Jak zdiagnozować i leczyć wrzody żołądka strona 6 z 6

5
Diagnozowanie wrzodów żołądka
Lekarze wykonują badania, które dają odpowiedź na temat stanu wrzodów, które powodują dolegliwości. Na przykład połknięcie małej ilości baru zalecane jest przed badaniem obrazowym organów wewnętrznych. Badania takie wykonuje się, aby stwierdzić lub wykluczyć występowanie perforacji w przełyku, żołądku oraz dwunastnicy. Badania z krwi zlecane są, aby sprawdzić występowanie przeciwciał lub komórek zwalczających infekcję Helicobacter Pylori. Innymi popularnymi testami są badania z próbki kału lub test oddechowy.

Leczenie wrzodów żołądka

Istnieją opcję, które zmniejszają objawy wrzodów. Odstawienie tłustych potraw redukuje ryzyko pęknięcia wrzodu oraz sprawia, że wchłanianych jest więcej substancji odżywczych. W cięższych przypadkach stosuje się antybiotyki, antagonisty receptora H2, inhibitory pompy protonowej, leki zobojętniające oraz chroniące śluzówkę. Odpowiednie leczenie bardzo szybko może usunąć dręczący nas problem. Im szybciej zacznie się leczenia, tym mniejsze ryzyko uszkodzenia okolicznych tkanek lub długotrwałych problemów trawiennych.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub