Czy dzieci naprawdę powinny pić mleko? strona 1 z 4

Od najmłodszych lat rodzice czy dziadkowie kazali nam pić mleko, aby nasze kości były mocne. Mówiono także, że jeśli będziemy pić mleko, urośniemy i szybciej staniemy się dorośli. Jednak czasem nie warto wierzyć we wszystko co mówią, ponieważ mleko z kartonu nie oferuje żadnych cennych składników odżywczych, które byłyby potrzebne dziecku w wieku przedszkolnym. Co innego jeśli, dziecko pije mleko prosto od krowy, z naszego własnego gospodarstwa, co w dzisiejszych czasach jest dość rzadkie, gdyż coraz więcej osób pozbywa się zwierząt i woli kupić mleko w sklepie.
Czy dzieci naprawdę powinny pić mleko?
Udostępnij na FB
1
mleko od krowy
Jakie są korzyści zdrowotne naturalnego mleka prosto od krowy?
Istnieją trzy główne składniki, zawarte w mleku, które mogą być korzystne dla zdrowia, a są to oczywiście wapń, potas i witaminy D. Stwierdzono, że wiele osób, które całkowicie wyklucza mleko z diety, zmaga się z niedoborem tych substancji, co może doprowadzić do złego stanu kości i stawów oraz prowadzić do choroby zwanej osteoporozą. Kolejną z zalet zdrowotnych mleka jest to, że jest doskonałym źródłem potasu i odpowiada za prawidłowe bicie serca, zdolność kurczenia się mięśni oraz pomaga lepiej pracować nerkom.
2
mleko w kartonie
Jakie są negatywne skutki spożycia mleka z kartonu?
Bóle brzucha i ogólne złe samopoczucie to główne objawy, jakie występują u dzieci po spożyciu mleka. W naturze, mleko krowie jest produkowane w celu zapewnienia cielakom składników odżywczych, które pomogą im rosnąć w szybkim tempie. Dlatego też prawie połowa kalorii zawartych w mleku pochodzi z tłuszczu. Ponadto zawarte w żywności wysoko nasycone tłuszcze, taki właśnie jak na przykład tłuszcz mleczarski, może prowadzić do powstania komórek nowotworowych. Dzieci zazwyczaj są szczególnie podatne na negatywne skutki po spożyciu produktów mlecznych, szczególnie tych przetworzonych. Oprócz tego, dzieci częściej chorują na:
- cukrzycę typu I
- alergie pokarmowe
- infekcje ucha
3
mleko dla dzieci
Mając to na uwadze, powinniśmy zadbać o to, aby dzieci nie piły mleka ze sklepu, które przechodzi przez wiele procesów przetwórczych. Warto zabezpieczyć dziecku alternatywne opcje w postaci mleka migdałowego, które jest o wiele bardziej pożywne niż zwykłe mleko.
Wiedza na temat pewnych kwestii, związanych z żywnością to potęga, pamiętaj, że to Ty wybierasz produkty, które dajesz swojej rodzinie. Następnym razem, gdy dojdziesz do półki z mlekiem lub innymi produktami mlecznymi w sklepie spożywczym, pomyśl dwa razy. Nauka nie kłamie, a negatywne skutki zostały udowodnione. Warto zwracać uwagę na produkty, które dajemy dziecku i wpajać mu od najmłodszych lat, co jest dobre, a co złe.
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Ania - 2017-05-08
Słodkie kr. mleko tylko dla cielaków - dla dzieci i ludzi dorosłych tylko nabiał.2lt5
Alicja - 2017-05-08
Wychowałam się na mleku i jego przetworach, bo mieszkałam na wsi. Dzisiaj jestem już na emeryturze. Powiem krótko, to co dzisiaj nazywamy mlekiem, nigdy nie miało nic wspólnego z prawdziwym mlekiem, blizej mu do tablicy Mendelejewa niz do mleka.Tak więc niezdrowe jest to "coś" co dzisiaj nazywa się mlekiem :)
Aysell - 2017-03-21
Mleko kozie jest zdrowe.. nie od krowy.,. to nie krowie mleko jest w kosmetykach do ciala i twarzy ;p Zawsze dziadkowie mi wciskali kozie jednak smak mi nie odpowiadal ;p niestety.. teraz przyzwyczajam się wlasnie do tego ponieważ od krowy mnie uczula;/
Esme - 2017-03-21
No tak, a mleko migdałowe wprost z migdałów jest dojone. Zero przetwarzania
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub