5 składników odżywczych, które pomogą załagodzić ból w dole pleców strona 1 z 6

Jeśli kiedykolwiek miałaś problem z bólem w dolnej części pleców, powinnaś wiedzieć jak temu zapobiegać. Niektórzy próbują poradzić sobie z dolegliwościami biorąc silne środki przeciwbólowe, które są szkodliwe dla żołądka, a ich działanie jest krótkotrwałe. Jeśli chcesz pozbyć się bólu raz na zawsze, koniecznie sięgnij po naturalne substancje odżywcze, które złagodzą ból w dolnej części pleców. Śmiało możesz również wypróbować ćwiczenia na mięśnie brzucha i pleców oraz zapisać się na kurs jogi. Poniższe składniki odżywcze również możesz włączyć do procesu naprawy ciała na przykład po kontuzji, która może prowadzić do długotrwałych dolegliwości oraz powodować ból w dole pleców:
5 składników odżywczych, które pomogą załagodzić ból w dole pleców
Udostępnij na FB
1
sardynki
Wapń
Można go znaleźć w wielu produktach spożywczych, w tym owocach cytrusowych, soi, tofu, łososiu i sardynkach. Warzywa liściaste, takie jak kapusta i brokuły również są pełna wapnia. Zarówno kobiety jak i mężczyźni powinni dążyć do utrzymania prawidłowego poziomu wapnia w organizmie, dlatego że jest ono niezbędne do wielu procesów, które zachodzą w naszym organizmie. Dodatkowo, dzienne spożycie wapnia w przedziale 1200 mg, pomaga zwiększyć wchłanianie witaminy D.
2
banany
Potas
Potas jest kolejnym ważnym składnikiem odżywczym i jednym z tych, które pełnią kluczową rolę w przekazywaniu impulsów nerwowych do poszczególnych grup mięśni, pozwalając im tym samym na rozciąganie i rozluźnianie. Potas jest obecny w mięsie, zbożu oraz produktach mlecznych i niektórych warzywach i owocach. Odpowiednia ilość potasu odgrywa kluczową rolę w procesie prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni szacunkowo powinni spożywać 4700 mg potasu dziennie.
3
mięso
Białko
Brak białka może ograniczyć zdolność budowania masy mięśniowej oraz osłabić zdolność organizmu do naprawy uszkodzonych tkanek. Dieta bogata w białko dostarcza organizmowi energii potrzebnej do działania. Dodatkowo pozwala prawidłowo kurczyć się mięśniom, co jest bardzo istotnym elementem. Aby dostarczyć do organizmu odpowiednią ilość białka, powinniśmy spożywać produkty takie jak kurczak, ryby, wołowina, jajka oraz mleko. Dzienna zalecana dawka białka do spożycia różni się nieznacznie, jeśli weźmiemy pod uwagę sportowca, a osobę prowadzącą normalny tryb życia.
4
witamiana C w owocach
Witamina C
Wiadomo że witamina D w diecie jest istotnym elementem, jednak nie zapominajmy o witaminie C, która jest kolejnym kluczowym składnikiem. Witamina C jest niezbędna przy produkcji kolagenu, z którego zbudowana jest tkanka, aż w 90 procentach! Znajdziemy ją w owocach, zwłaszcza cytrusowych, oraz w warzywach, takich jak papryka, brokuły, brukselka, szpinak, pomidory i ziemniaki. Jeśli jesteś mężczyzną, dziennie powinieneś spożywać 90 miligramów witaminy C, a kobiety powinny dostarczać nieco niższą dawkę 75 mg.
5
żelazo w diecie
Żelazo
Związek pomiędzy żelazem, a prawidłowym działaniem mięśni został udowodniony po zbadaniu czerwonych krwinek. Dlatego dieta bogata w żelazo może zagwarantować ci, że wszystkie komórki mięśniowe są odpowiednio dotlenione. Dla osób, które pracują fizycznie, odpowiedni poziom żelaza jest bardzo ważny, ponieważ pozwala lepiej radzić sobie z wysiłkiem. Żelazo można znaleźć w mięsie, drobiu, jajach, owocach i produktach zbożowych wzbogaconych oraz zielonych warzywach: szpinaku i brokułach. Kobietom oraz mężczyznom zaleca się dzienne spożycie żelaza: do 51 roku życia – 8 mg, natomiast po 51 roku życia – 18 mg.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub