Co dzieje się po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych? strona 1 z 4

Antykoncepcja hormonalna jest uważana przez wiele kobiet za jedno z największych dobrodziejstw XXI wieku. Rzadko mówi się jednak o jej skutkach ubocznych, które mogą być różnie odczuwane przez poszczególne kobiety. To, jak zachowa się nasz organizm po odstawieniu tabletek zależy też od ich rodzaju. Różni producenci stosują bowiem różne ilości hormonów. Po latach zażywania tego typu pigułek spodziewamy się, że ich odstawienie nie będzie przebiegać gładko. Jednak niewiele z nas dokładnie zdaje sobie sprawę czego może się spodziewać. To dla nich przygotowaliśmy ten poradnik. Dowiesz się z niego jakie skutki może nieść dla twojego organizmu odstawienie tabletek antykoncepcyjnych. Oto one:
Co dzieje się po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych?
Udostępnij na FB
1
spadek wagi
Spadek wagi
Badania wskazują, że aż 1/3 kobiet, które zaczynają stosować antykoncepcję hormonalną doświadcza wzrostu wagi na skutek sztucznej stymulacji poziomu hormonów, zwiększonego apetytu oraz zatrzymania wody w organizmie. Progesteron i estrogen mogą też powodować zwiększenie rozmiaru piersi. Po odstawieniu tabletek waga wraca do normy, a piersi często nie zmniejszają się.

Bardziej obfite miesiączki
Gdy stosujemy tabletki antykoncepcyjne, miesiączki są mniej bolesne i słabsze. Po odstawieniu sztucznych hormonów, obfitość krwawień może się nasilić, a miesiączki znów stać się bolesne. Możemy zauważyć dużą nieregularność kilku kolejnych cykli. Stan ten z czasem unormuje się.
2
tradzik
Trądzik
Tabletki antykoncepcyjne zazwyczaj zmniejszają poziom testosteronu w organizmie kobiety, zapobiegając tworzeniu się zmian trądzikowych. Gdy odstawisz pigułki, możesz spodziewać się nasilonego ataku krostek na twarzy, klatce piersiowej i plecach. Stan ten może wkrótce samoistnie ustąpić, ale może się również zdarzyć sytuacja, że konieczna będzie wizyta u dermatologa.
Niekontrolowany atak trądziku jest często dla wielu kobiet powodem powrotu do tabletek antykoncepcyjnych.
3
zwiększone libido
Zwiększenie libido
Nie od dziś wiadomo, że antykoncepcja hormonalna ma negatywny wpływ na libido. Ten efekt również jest związany z obniżeniem poziomu testosteronu w organizmie kobiety. Po odstawieniu pigułek wiele kobiet jest zdumionych powrotem ochoty na seks. Sam stosunek również jest bardziej przyjemny, ponieważ znikają problemy z suchością pochwy, których wiele kobiet doświadcza na skutek przyjmowania antykoncepcji hormonalnej.

Mniejsze huśtawki nastroju
U wielu kobiet antykoncepcja hormonalna prowadzi do huśtawek nastroju. Odstawienie tabletek normuje nasze emocje. Zdarzają się jednak przypadki, że kobiety rezygnujące z pigułek antykoncepcyjnych na nowo doświadczają syndromu napięcia przedmiesiączkowego, który na skutek antykoncepcji został na jakiś czas wyciszony.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Aga - 2016-08-19
Po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych nic sie nie dzieje. Stosowałam 10 lat. Po odstawieniu i przerwie 2 lat postanowiłam mieć dziecko. Bez problemu zaszlam w ciążę. A te punkty wypisane w artykule mnie nie dotyczą. Trzeba tylko stosować tabletki nowszej generacji.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub