprócz antybiotyków i pestycydów, mięso ryb takich jak tilapia zawiera także wiele innych niebezpiecznych związków chemicznych. Przykładowo ryby wolno żyjące zawierają nawet jedenaście razy mniejsze stężenie dioksyn w porównaniu z ich hodowlanymi odpowiednikami. Związek ten jest silnie toksyczny i może powodować raka. Co gorsza, jeżeli raz trafi do organizmu, trwale związuje się w tkankach i trudno jest się do pozbyć.
Przeczytaj teraz: Jak przechowywać ryby?
  • Komentarze Tipy.pl (70)

Meteo - 2016-09-27
Niestety prawda jest taka, że wszystko, co jest produkowane na masową skalę jest szkodliwe.
ja - 2016-09-27
Morał kròtki tej bajki...... Trzeba sobie samemu chodować rybki, grzybki i ....... Poczekać na artykuł, że i tak to jest trujące.... ech.. A foka Odrą na Śląsk dopłyneła bo "gps" tak chciał
s - 2016-09-27
Chiny sa najwiekszym exporterem Tilapii. W tym kraju nic nie jest zdrowe a szczegulnie chodowle ryb tudziez innych zwierzat.
nove - 2016-09-27
łosoś norweski sprzedawany w POlsce to dopiero trucizna....?????
bajabongo - 2016-09-27
Do Edward. Człowieku obudź się i ogarnij; w jakim świecie ty żyjesz zw piszesz takie bzdury
Cynik - 2016-09-27
Większych bredni to dawno nie czytałem. "Zdrowe to te co żyją w środowisku naturalnym". Poważnie? Naturalnie ryby żyją w stawach pod Czarnobylem czy w Gangesie gdzie poza spuszczaniem szamba miliarda ludzi bez oczyszczania pływają niedopalone zwłoki. Rybki tam muszą być wyjątkowo zdrowe. Smacznego. A to, że ryba jest z hodowli tak samo nie znaczy, że musi być niezdrowa. Widział ktoś kurczaka na wolności? A można jakoś zdrowe jaja dostać np. z wolnego chowu u małego producenta bez unijnego stempla, lub tzw. "jedynki" czy "zerówki". Kwestia tego JAK się tą hodowlę prowadzi i gatunek ryby tu nie ma NIC do rzeczy. Problem z tilapią jest taki, że zwykle pochodzi z chińskich masowych farm przemysłowych, a nie z powodu tego, że jest takim czy innym gatunkiem. Przydałoby się czasem sortować to co się publikuje.
emil - 2016-09-27
to od czego są powołane w tym celu i za co biorą pieniądze PIH-y, SanEpidy, ekolodzy - jeśli taki syf sprzedaje się w sklepach np. sól drogowa przez ponad 12 lat. Jakoś Czechy radzą sobie z trefnym towarem, inne kraje również a w naszym każdy konsument powinien mieć własną wiedzę i laboratorium przydatności do spożycia a niebawem również własne opakowania na towar
Pepe - 2016-09-27
Artykuł jest tak dennie głupi, że głowa boli. Idąc tym tokiem myślenia to warzywa wyhodowane na krowich odchodach są szkodliwe a krowie mleko ma posmak trawy bo krowa odżywia się trawą. Na takim głupim rozumowaniu opiera się biznes paraleków. Boli cię kolano? Zjedz żelatynę bo z niech zbudowana jest chrząstka w stawie. Słabo widzisz? Zjedz luteinę bo z niej zbudowane są pręciki w oku. Masz cienkie włosy? Najedz się keratyny czyli obgryzaj własne paznokcie.
a. - 2016-09-27
a nie lepiej po prostu podać wyniki badań dla paru rybek bałtyckich oraz tilapii czy pangi?
Zawartość DDT, rtęci, dioksyn itd?
a - 2016-09-27
przeglądałem dane z polskiej strony dot. ryb bałtyckich. Były podane dokładne wyniki badań - zarówno od strony zawartości korzystnych składników jak i niekorzystnych. Podano również dane dla paru ryb dalekowschodnich - w tym dla pangi i tilapii. Tilapi nigdy nie jadłem - tylko pangę i dlatego to pamiętam. Pamiętam kampanię przeciw pandze. A jakie były wyniki badań?
Rtęć, DDT i dioksyny w rybach bałtyckich były kilkadziesiąt razy wyższe (10 - do 40 razy) niż w pandze. Dotyczyło to śledzi, dorszy, łososi. Czytając te dane domyśliłem się dlaczego rozpętano kampanię przeciw pandze. Nie dość, że smaczniejsza ryba, praktycznie bez ości - to jeszcze znacznie bezpieczniejsza
ŻUR - 2016-09-27
Na którymś forum wędkarskim kilka lat temu ktoś był w Chinach i stwierdził,ze do wody w której żólte hodują te pangi i tilapie NIGDY w Życiu by NIE WSZEDŁ ...:D
paradoks - 2016-09-27
@unlock - no to dlaczego w Europie jest taki opór przed amerykańską żywnością zwłaszcza tą hodowlaną. Chodzi o te "wspomagacze", które dodaje się do paszy aby zwierzę miało szybszy i większy przyrost atym samym większy zyzsk dla hodowcy.
Goska - 2016-09-27
Polecam "MIRUNĘ" tylko i wyłącznie .
pikownik - 2016-09-27
unlock - 2016-09-26

Ale tilapie to jedne z najbardziej wytrzymalych na zanieczyszczenia środowiska ryb. Pływają w tym ścieku wokół miasta Meksyk, gdzie wszystkie rodzime gatunki już dawno wyginęły. Ta ryba jest równie zdrowa jak ryba wyłowiona z Wisły w Krakowie...
Goska - 2016-09-27
Polecam "MIRUNĘ" tylko i wyłącznie .
Nicky - 2016-09-27
Jak już ktoś tutaj zauważył TYLKO WEGANIZM - przecież nie jesteśmy barbarzyńcami z epoki kamienia jakiegośtam, tylko mądrymi i dobrymi ludźmi, którzy nie chcą krzywdzić żadnego stworzenia... co nie?
nivea63 - 2016-09-27
A kto normalny kupuje cokolwiek z Wietnamu? Po wielu latach spuszczania przez USA na ten kraj pestycydów w czasie wojny wietnamskiej żarcie wietnamskie zdrowe nie jest. 43y8
Wedkarz z zza oceanu - 2016-09-27
Niestety tilapia jest hodowana z ryba stripedbass i zywi sie odchodami tej ryby, wiec życze wszystkimwielbicielom tej ryby SMACZNEGO!!!
P..S. Jak nie wierzycie to ogladnijcieprogram z seri Brudna robota ,Micka Rowe ... a na koncu tego programu mowi ze jak je tilapie to smierdzi mu go......mj
wit - 2016-09-27
Jak zwykle artykuł pełen niedomówień.Hodowlane są: łosoś z hodowli norweskich i szkockich( te o kolorze mięsa bardziej czerwonym niż tak jak dziki bladoróżowym),dorsz atlantycki z hodowli norweskich,okoń ale NILOWY,
corporate123 - 2016-09-27
tilapia i panga nie mają nic z ryb, żadnych wartości odżywczych same szczepionki i pasze kto nie wierzy w google wpisać... panga hodowla
Jack - 2016-09-27
a karpie to pewnie dostają ekologiczną paszę ???
nie miesiarz - 2016-09-27
Jestem wedkarzem od kilkudziesieciu lat ale pierwsze slysze o chodowli okonia.
Rosse - 2016-09-27
''Mając do wyboru zjedzenie tłustego boczku i ryby'' - Mając do wyboru zjedzenie tłustego boczku LUB ryby
rft - 2016-09-27
Mało kto wie, a co gorsza nie zdaje sobie sprawy, że człowiek jest karmiony przez człowieka. Te biedne stworzenia zjadają odpady wieprzowe i drobiowe, w strasznych ilościach. Często w ogóle pozbawionych jakichkolwiek kwasów Omega czy Alfa-beta. Ale z pewnością jakiś alfabeta napisał tutaj przepiękny artykuł dla innych alfabetów. I Omega 7 z nim.
SA - 2016-09-27
W ogóle nie jem ryb. Wolno żyjące są zdrowe...hahahaha....tuńczyk też (rtęć)? A może dorsz z Bałtyku pełnego uwalniającego się iperytu i innych bojowych środków trujących - taki spadek po II WŚ. Ostatecznie, samemu złowiona rybka z małego jeziorka z dale od ludzi i pól pełnych nawozów.
luki - 2016-09-27
PO-RĄBANYCH CZASÓW DOCZEKALIŚMY . CHCESZ W MIARĘ ZDROWO ZJEŚĆ CHELBEK MUSISZ SOBIE SAM ZASIAĆ (NAJLEPIEJ 100 KILOMETRÓW OD MIASTA BO WIADOMO - SPALINY) ,WYHODOWAĆ CAŁE STADO KRÓW DLA JEDNEGO ZDROWEGO STEKA (PASTWISKO TAK SAMO - MINIMUM 100 KM) A JAK CHCESZ ZJEŚC ZDROWĄ RYBKĘ TO MUSISZ MIEĆ PRYWATNY STAW. TO JEST CHORE
unlock - 2016-09-26
To jeden z przykładów pseudonaukowego artykułu, autor to ignorant nie mający pojęcia o tym co pisze. Interia powinna się wstydzić za publikowanie takich bzdurnych wypocin. Nie ma żadnych, podkreślam ŻADNYCH badań, które potwierdzały by te "rewelacje" o trujących tilapiach. Dane, które podaje autor artykułu są nieprawdziwe. To taki bełkot, powtarzany przez ignorantów, którzy coś tam czytali, coś tam słyszeli. Ryba hodowlana, aby urosła i przyniosła dochód hodowcy, mus być odpowiednio karmiona i trzymana w odpowiednich (zdrowych) warunkach środowiskowych. Inaczej po prostu zdechnie i zamiast dochodu przyniesie straty.
okoń - 2016-09-26
Okoń z hodowli - nie znam ani jednego ośrodka mono hodowli okonia - we wszelkich hodowlach ryb jest raczej niepożądany, żeby nie powiedzieć tępiony.
Edward - 2016-09-26
Tilapia i panga to ryby 100% roślinożerne więc nie ma obawy, że sa karmione odpadami kurczaka bo i tak tego nie zjedzą :)
Edward - 2016-09-26
Podzielam tutaj wypowiedzi o karmieniu ryb paszami o wysokiej jakosci, zaden hodowca nie pozwoli sobie na karmienie ryb byle czym bo one sa bardzo delikatne. Karmienie ryb bialkiem zwierzat cieplokrwistych jest niemozliwe gdzyz niszczy rybią wątrobę no jedyny wyjatek to piranie i rekiny te moga jesc wszystko. Pisanie ze ktos karmi ryby odpadami z kurczakow to totalna bzdura!
Dorsze atlantyckie to tez ryby hodowlane...co prawda inaczej niz lososie czy pstragi bo w ogromnych akwenach ale sa dokarmiane...
Sławek - 2016-09-26
Tylko weganizm :)
I takie rewelacje mnie nie interesują...
Rybka - 2016-09-26
Karp jako nieliczna ryba hodowana jest w najbardziej zbliżonych warunkach do naturalnych, białko zwierzęce pobiera ze stawu a jedynie dokarmiana jest białkiem roślinnym w pistaci zboża. Niestety większość gatunków karmionych na paszach sztucznych potrzebuje białka zwierzęce w paszy (przeważnie mączkę rybą z małocennych gatunków) którego zasoby naturalne się kurczą i dlatego dorzucane jest do paszy co tylko można i co nie jest zakazane.
endriu65 - 2016-09-26
Skoro wszyscy doskonale wiedzą że w sklepach sprzedaje się truciznę, to dlaczego wolno ją legalnie sprzedawać? Ciekawe co gorsze dopalacze czy modyfikowana truciznami żywność?
Cinek - 2016-09-26
Ja pikole u Was na tym portalu to już wszystko rakotwórcze, powoduje raka i inne schorzenia. Aż rzygać się chce jak się to czyta.
Mark - 2016-09-26
A ja na kurzych odchodach wychodowałem pyszną marchew i buraki.
Jaro - 2016-09-26
Pomyliliście z pangą chyba.
Nicks - 2016-09-26
Wszystko fajnie, ale z tilapia to nie za bardzo pasze czy hodowlane stereoidy, ta ryba jest produktem ubocznym w hodowlach ryb, ot niewielka ryba do oczyszczania zbiorników z rybich odchodów ryb które są bardziej cenne w hodowli, mało tego, normalnie te ryby tilapia były przetwarzane początkowo na pasze dla bydła, ale po testach okazało sie ze zawieraja substancje szkodliwe dla bydła wiec poszły na stoły i na kanapki rybne do mcdonalds. Taki świat :)
Pozdrawiam
mjj - 2016-09-26
To produkty trafiające do sklepów są jakoś kontrolowane, czynie? Spełniają jakieś normy, czy nie. Jeżeli spełniają normy, a są takie "wartościowe", to co to K...A ZA NORMY. Zatem może by zacząć wałkować temat norm jakościowych pożywienia dopuszczanego do sporzycia.
olo - 2016-09-26
Hodowlany dorsz? A co to za bzdury?
dyna - 2016-09-26
Taaak, a nasz smaczny 'zdrowy" Dorsz Bałtycki to same witaminy i odżywcze minerały? Bałtyk to brudny ściek, w którym znajdujemy całą tablicę Mendelejewa, wszelkie możliwe trucizny i paskudztwa!
To wszystko mają w sobie Bałtyckie rybki...
rybka - 2016-09-26
Osoba która to napisała nie ma niezbędnej wiedzy. Nie wystarczy zajrzeć do internetu aby być ekspertem
pp - 2016-09-26
co za dureń pisał ten artykuł? z art. dowiadujemy się, że ryby hodowlane nie są zdrowe! co za bzdura przeciez to wszystko zależy od technologii produkcji. Ryby żyjące na wolności (a te powinniśmy chronić) niejednokrotenie są bardziej zanieczuszczone propnuję jeść flądrę z bałtyku albo leszcza z warszawskiej wisły. smacznego. Łososia którego jemy też pochodzi z hodowli. A karpia też nie kupujcie..
kleofas - 2016-09-26
szkoda że nie ma informacji jakie ryby można jeść...
Andrzej - 2016-09-26
Polecam serdecznie pangę !!!!! To jest dopiero" zdrowa" rybka!!!!!!!
RODZIC+70 - 2016-09-26
CZYSTA PRAWDA!!! -NIE DAJE DZIECIOM ANI MIESA Z KURCZAKA, ANI Z RYB-MAJA ODRAZU WYSYPKE PO TYM KUPIONYM W SKLEPIE!
dd - 2016-09-26
jakaś bzdura w życiu takiej ryby w sklepie nie widziałem ti.. co?
Merd - 2016-09-26
Edward: Kurczaki z masowych hodowli to też trucizna. Doczytaj temat, sam się przekonasz czym nas futrują. Nawet ekologiczne hodowle nie są idealne, też często dochodzi tam do nadużyć.
bolo - 2016-09-26
taaa.... to o rybach jest? bo w taki sam sposób produkuje się każdą żywność:
mięso - a więc wszystko co z nich pochodzi, łacznie z mlekiem, serem itp
płody rolne - chemia nie odpuszcza i tam, pomijam GMO

czy cos jeszcze jest naturlne????
pozdrawiam
technolog - 2016-09-26
To o czym mówisz mija się z prawdą więc to ty jesteś niedoinformowany. To właśnie kurczaki w fermach przemysłowych karmi się paszami których skład osobiście znam bo pracowałem w tej branży. Litania dodatków do paszy przyprawia o zawrót głowy. Sam sobie dopowiedz jakie mięsko drobiowe zjadasz i co może znajdować się w odchodach. Dlatego ryby jem tylko złowione przez siebie z rzeki lub jeziora, drób z wolnego wybiegu od znajomego rolnika a i dziczyzną nie pogardzę choć nie jest tania.
Felczer - 2016-09-26
A o super niezdrowej rybie jaką jest hodowlana panga na bliskim wschodzie tj. Indie, Wietnam, Chiny
ani słowa!!! Od dwóch lat tilapia jest hodowana w Polsce i wcale nie jest popularna tak jak panga.
Max - 2016-09-26
Widzę, że czytasz i nie rozumiesz...mowa jest o karmieniu odpadami, odchodami zwierzęcymi a dla zwierząt nie są szkodliwe, ponieważ są to ich odchody. To tak jakbyś miał jeść gówno z kurczaka...Tobie zaszkodzi, ale kurczakowi dlaczego ma szkodzić...? On tego nie je, tylko wydal...!!!
Każdy wie, że hodowane ryby są karmione specjalną paszę, która powoduje szybszy wzrost...raczej jest to szkodliwe dla człowieka.
A tak na koniec, zanim coś napiszesz, to 10 razy się zastanów, czy zrozumiałeś tekst. Bo widać, że masz problemy z przyswojeniem prostego tekstu...czyżby do szkoły było pod górkę...???
kolooo - 2016-09-26
Widocznie Edward mało wiesz o hodowlach. Ryby hodowlane mają w sobie więcej antybiotyków i pestycydów w sobie jak w aptece. Przeczytaj sobie hodowla łososia norweskiego to ci się jesc odechce. Każdy myśli, że jak łosoś norweski to już samo zdrowie.
Ja - 2016-09-26
Z kąt ten czarny PR
M - 2016-09-26
Edward, zobacz sobie np. film "cała prawda o rybach" i tym podobne, zobacz jak wyglądają hodowle i co jest w mięsie tych ryb, to Ci przejdzie ochota na hodowlane. Raczej bym o niedoinformowanie autora nie posądzał, choć ten artykuł podzielony na 4 ekrany z reklamami jest irytujący.
Wittman - 2016-09-26
Jakie bzdury autor wypisuje . Mam staw z rybami i nigdy do głowy by mi nie przyszło karmić ryby jakimiś po produkcyjnymi odpadami . Karmienie czymś takim było by bardzo ryzykowne a to z powodu że sie pochorują i pozdychają albo przestaną jeść pokarm naturalny i tym samym przestaną szybko rosnąć. Mo że w chinach tak robią ale w polsce o czymś takim nie słyszałem . Ja dokarmiam kukurydzą i przenicą i wszystko co daję do stawu najpierw gotuje aby pokarm był lepiej przyswajalny i nie zawierał ewentualnych bakteri grzybów itp. Artykuł napisał (ZNAFCA ) z za biurka w Warszawie tylko dla pieniedzy
rrrrr - 2016-09-26
bzdura, od wszystkiego co jesz możesz dostać kiedyś raka, wszystko jest nachemikaliowane i trujące w jakimś stopniu, ... coś musisz jeść ...
matbud - 2016-09-26
Ciekawe jak to jest że nie ma takiego artykułu o kurczakach hodowanych na antybiotykach..
Daniel - 2016-09-26
Co autor miał na myśli pisząc : Inne gatunki to łosoś, okoń czy dorsz. Jak to rozumieć że są w sklepach ? czy to inne najczęściej hodowlane ryby ? tylko łosoś czy dorsz hodowlany .....? nie bardzo chyba tak samo okoń rozmawiałem z kilkoma osobami co mają stawy i twierdzą że trudno jest z hodowlą okonia
Jann - 2016-09-26
Wszyscy niechybnie zemrzemy ........ Jak nie Tusku to tilapia .......
RYBA - 2016-09-26
HA ZARAZ BĘDZIE O KARPIU TO SAMO PISANE, MASAKRA!!!
marian - 2016-09-26
To dlaczego Sanepid i Inspekcja Handlowa dopuszcza takie świństwo na rynek? Czy producent już wszystko może sprzedać, bez względu jakie potem koszty będzie ponosić państwo na opiekę zdrowotną takich ofiar? Kontrolne instytucje państwa powinny działać i eliminować z runku takich producentów, a nie utajniać np. nazwy tych firm co na rynek konsumencki dostarczyli sól drogową.
Andy - 2016-09-26
No tak, a nasze karpie nie są hodowane.To jakiś sponsorowany artykulik jest, bo to jedna z tańszych rybek.
marek - 2016-09-26
olo - 2016-09-26
Tak najlepiej jeść Niemieckie pasztety .
Robert - 2016-09-26
Kolejnym syfem jest łosoś norweski, ten którego tak wszyscy zachwalają. Chemia i antybiotyki, tylko nikt nie pozwoli nic złego napisać bo zbyt duże przychody ma Norwegia.
yurko - 2016-09-26
W Polsce kar nie rozmnaża się w naturalnych warunkach .Mało tego ..tradycyjny świąteczny karp jest rybą w 100% hodowlaną .w dodatku w większości na paszach sztucznych i co ?. Czyżby artykuł sponsorowany ?Nie jedxcie tilapii ,łososia ( norweskiego ) pangi . Jedxcie "zdrowe" karpie ,amury pstrągi . Co za bzdura!
Tomek - 2016-09-26
Dawno temu już zdałem sobie sprawę z tego.
Tylko ryby oceaniczne.
rybożerca - 2016-09-26
a gdzie są odpowiednie służby aby to kontrolowały ,gdzie nadzór weterynaryjny???
Ciężkie kary nakładać na hodowców którzy trują ludzi w imię zysków !
RPawłowski - 2016-09-26
"...Często możemy znaleźć takie, w których głównym składnikiem są odchody drobiu, czasem resztki mięsa drobiowego czy wieprzowego. Wszystko co zjadają te biedne stworzenia, trafia do ich organizmu i jest przez nie wchłaniane...."
Przepraszam a co zjadają ryby żyjące na wolności? Kawior i szampana?
Edward - 2016-09-26
jakaś bzdura, może są na swój sposón niezdrowe ale jeśli odpady z kurczaków je zatruwają to co zkurczakami? One dopiero muszą być trujące...
Muślę, że autor jest mocno niedoinformowany :).
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub