Jak przestać objadać się w nocy? strona 1 z 5

Wielu specjalistów jest zgodnych co do tego, że najgorszym czasem na przejedzenie się jest wieczór i noc. Jednak istnieje grupa ludzi, którzy wieczorem jedzą obfity posiłek, a następnie podjadają w nocy, dopóki nie zasną. Jeśli należysz do takiej grupy, to wiemy, dlaczego tak trudno zrzucić ci zbędne kilogramy. Nie potrzebujesz tych wszystkich kalorii przyjętych w nocy. Oto 10 sposobów na to, jak zmienić swój nawyk nocnego objadania się:
Jak przestać objadać się w nocy?
Udostępnij na FB
1
podjadanie z telewizorem
Nie opuszczaj śniadania
Jeśli nie zjesz śniadania lub innych posiłków w ciągu dnia, istnieje dużo większe prawdopodobieństwo, że zjesz zbyt dużo w późniejszym czasie. Udowodniono, iż osoby, które nie jedzą śniadania, przyjmują więcej kalorii później w ciągu dnia.

Nie podjadaj podczas oglądania telewizji
Kolejnym sposobem na uniknięcie nocnego podjadania jest rezygnacja z przekąsek przed telewizorem. Włączamy telewizor i bierzemy w ręce przekąskę – oto wieczorna rutyna wielu ludzi. Jeśli tak się dzieje, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że będziesz podjadać w nocy. Podjadanie podczas oglądania telewizji daje pewność, że przytyjesz, gdyż jesteś roztargniona i nie będziesz zdawać sobie sprawy z tego, ile zjadłaś.

Z drugiej strony, nie głódź się
Jeśli bardzo potrzebujesz wieczornej przekąski, wybierz coś zdrowego, ponieważ głodzenie się sprawi, że będziesz chciała zjeść coś jeszcze później. Im później podjadasz, tym gorsze jest to dla ciebie, tak więc lekka przekąska wieczorem jest w porządku, powstrzyma cię przed odwiedzaniem lodówki późno w nocy.
2
wysypiaj się
Dużo pij w nocy
Kolejnym dobrym sposobem na zaprzestanie nocnego podjadania jest picie w nocy gorących napojów. Filiżanka gorącej czekolady lub herbaty bez kofeiny sprawią, że ochota na przekąskę minie. Gorący napój tuż przed snem sprawi, że będziesz czuć się syta i pomoże ci szybciej zasnąć.

Więcej śpij
Wystarczająca ilość snu pomoże ci również zaprzestać nocnych wędrówek do lodówki. Paradoksalnie, im mniej masz snu, tym bardziej prawdopodobne jest, że obudzisz się w nocy głodna! Brak snu zwiększa w organizmie produkcję hormonu o nazwie grelina, który odpowiedzialny jest za ochotę na jedzenie.

Naucz się zmniejszać napięcie
Znajdź sposoby na to, jak się rozluźnić i zmniejszyć napięcie przed snem. Stres sprawia, że masz ochotę na jedzenie. Czytaj książkę, słuchaj muzyki lub spróbuj medytować. Jeśli pozwolisz sobie na chwilę relaksu, zmniejszysz prawdopodobieństwo pojawienia się ochoty na jedzenie.
3
wychodzenie z domu
Unikaj wzlotów i upadków w jedzeniu
Dobrym sposobem na unikanie wieczornego podjadania jest regularne spożywanie niewielkich posiłków w ciągu całego dnia. Brak wzlotów i upadków oraz cukru w diecie pomoże ci złagodzić napady głodu. Częste jedzenie niewielkich porcji poprawi twoje samopoczucie i zatrzyma nagłe napady głodu.

Częściej wychodź z domu
Częstym powodem wieczornych napadów głodu jest po prostu nuda. Spraw, aby twoje wieczory były interesujące – zapisz się na kurs, wychodź z przyjaciółmi lub zajmij się nowym hobby. Bądź zajęta, a zapomnisz o ochocie na jedzenie.
4
objadanie się
Zastanów się, skąd biorą się twoje napady głodu
Zapytaj samą siebie, dlaczego jesz w nocy i spróbuj przygotować plan, jak zmienić ten zły nawyk. Dla wielu ludzi jest to tylko przyzwyczajenie, więc następnym razem, gdy będziesz wieczorem sięgać po jedzenie, zapytaj siebie: "Czy naprawdę jestem głodna?"

Myśl o przyszłości
Uczta o północy da ci natychmiastową przyjemność, ale nie przyniesie niczego dobrego w dalszej perspektywie. Myśl o wspaniałych chwilach, które mogą się zdarzyć i o tym, jak może je zepsuć twoja nadwaga. Pomyśl też o śniadaniu, ponieważ prawdopodobnie będzie wkrótce i będziesz się nim bardziej cieszyć dzięki temu, że nie ulegasz nocnym napadom głodu.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub