Jak sprawdzić świeżość jajka? strona 1 z 4

Jajka to uniwersalny składnik wielu różnych potraw. Głównym kryterium oceny jajka jest oczywiście ich świeżość. Każdemu zdarzyło się dodać do potrawy nieświeże jajko. Ale jak sprawdzić czy jajko jest świeże? Oto prosty sposób.
Jak sprawdzić świeżość jajka?
Udostępnij na FB
1
jaja sprawdzanie
Jak sprawdzić świeżość jaj? Będziesz potrzebować: głęboką miskę, zimną wodę i jajka. Włóż jajka do misy i zalej je wodą tak, by woda zakryła jajka.
2
sprawdzanie świeżości jaj
Jajka, które unoszą się na powierzchni wody, powinny być wyrzucone od razu. Te będące na dole, ustawione pionowo w wodzie, nie są tak świeże, lecz nadal nadają się do spożycia. Najświeższe jajko będzie leżeć na dnie miski w pozycji poziomej.
3
świeże jaja
Gdy komórka jajowa nie jest pierwszej świeżości traci wilgoć. Napełnia się powietrzem i zaczyna pływać po powierzchni wody. Ten prosty sposób może kiedyś uratować cię przed zjedzeniem nieświeżego jaja.
Przeczytaj teraz: Jak gotować jajka?
  • Komentarze Tipy.pl (5)

jaj-fan - 2016-12-01
Badanie jaj na okoliczność jich świeżości to jest przełomowe odkrycie stulecia ba, nawet tysionclecia istnienia świata ba, nawet galaktyki.
Antek - 2016-12-01
Sposób może dobry tylko jak przekonać panią w Biedronce, że z michą pełna wody to ja idę świeżość jaj sprawdzać. Poproszę o sposób, który nie wymaga dodatkowego wyposażenia.
joone - 2016-12-01
Ciekawe jak mam wnieść miskę z wodą do sklepu
tymoćka - 2016-12-01
Kupione w pewnym sklepiku osiedlowym pływały wierzchem.
Kryza - 2016-12-01
Specjalisto: A jak sprawdzić, czy jajko było używane?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub