Jak wysłać PIT drogą elektroniczną? strona 1 z 2

Obowiązek złożenia rocznego zeznania podatkowego ciąży na każdym z nas i jak to zazwyczaj bywa, większość odkłada to na ostatnią chwilę. Stres, stracony czas, długie kolejki w Urzędach Skarbowych – tego wszystkiego możesz uniknąć wysyłając PIT drogą elektroniczną. Poniżej dowiesz się, jak to zrobić:
Jak wysłać PIT drogą elektroniczną?
1
Żeby złożyć zeznanie przez Internet, musisz wejść na stronę http://www.e-deklaracje.gov.pl

Następnie pobierz i uruchom aplikację e-Deklaracje desktop. Czas ściągania i uruchamiania aplikacji może być różny, zależy bowiem od szybkości twojego łącza internetowego i parametrów komputera. Bądź jednak cierpliwy.e-Deklaracje - krok 1.
2
Przy pierwszym uruchomieniu programu, zostaniesz poproszony o nadanie własnego hasła. Hasło może być dowolne, musi jednak składać się z 8-16 znaków.e-Deklaracje - krok 3.
3
W kolejnym kroku zostaniesz poproszony o założenie swojego profilu, tj. podanie imienia i nazwiska, które będą zastosowane w zeznaniu podatkowym. Następnie naciśnij zielony przycisk „Zapisz i przejdź do aplikacji”.e-Deklaracje - krok 4.
4
Pojawi się główne okno programu e-Deklaracje. Żeby złożyć PIT-a należy wybrać pierwszą pozycję „Katalog formularzy”.e-Deklaracje - krok 5.
5
W kolejnym oknie wybierz interesujący cię formularz. Do wyboru masz: PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39. Po wybraniu odpowiedniego formularza kliknij przycisk „Otwórz” po prawej stronie okna.
e-Deklaracje - krok 6.
Udostępnij na FB
6
Teraz możesz przystąpić do wypełniania PIT-a. Część pól wypełniana jest automatycznie, co znacznie ułatwia pracę z formularzem. Żeby nie utracić efektów pracy, warto zapisać Kopię roboczą.
7
Na końcu formularza zostaniesz poproszony o potwierdzenie swojej tożsamości. Nie jest w tym celu potrzebny podpis elektroniczny. W odpowiednim polu należy jedynie wpisać wysokość przychodu z zeszłorocznego zeznania podatkowego (jeśli pierwszy raz rozliczasz się z Urzędem – wpisz w tym polu cyfrę „0”).
8
Gdy formularz jest już wypełniony, należy kliknąć opcję „Wyślij”. Pojawi się okno z kodem, który należy skopiować w celu uzyskania tzw. Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO) – jedynego dowodu na to, że zeznanie zostało wysłane.
9
Teraz musisz odczekać kilkadziesiąt sekund, aż PIT zostanie zweryfikowany. Nie wyłączaj w tym czasie aplikacji e-Deklaracje!
10
Przejdź do zakładki „Moje rozliczenia” w głównym oknie programu i wybierz opcję „Wysłane”.
11
e-Deklaracje - krok 12.
Pozytywnie zweryfikowany PIT pojawi się w zakładce „Wysłane – przyjęte”. Klikając opcję „Pokaż Urzędowe Poświadczenie Odbioru” możesz pobrać lub wydrukować UPO, które koniecznie zachowaj, jako dowód złożenia zeznania.
12
Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) możesz również pobrać ze strony http://www.e-deklaracje.gov.pl/files/pdf/UPO_v2-01.pdf wpisując w odpowiednie pole kod skopiowany w kroku 9.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

blf - 2016-03-03
a co zrobić, gdy program e-deklaracje pozytywnie zweryfikuje deklarację, wyśle ją w żądanym formacie a następnie da komunikat o odrzuceniu zeznania w związku z niezgodnością formatu?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub