Jak korzystać z bidetu? strona 1 z 2

W naszym kraju bidety są nadal rzadko spotykane, jednak mamy szanse się na nie natknąć wyjeżdżając za granicę. Szczególnie często można je spotkać w hotelach, zwłaszcza tych lepszych. Bidety są bardzo często spotykane w Korei Południowej, Japonii, Egipcie, Grecji, Hiszpanii, Francji, Portugalii, Turcji, Brazylii, Chile, Wenezueli, Urugwaju, Libanie i Indiach. Bidet wyglądem przypomina toaletę, ale służy do przemycia miejsc intymnych po skorzystaniu z toalety. Bidety są zwykle zlokalizowane w pobliżu toalet i są one szczególnie przydatne dla osób po różnych zabiegach chirurgicznych, inwalidów, którzy mają ograniczone zdolności ruchowe, osób cierpiących na różne dolegliwości chorobowe jak np. hemoroidy, biegunka, czerwonka, lub inne choroby związane z odbytnicą lub genitaliami. Bidety są także przydatne dla osób zdrowych, np. mężczyzn i kobiet, którzy chcą zachować higienę przed i po stosunku, oraz dla lepszej higieny kobiet podczas menstruacji. Pierwsze spotkanie z bidetem może być trochę trudne, ale w rzeczywistości jest bardzo proste. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak korzystać z bidetu.
Jak korzystać z bidetu?
1
Rysunek obok może być bardzo wymowny - aby korzystać z bidetu najpierw trzeba skorzystać z toalety. Używamy bidetu PO załatwieniu potrzeb fizjologicznych.
2

Po skorzystaniu z toalety, należy tak jak zwykle użyć papieru toaletowego. To umożliwia usunięcie nadmiaru zanieczyszczeń przed skorzystaniem z bidetu. Wytrzyj się przynajmniej jeden raz zanim skorzystasz z bidetu. Nadmiar kału może nagromadzić się w odpływie bidetu, co będzie obrzydliwe, dla kogoś, kto będzie go używał zaraz po tobie.

3
Większość bidetów ma taki kształt, że możesz z nich skorzystać zarówno siadając przodem, jaki i siadając plecami do tyłu. Nieco łatwiej jest ustawić strumień przepływu wody, jeżeli jesteś zwrócony twarzą do przodu, ale jeżeli nosisz spodnie, musisz je całkowicie zdjąć, aby w ten sposób skorzystać z bidetu. Jest kilka różnych modeli bidetów, więc ich kształt oraz to, jaką część ciała chcesz umyć będzie determinować pozycję, jaką musisz przyjąć. Jeżeli bidet ma osobny kurek na zimną i ciepłą wodę zacznij od odkręcenia ciepłej wody, sprawdź, jaką ma ona temperaturę i odkręć zimną wodę, ale uważaj, bo jeżeli odkręcisz wodę zbyt mocno silny strumień może wylać się poza bidet.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Wiele osób używa publicznych bidetów by myć nogi, nie przejmuj się tym.
  • Nie pij wody z bidetu, na pewno nie jest zaopatrzony w wodę do picia.
  • Jeżeli masz wrażliwą skórę i nie masz pewności, co do jakości wody nie korzystaj z bidetu.
4
Usiądź okrakiem na brzegu bidetu (przodem lub tyłem, jak ci wygodniej), tak by odbyt znajdował się naprzeciw strumienia wody. Większość bidetów nie posiada desek, ale spokojnie możesz usiąść bezpośrednio na jego krawędzi. Stopniowo zwiększaj otwarcie zaworu wody, by obmywała ona odbyt i zmyła z niego resztki kału. Niektóre bidety nie mają kierowania ciśnienia wody bezpośrednio na odbyt, a jedynie napełniają się wodą. W takim przypadku użyj rąk i mydła by się przemyć.
5

Po skończonym myciu genitaliów i odbytu możesz się wysuszyć. Jeżeli w pobliżu znajdują się ręczniki lub ścierki nie używaj ich, służą one do osuszania rąk. Część bidetów ma wbudowaną suszarkę, z której można skorzystać po wymyciu się. Jeżeli nie ma jednak suszarki użyj papieru toaletowego lub ręczników papierowych. Nie wyrzucaj papieru do bidetu, to może go zatkać.

Może to wydawać się śmieszne, jednak wiele osób nie widziało bidetu na oczy! Często osoby wykorzystują je jako zwykłe WC (!). Aby uniknąć kompromitacji, lepiej wcześniej przeczytać powyższy opis.

Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (12)

rogalik69 - 2016-11-23
Wbrew pozorom nie zawsze ludzie mają świadomość do czego służy bidet. u znajomych na toalecie jest biobidet czyli deska myjąca i wiele osób nieśmiało pyta ich "do czego to służy" albo "po co wam dwie deski" a szkoda bo te sprzęty bardzo pomagają w codziennej higienie, z którą wiele osób nadal ma problem...
kk - 2016-04-15
"siadając plecami do tyłu"
a to można też plecami do przodu?? Tak jak ta dziewczynka z Egzorcysty?
daria16rog - 2013-02-12
Chyba wole zostać przy tradycyjnych sposobach.
smutniok - 2012-08-24
giorgio, zastanów się może troszkę nad sobą. bez względu w jakim kraju mieszkasz jestem pewna że też można znaleźć na necie instrukcje użycia bidetu. wpisz sobie how to use a bidet i poczytaj troszkę. nie oceniaj innych Polaków z własnej perspektywy. "złodziej w każdym widzi złodzieja". w każdym kraju i w każdej społeczności bez względu na to jak rozwiniętej są osoby które tego nie wiedzą. z pewnością ty też nie wiesz wielu rzeczy które dla większości osób są oczywiste.
giorgio - 2012-08-24
jak czytam o tym bidecie,,i jak polacy roba z tego sensacje to dzekuje bogu iz od 15 lat nie mieszkam w tym zacofanym kraju,,,,ludzie od prawie 40 lat myja w nim dupe a tu prosze polska niby rozwiniety kraj a trzeba reklamowac sposob uzycia bidetu,,, to jakas paranoja,,, a uwazamy sie w swiecie za niby intyligetnych,,, az wstyd powiedziec komus o tym ze cos takiego na polskich stronach internetowych jest pisane,,,
ah - 2012-04-26
z jednej strony tak, z drugiej nie, ponieważ stosuję nawilżane chusteczki, które można składać na 3 razy i praktycznie przy użyciu maksymalnie 2 szt. nie ma szans, żeby coś zostało, z drugiej przy codziennym prysznicu zawsze można dokładniej się tam umyć, ale jeżeli nie ma czasu, albo trzeba pobrać materiał do badań (a przy dzisiejszych miskach bez schodka to problem) bidet może okazać się pomocny (oczywiście podkładając wcześniej np. ręcznik papierowy)
robert35 - 2011-02-25

To jest bardzo pomocny artykuł:)

Ulala - 2010-10-11

Pani Kasiu - Pani pisze prawdopodobnie o biobidecie, dlatego, że go pani rozreklamowuje w sieci. No i dobrze. Większość osób nie ma o nich najmniejszego pojęcia. Ja mam taką deskę i za każdym razem kiedy przyjdzie ktoś znajomy to muszę tłumaczyć do czego służą te wszystkie przyciski. Piszę ten komentarz, nie dlatego aby Pani zaszkodzić, ale po to, aby była jasność informacji. Bidetu nie mam - tylko elektroniczną deskę (nie podam firmy bo ja tu nic nie reklamuję).

Deska nie zwalnia mnie z podmywania się ponieważ nie mogą się za jej pomocą normalnie umyć tylko "opłukać" - polewanie wodą nie zabija wszystkich zarazków. Owszem - nie jest to do końca głupie, ale NIE zastępuje to normalnego podmywania w wannie. Ale tak - czuję się czystsza mogąc za każdym użyciem toalety się "polać wodą".

Poza tym jeśli komuś się wydaje że włącza guzik i ma suchy tyłek w sekundę to się myli. Jakbym miała czekać aż sedes mnie całkowicie wysuszy to noc by mnie na kiblu zastała! Po "opłukaniu" cała d... jest mokra a "suszenie" to lekki powiew ciepłą temperaturą.

Co do zatwardzenia - tak się składa, że jak mam zatwardzenie to biorę leki a nie polewam sobie tyłka wodą. Poza tym pisze Pani o lewatywie - cóż - taką samą można sobie zrobić za pomocą prysznica nie wydając na to ekstra pieniędzy.

Ogólna ocena: dostateczna. Ani dobre, ani złe. Jak już wydałam kupę kasy na tą deskę to jej używam. Czuję się czyściej, ale zwykłe węże z wodą służące do podmywania się po wypróżnieniu w krajach islamskich niczym "wspaniałej" desce nie ustępują.

Kasia - 2010-10-11
Kiedy człowiek spotka się już z bidetem i doceni fakt, że utrzymanie higieny osobistej za pomocą papieru ni jak się nie sprawdza (chociaż działa u nas już lata), jego zwolennicy dzielą się na: osoby, które mają duże łazienki i mogą zainstalować osobny bidet, oraz te osoby, które takowej łazienki nie mają albo... chociaż raz miały możliwość skorzystania z elektronicznej deski typu bio bidet. Nie piszę tutaj po to aby przekonywać którąkolwiek stronę jednak osoby, które posiadają osobny bidet, niech szczerze odpowiedzą czy bidet pomoże np. w zatwardzeniu? Czy przy każdym korzystaniu z bidetu nie trzeba chwytać majtek w garść i jak kaczka człapać do bidetu? Po zabiegu na zwykłym bidecie, czyż nie trzeba wytrzeć do sucha pupki czy też innych miejsc papierem i znów człapać do WC aby go tam wyrzucić? A co z dziećmi? Niech ktoś spróbuje 5-o latkowi wpajać używanie bidetu... To są właśnie zalety, którymi może poszczycić się elektroniczna deska bidetowa. W tym przypadku wszystko odbywa się "za jednym posiedzeniem". Nie wspomnę o masażach i cyklu mycia oscylacyjnego, który w 100% pozostawia "nasze podwozie" w idealnej czystości. A co do dzieciaków, to dla nich bio bidet to oprócz higieny, dokonała zabawa i frajda, bo coś tam ich podmywa, coś łaskocze a potem suszy... gatki nie są zabrudzone a dzieciaki ucieszone :-).
To oczywiście jest moje zdanie i moje osobiste doświadczenia posiadania zwykłego bidetu i elektronicznego. Dla mnie to dosłownie niebo i ziemia. Na koniec tylko wspomnę że do bidetu długo namawiałam moją brzydszą połówkę bez skutku (bo szkoda czasu a i tak wieczorem bierze prysznic) - do elektronicznego namawiać nie musiałam wcale :-) Używa i nie wyobraża sobie jak bez tego można żyć :-)))) Pozdrawiam, Kasia
Ulala - 2010-10-11

Jeśli chodzi o te biobidety to może to nie jest takie złe ale na pewno nie zastąpi prawdziwego bidetu. W bidecie można się normalnie podmyć a za pomocą elektronicznej deski sedesowej nie. Strumień wody jest mocny ale zbyt cieniutki. Jak ktoś ma dużą łazienkę to polecam normalny bidet. Elektroniczną deskę mam już ponad rok i szału nie ma. Poza tym za pieniądze które wydałam na deskę można pół łazienki wyremontować.

Pianka - 2010-10-09
tak, to prawda że w Polsce świadomość co to jest i do czego służy jest malutka... w ramach dalszej edukacji polecam filmik o bio bidetach - to moim skromnym zdaniem nawet lepsze jest niż osobny bidet w łazience..
http://www.youtube.com/user/BioBidet
Patrycja - 2010-03-04
No artykuł z pewnością niektórym się przyda. Ostatnio w hotelu w ubikacji widziałam siki pływające w bidecie!
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub