Sposoby na bóle miesiączkowe strona 1 z 2

Dokuczliwe skurcze menstruacyjne są bardzo częste podczas miesiączki, mogą pogarszać nasze samopoczucie i zakłócać życie codzienne. Poniżej znajdziesz kilka sposobów, które pomogą ci złagodzić bóle miesiączkowe.
Sposoby na bóle miesiączkowe
Rzeczy, których potrzebujesz:
poduszka elektryczna lub termofor, tabletki przeciwbólowe, podpaski lub tampony, czekolada, piłka tenisowa lub partner, wygodne ciuchy, filmy
1
Użyj poduszki elektrycznej lub termoforu. Umieść ciepłą poduszkę na brzuchu, pomoże ci ona rozluźnić napięte mięśnie i zmniejszyć ból. Najlepiej zadziała użycie dwóch poduszek na raz. Jedną połóż na dolnej części pleców a druga na brzuchu. Jeżeli musisz być w ruchu użyj plastrów rozgrzewających, możesz je kupić w aptece.
2
Weź tabletkę przeciwbólową by zmniejszyć odczuwane bóle menstruacyjne. Jeżeli jakiś lek ci nie pomaga spróbuj innego lub kombinacji kilku innych. Leki dostępne w polskich aptekach bez recepty mogą zawierać substancje przeciwbólowe takie jak ibuprofen, naproksen, paracetamol i diclofenac. Pamiętaj by nie łączyć ze sobą kilku leków zawierających tą samą substancję przeciwbólową. Tabletki weź zanim jeszcze ból stanie się nie do zniesienia, dzięki temu lepiej zadziałają.
3
Zjedz trochę czekolady. W czasie miesiączki możesz sobie trochę podogadzać, dzięki temu poczujesz się odrobinę lepiej.
4
Zatrzymaj bóle miesiączkowe zanim się jeszcze zaczną. Zażywaj tabletki hormonalne. Nawet, jeżeli nie jesteś seksualnie aktywna możesz poprosić lekarza by ci je przepisał. Niektóre tabletki hormonalne nie tylko pomogą wyregulować twój cykl miesiączkowy, ale także zredukują przykre bóle brzucha towarzyszące miesiączce. Porozmawiaj z lekarzem, by dobrał ci takie, które będą najodpowiedniejsze dla ciebie (do tego będą ci potrzebne testy hormonalne).
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Trzymaj "zestaw ratunkowy" zawsze w domu lub noś go w torebce, gdy masz dostać okres. Powinien on zawierać tabletki przeciwbólowe, plastry rozgrzewające, podpaski lub tampony i twoje ulubione słodycze.
  • Najlepiej mieć wszystko pod ręką tak byś nie musiała prosić kogoś by poszedł do sklepu, gdy ty nie możesz się ruszyć.
  • Ubierz się w ulubione dresy lub inne wygodne ciuchy, ułóż się na kanapie i spokojnie oglądaj ulubione filmy.
5
Unikaj soli by zapobiegać lub zmniejszać bóle miesiączkowe. Staraj się unikać jedzenia soli w czasie okresu i kilka dni przed nim. Pomoże ci to zmniejszyć nieco krwawienie miesiączkowe i przynajmniej częściowo zniweluje bolesne skurcze. Możesz także przed okresem zażyć środek moczopędny, który pomoże zmniejszyć krwawienie, pamiętaj jednak, że biorąc taki środek musisz pić bardzo dużo wody.
6
Masaż to doskonałe rozwiązanie na bóle miesiączkowe. Pocieraj swój brzuch lub poproś kogoś by wymasował ci dolne okolice pleców, by pomóc zmniejszyć twój dyskomfort. Jeżeli nie masz kogoś, kto może cię wymasować, a odczuwasz wyraźny ból w dolnej części pleców, spróbuj położyć się na piłeczce tenisowej i lekko poruszać by zataczała koła.
7
Rozciąganie się może pomóc ci zmniejszyć ból. Rozciąganie się i delikatne ćwiczenia umożliwią lepsze spływanie krwi i dzięki temu zmniejszy się napięcie mięśni i uczucie bólu. Połóż się na plecach i porozciągaj trochę nogi, to powinno pomóc.
Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (21)

Agnieszka103 - 2017-03-27
Wziąć wapń musujący. Ja mam z wit. D3 Jest skuteczniejszy niz nospy i cała chemia razem wzięta.
Justyna - 2017-02-17
Jem dużo słodyczy i nie pomaga :(( help meeee
Dora - 2017-01-26
Mam potężne bóle miesiączkowe i pomaga mi tylko lek z ketoprofenem np. Ketonal, który jest na receptę, ale jest też Dexak bez recepty. Przy mniejszych bólach Mefaten albo Ibum. Natomiast Nospa nawet ta forte to kompletna bzdura i na mnie w ogóle nie działa, tak jak paracetamol. Nie wiem kto wymyślał te rady, ale turlanie się na piłeczce tenisowej umieszczonej w okolicy krzyżowej może się bardzo źle kończyć. Poza tym rady typu umieść wszystko obok siebie, połóż się, zjedz czekoladę itd... Błagam.. a kto zrobi obiad, pranie, posprząta, pójdzie do pracy i będzie piękny i szczupły? Jakbym co miesiąc przez 5 dni wpierdzielała słodycze leżąc na kanapie to bym się w drzwiach nie zmieściła. Rady... Moja rada jest taka. Jak wiesz, że dostaniesz miesiączkę to weź skuteczną tabletkę zanim zacznie cię boleć mocno, wtedy pomoże. Jak nie masz tabletki to zaciskasz zęby, spinasz tyłek i robisz skurcz i rozkurcz brzucha, czasem pomaga.
Ona - 2016-03-29
Dobre porady szkoda tylko, że człowiek musi iść do pracy a ból jest nie do zniesienia.
Sandra99 - 2016-02-09
Osobiście to podczas okresu występuje nierzadko bardzo bolesna,trwająca kilka dni przed i cały okres biegunka,z leków biorę Metafen i Nospe Max,czasem działa,czasem nie,termofor pomaga ale na krótko+towarzyszą jeszcze nudności i brak apetytu.Polecam do poprawienia nastroju zwyczajną styczność z ciepłą wodą(np.można się wykąpać,wymoczyć nogi w misce) oraz dopływ świeżego powietrza,a do tego zwyczajnie otwórzcie okno.Ja tak czy siak umieram,ale no cóż poradzě :/
paula_1505 - 2014-08-24
Kiedyś też narzekałam na bóle podczas miesiączki. Bóle ustały gdy zaczęłam jeździć regularnie rowerem. Jeżdżąc na rowerze ćwiczysz brzuch jak i miednicę co pomaga w bólu. Jeśli chodzi o napary to polecam szałwię ;)
Es - 2014-07-28
Próbowałam wszystkiego, ale pomagają mi tylko dwie rzeczy: silne tabletki przeciwbólowe i zwijanie się w kłębek na cały dzień. Chyba po prostu mam pecha.
gabi - 2014-06-10
ja jak dotąd ratuje się termoforem, lekami rozkurczowymi , najczęściej galospą oraz czekoladą i to w dużych ilościach, dlatego następnym razem spróbuję zastapić ją pietruszką, dzięki za radę :)
dejna - 2013-12-08
Ja osobiście nie polecam okładów na brzuch może to doprowadzić do krwotoku. ;)
[m] - 2013-09-26
polecam 2 rzeczy - zainteresowanie się witarianizmem, jedzenie surowego korzenia pietruszki. też miałam dość silne bóle brzucha, brałam 2 nospy na dzień, by móc normalnie funkcjonować, przypadkowo zaczęłam wieczorami zjadać pietruszkę, jako odpowiednik czegoś bardziej tuczącego, po 2 tyg. miałam okres, jakiś lżejszy, przy okazji usłyszałam, że pietruszka działa rozkurczowo, w co nie wierzyłam, dopóki nie spróbowałam, później zaczęłam interesować się witarianizmem, pić świeżo wyciskane soki warzywne, żadnych słodyczy, tłustych potraw. teraz nie jem idealnie, ale regularnie piję soki, a tabletek nie biorę od marca :). zniknęły bardzo bolesne skurcze brzucha, czasem tylko w 1-2 dni czuję ucisk, ale to nic w porównaniu z tym, co czułam wcześniej. a co na to lekarze? potrafili mi tylko polecić mocne, szkodliwe pod względem skutków ubocznych prochy.
majawas - 2013-08-13
Ja zawsze podczas okresu używam ciepłych okładów na brzuch. Tabletki nigdy mi nie pomagają :-)
Gosia - 2013-06-27
Fantastyczne porady, doradzajcie ludziom, żeby faszerowali się hormonami... potem jest jeszcze więcej problemów :/
Na pewno działa ciepło - z braku poduszki elektrycznej wystarczy bardzo ciepła (i niezbyt krótka) kąpiel ;) chociaż słyszałam, że ciepła kąpiel również nie jest najzdrowsza na świecie, ale wydaje mi się, że 1 dzień w miesiącu będzie okej. A na pewno jest dużo bezpieczniejsza niż tabletki hormonalne.
buzka - 2013-02-13
Ja biorę tabletkę przeciwbulową, termos na brzuch i czytam ulubioną książkę, dla mnie najważniejsze, by się wyciszyć :)
sylwia180793 - 2012-12-20
Każdej kobiecie pomaga coś innego na bóle. Np. mi nie pomagają rzadne te metody powyżej. W odpowiednim momencie, gdy ból jest lekki biorę tabletkę, a potem siadam sobie w takiej pozycji, w której jest mi najwygodniej i staram się wyciszyć i czekam aż ból minie, czasami trwa to ponad godzinę. Co do tabletek przeciwbólowych to np. mi nie pomagają te z paracetamolem tylko ibuprofenem. Jedno jest pewne, że my kobiety mamy pod tym względem przechlapane..
Weronika - 2012-10-14
Co do leków przeciwbólowych z ręką na sercu polecam Galospę - rozkurczowy lek. Może niezbyt znany na rynku ale naprawdę skuteczny, działa szybko i pomaga przeżyć TE trudne dni.
Waleria - 2012-10-04
O jakiego typy ocieplaczu mówisz, takim bawełnianym czy elektrycznym?
Boggunia - 2012-10-04
Ciepło działa na mnie kojąco, dlatego cały okres chodzę w ocieplaczu na talię. Dolegliwości łagodnieją lub znikają w ogóle.
max123 - 2012-04-22
mam taki koc elektryczny więc zawijam się w niego i się wygrzewam to podstawa. druga rzecz że ja osobiście nie widzę przeciwwskazań do kąpieli przy miesiączce więc zapodaje sobie ciepłą nie gorącą kąpiel z dodatkiem olejków np dr Beta. aromaterapia ma to dosiebie że działa na wiele dolegliwości a przy okazji piekne zapachy uspokajają i odprężają.tablety przeciwbolwe tylko wtedy jak jest w pracy i nie moge sobeie pozwolic na takie luksusy jak kąpiel i ciepłe wyrko :)
yun - 2010-10-03
taaaa, jasne, szczególnie kurde w pracy. już widzę, jak mi co miesiąc dają trzy dni wolnego pod rząd, żebym sobie leżała w dresiku, robiła masaże i oglądała filmy '-_-
ines - 2010-10-03
bardzo fajna porada i super działa..:)
WildOrchid - 2010-06-13
Świetnie działa wywołanie paroksyzmu histerycznego, zwanego popularnie orgazmem ;) Jak się ma odpowiednio silni wibrator, to można nim sobie przynieść ulgę nawet przez majteczki i podpaskę. Oczywiście jak używa się tamponów/kubka menstruacyjnego, to dostęp do łechtaczki jest wygodniejszy.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub