Wybielanie zębów oraz inne korzyści węgla aktywnego strona 1 z 4

Węgiel aktywny jest powszechnie występującą, nietoksyczną substancją, otrzymywaną m.in. z drewna, jako węgiel drzewny oraz z wielu organicznych odpadów, np. z pestek śliwek. Posiada bardzo szeroki wachlarz zastosowań - od chemii, poprzez elektronikę, medycynę, aż po uzdatnianie wody w domowych filtrach. Węgiel aktywny stosowany jest także zarówno w konwencjonalnej, jak i ludowej medycynie a to za sprawą swoich niezwykłych właściwości. Jeżeli do organizmu przedostały się metale ciężkie i substancje toksyczne, dzięki właściwościom węgla można je łatwo usunąć. Oto lista pozostałych, nie tylko leczniczych zastosowań węgla aktywnego.
Wybielanie zębów oraz inne korzyści węgla aktywnego
Udostępnij na FB
1
skaleczenia i rany
Problemy trawienne
Węgiel aktywny jest bardzo skuteczny w ograniczaniu gazów w organizmie, szczególnie gazów trawiennych powstających po jedzeniu niektórych potraw, jak choćby fasolki po bretońsku, która znana jest z wywoływania wzdęć. Podany w takich sytuacjach węgiel, dzięki swojemu porowatemu charakterowi przyniesie nam ulgę przyciągając i wiążąc na swojej powierzchni gazy, które następnie wydalane są z organizmu razem z węglem.

Węgiel może także przynieść ulgę w bólach i podrażnieniu żołądka oraz nudnościach. Jednakże należy pamiętać, że środek ten powinien być przyjmowany okazjonalnie, a nie codziennie po każdym posiłku.

Węgiel aktywny sprawdza się także doskonale w leczeniu biegunki i wymiotów wywołanych zarówno zatruciem pokarmowym, jak i wirusami, takimi jak grypa.

Nieprzyjemny oddech
Kolejną korzystną właściwością węgla aktywnego jest zdolność eliminowania przykrego zapachu z ust, ponieważ odkaża on zarówno jamę ustną jak i układ trawienny.

Skaleczenia i rany
Rany w każdej swojej formie mogą bardzo szybko ulec zakażeniu, które z kolei może przerodzić się w poważniejszą chorobę i wywołać dodatkowe komplikacje. Węgiel aktywny dał się poznać jako znakomity środek neutralizujący wiele typów patogenów, które w sposób pośredni lub bezpośredni odpowiadają za rozwój infekcji. Węgiel wiąże szkodliwe mikroorganizmy i substancje toksyczne, dzięki czemu ciało zdolne jest do szybszego zdrowienia.
2
ugryzienia i ukąszenia
Przypadkowe zatrucia
W sytuacjach, kiedy spożyło się niebezpieczne substancje, jak narkotyki, truciznę czy domowe chemikalia, węgiel aktywny może uratować życie dzięki zdolności do pochłaniania szkodliwych toksyn i zapobieganiu ich przedostawaniu się do krwiobiegu. W przypadku zatrucia, natychmiast zmieszaj 1-2 łyżki stołowe węgla ze szklanką wody i wypij. Zadzwoń na pogotowie lub udaj się do najbliższego szpitala aby upewnić się, że trucizna nie znajduje się już w organizmie.

Ukąszenia owadów, pająków i węży
Ukąszenia pająków, szczególnie pustelnika brunatnego, mogą zostać zneutralizowane przy pomocy węgla aktywnego. Konwencjonalna medycyna nie zna niestety antidotum na ten typ ugryzienia. Jednakże jeśli na miejsce ugryzienia zaaplikuje się szybko okład z węgla, skutki ugryzienia mogą być znacząco ograniczone. W podobny sposób można stosować węgiel przy ukąszeniach pszczół, os i mrówek.

Podobnie, jeśli ktoś został ugryziony przez węża i nie ma czasu, żeby dotrzeć do fachowej pomocy, węgiel aktywny może uratować temu człowiekowi życie. Zastosowanie kompresu połączone z doustnym przyjęciem węgla, może stanowić bardzo skuteczny sposób na ograniczenie zniszczeń wywołanych trucizną z ugryzienia zanim uda się dotrzeć do szpitala.
3
wybielanie zębów
Wybielanie zębów
Brzmi to bardzo dziwnie, ale jeśli chodzi o wybielanie zębów, węgiel aktywny zachowuje się tak samo, jak przyjęty doustnie: odsącza i usuwa przebarwienia zębów. W rzeczywistości, zmienia czynnik pH w ustach zabijając skutecznie znajdujące się w nich bakterie odpowiedzialne za próchnicę i zapalenie dziąseł.

Węgiel w naturze jest twardy, lecz nie ma obaw, nie porysuje twoich zębów. Tak naprawdę jest to jeden z najlepszych sposobów na wybielenie zębów i przywrócenie świeżego oddechu. Zanurz więc szczoteczkę w pyle węglowym i czyść, wypluj ostrożnie, a na koniec wypłucz.

Redukuje trądzik i poprawia jakość skóry
Ponieważ węgiel aktywny usuwa z organizmu toksyny, pomoże też w przypadku pojawienia się trądziku, lub innych zanieczyszczeń skóry.

Aby użyć węgla aktywnego naskórnie, połącz 1 łyżeczkę węgla, 1 łyżeczkę wody różanej, 1 łyżeczkę żelu z aloesu oraz ¼ łyżeczki soli morskiej. Mieszaj elementy, aż do połączenia i uzyskania jednolitej konsystencji. Nałóż na skórę, pozwól wyschnąć a następnie spłucz. Po takim zabiegu twoja skóra będzie cudowna w dotyku.

Dostępne są także liczne produkty kosmetyczne, mydła zawierające aktywny węgiel. W Internecie znajdziesz wiele ofert produktów tego typu.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

goldenrose - 2016-10-10
Nie próbowałam węgla na wybielenie zębów. Udało mi się wybielić zęby ale zastosowałam metodę Martuni. Mam zdecydowanie bielsze zęby, teraz częściej się uśmiecham :)
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub