Dlaczego nie należy dzielić tabletki na pół? strona 1 z 4

Bardzo często zdarza się, że otrzymujesz leki na receptę i zalecenie, aby przyjmować tylko połowę określonej dawki. Jednakże nie zawsze jest to korzystne dla twojego zdrowia. Sprawdź poniżej, które tabletki można dzielić na pół, a których nie.
Dlaczego nie należy dzielić tabletki na pół?
Udostępnij na FB
1
pigułki
Okazuje się, że dzielenie tabletki na dwie lub nawet trzy części może poważnie zakłócić skuteczne działanie leku. Pacjent może przyjąć zbyt dużo lub zbyt mało składnika aktywnego. Niebezpieczne może być to również z tego powodu, że tabletka jest dzielona, aby zmniejszyć skutki uboczne takie jak senność czy zawroty głowy. Jeśli przyjmiesz pół tabletki z większą ilością składnika aktywnego, może mieć to nieprzyjemne konsekwencje.
2
emeryt z tabletką
Istnieje grupa tabletek których nigdy nie dzielimy.
Są to:
- tabletki powlekane
- kapsułki żelowe
- tabletki o przedłużonym uwalnianiu

Istnieje również grupa tabletek przeznaczona do podziału. Są to pigułki z zaznaczoną linią biegnącą przez środek. Jeśli tabletka posiada taką linię dzielenie na pół jest bezpieczne.
3
pigułki
Przecięcie na pół pigułki, która nie posiada linii wiąże się z niebezpieczeństwem. Niemożliwe jest, aby składnik aktywny pigułki znajdował się w tej samej ilości w każdej części. Może on „pływać” w rożnych ilościach po obu stronach pigułki. Pomimo że dzielisz pigułkę na pół, to jednak nie masz pewności w której części jest więcej składnika aktywnego.
Z tego powodu zachowaj ostrożność w dawkowaniu leków.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub