Jak grać w pokera? strona 1 z 3

Poker jest bardzo popularną grą karcianą. Często możemy obserwować celebrytów grających w pokera, również telewizja i przemysł filmowy propaguje tę grę. Chciałbyś zagrać, ale nie wiesz jak? Nie jest to bardzo skomplikowane. Podpowiadamy jak zabrać się za grę w pokera. Jak już załapiesz o co chodzi wciągniesz się całkowicie. Będziesz poszerzał grę o różne inne warianty (a jest ich wiele) i będziesz doskonalił swoje umiejętności pokerowe.
Jak grać w pokera?
1

Musisz zaznajomić się z układami pokerowymi. Osoba, która wygrywa to ta, która ma w ręce najsilniejszy układ pokerowy. Jeśli dwóch graczy ma karty tworzące ten sam układ, np. dwa fulle, lub nikomu nie udało się ułożyć żadnego układu, wtedy zlicza się wartości kart (as jest najwyższą kartą). O układach pokerowych dowiesz się na końcu tego artykułu.

2

Dorzucaj się. Ważne, aby na środku stołu, na którym gracie kłaść zapałki, pieniądze, żetony – cokolwiek, czym gracie.

3

Osoba, która rozdaje karty powinna je najpierw dokładnie przetasować na oczach wszystkich graczy. Następnie powinna rozdać karty kładąc je tak, aby nie było widać ich wartości. Karty rozdajemy zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Każdy gracz powinien otrzymać pięć kart. Pozostałe karty w talii umieszcza się na środku stołu.

4

Weź swoje karty w dłoń i przyjrzyj się im dokładnie. Pozostali gracze powinni w tym momencie zrobić to samo. Jest to czas, aby ocenić swoje karty, na ile mocne są ich wartości. Obserwuj też innych graczy. Czasami ich miny, czy zachowanie powiedzą Ci, czy są oni zadowoleni ze swoich kart czy nie. Jednak wszyscy wiemy, że w pokerze chodzi o to, aby zachować kamienną twarz i niczego po sobie nie zdradzić. Nie możemy dać poznać po sobie innym graczom, że mamy dobre lub złe karty. Musimy blefować. Od tego zresztą wziął się zwrot 'pokerowa twarz'.

Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Możesz blefować, oszukiwać innych graczy, aby uwierzyli, że masz mocne karty, stawiając wysokie zakłady. Jeśli jesteś w tym dosyć dobry, będą się bali przegrać i spasują, a Ty wygrasz.
  • Agresywni gracze lubią podbijać stawki bardzo wysoko już na początku gry.
  • Spokojni gracze zostają w grze tylko wtedy, gdy ich karty są dosyć mocne. Nie wygrywają na ogół dużo, ale można ich z łatwością oszukać.
5

Pierwszą osobą, która wykonuje ruch jest gracz siedzący po lewej stronie rozdającego karty (ta osoba, która dostała pierwszą kartę podczas rozdawania). Gracz ten otwiera zakład, gracze po kolei dorzucają się do puli (która jest potem do wygrania). Gdy przyjdzie Twoja kolej możesz sprawdzić karty (call), podbić stawkę (raise) lub spasować (fold). Jeśli sprawdzisz karty zostajesz w grze i dorzucasz się do stawki. Rezygnując z gry kładziesz karty na stole tak, aby doskonale były widoczne ich wartości. Jednak cokolwiek położyłeś do puli musi w niej zostać, nie odzyskujesz tego. Masz jeszcze jedną opcję, a mianowicie podbicie stawki. Musi to być zawsze więcej niż dołożyła ostatnia osoba. Jeśli ktoś przed Tobą podbił stawkę, możesz go przebić, sprawdzić lub możesz spasować.

6

Jak już każdy miał okazję wystosować swój ruch, możesz wymienić do trzech kart, których nie potrzebujesz. Jest to robione po kolei, nie wszyscy naraz, zgodnie z przyjętą wcześniej kolejnością. Wybierz te karty, które Twoim zdaniem nie są zbyt mocne i przydatne do uzbierania mocnego układu. Pozbywając się kart połóż je pod spód talii, tak aby nikt nie widział co miałeś.

7

Teraz czeka Cię i pozostałych graczy kolejna runda zakładów. Tak jak wcześniej, pierwszy gracz może otworzyć zakład, itd.

8

Gra kończy się odkryciem kart przez wszystkich aktywnych w danym momencie graczy. Zwycięzca bierze wszystko.

9

Układy w pokerze:

  • Royal Flush (Poker Królewski) – jest to najwyższy układ pokerowy. Składa się z Asa, Króla, Damy, Waleta i Dziesiątki. Wszystkie te karty muszą być w tym samym kolorze. Jest najbardziej ceniony ponieważ uzyskanie go jest trudne i zaskakujące dla tego, komu się to uda.

  • Straight Flush (Poker) – tworzy go pięć kolejnych kart w tym samym kolorze. Jest to jeden z najsilniejszych układów. Jeśli dwóch graczy ma Pokera, wygrywa ten, którego Poker zaczyna się od wyższej karty.

  • Four of a Kind (Kareta) – karetę tworzą cztery karty o tej samej wartości, na przykład cztery walety, cztery trójki, cztery dziesiątki, et. Jeśli zdarzy się tak, że dwóch graczy ma karetę wygrywa ten, którego karty mają wyższą wartość. Może się zdarzyć tak, że dwaj gracze będą mieli karetę składającą się z tych samych pod względem wartości kart. Wtedy wygrywa ten, którego piąta karta ma wyższą wartość. Jest to tzw. kicker.

  • Full House (Full)- trzy karty o tej samej wartości i dwie karty o tej samej wartości, na przykład trzy króle plus para waletów. Jeśli Fulla ma dwóch graczy, wygrywa ten, którego trójka kart ma wyższą wartość.

  • Flush (Kolor) – wszystkie pięć kart tego samego koloru, nie ważne jakie wartości mają karty, nie muszą to być kolejne karty tego samego koloru. Jeśli dwóch lub więcej graczy ma Kolor, porównuje się karty o najwyższych wartościach.

  • Straight (Strit) – składa się z pięciu kolejnych kart. Kolor się nie liczy. As może mieć dwie wartości, najwyższą Dziesiątka-Walet-Dama-Król-As lub najniższą: As-Dwójka-Trójka-Czwórka-Piątka.

  • Three of a Kind (Trójka) – trzy karty o tej samej wartości, dwie pozostałe przypadkowe. Jeśli dwie pozostałe kary mają jednakową wartość, wtedy mamy Fulla. Jeśli dwóch graczy ma trzy karty o tej samej wartości, wygrywa ten, którego karty mają wyższą wartość. Jeśli wartości te są takie same, bierzemy pod uwagę czwartą kartę, tzw. kickera.

  • Two Pair (Dwie pary) – dwie pary o tej samej wartości plus przypadkowa karta, na przykład dwie damy plus dwa asy plus dziesiątka. Jeśli dwóch graczy ma Dwie pary, wygrywa ten, który ma wyższą parę. Jeśli ich wysokie pary mają takie same wartości, porównuje się niższe pary, na końcu kickera.

  • One pair (Para) – dwie karty o tej samej wartości, reszta przypadkowa. Jeśli dwóch graczy ma Parę, wygrywa ten, którego para jest wyższej wartości.

  • High Card (Wysoka karta) – najsłabszy układ pokerowy. Karty nie są tego samego koloru, nie są też kartami kolejnymi. Jest to pięć przypadkowych kart. W przypadku, gdy dwóch graczy am Wysoką kartę, powinno porównać się ich najwyższe karty. Wygrywa ten, którego karta ma wyższą wartość.

Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub