Jak zrobić ciastka jabłkowe?

Ciasteczka jabłkowe, są bardzo bogate smakowo szczególnie, jeśli dodamy rodzynki, orzechy i polewę. Z podanego przepisu otrzymasz 48 sztuk. Ich wykonanie nie wymaga wiele wysiłku i wbrew pozorom nie jest skomplikowane. Wystarczy dosłownie chwila, by otrzymać pyszny przysmak dla całej rodziny. Takim ciasteczkom nie oprze się żaden łasuch. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w przygotowaniu wyśmienitych ciasteczek.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Mikser, Papier do pieczenia, 1 1/3 szklanki i ¾ szklanki brązowego cukru, ½ szklanki masła i 1/3 szklanki masła, 1 jajo, 1 szklanka jabłek, ¼ szklanki soku jabłkowego, 2 szklanki mąki razowej, 1 łyżeczka sody oczyszczonej, 1 ½ łyżeczki cynamonu, ½ łyżeczki soli, ¾ szklanki płatków owsianych, 1 szklanka rodzynek, 1 szklanka posiekanych orzechów.
1
Nastaw piekarnik na 190 stopni C.
2
Przygotuj formę do pieczenia, wyłóż papierem do pieczenia, wysmaruj masłem (aby się nie przywarło).
3
Utrzyj 1 1/3 szklanki brązowego cukru i ½ masła na puszystą masę.
4
Dodaj jajo i dobrze wymieszaj.
5
Dodaj jabłko pokrojone w kostkę i sok jabłkowy i dobrze wymieszaj.
6
Dodaj mąkę, sodę, ½ łyżeczki cynamonu i sól, dobrze wymieszaj.
7
Dodaj rodzynki i orzechy, wymieszaj i odstaw na bok.
8
W płytkiej misce pomieszaj płatki owsiane z pozostałym cukrem i ½ łyżeczki cynamonu.
9
Roztop pozostałe 1/3 masła i wlej do mikstury. Pomieszaj, powinna mieć lekko wilgotną konsystencję.
10
Nabieraj na łyżkę wcześniej wykonane ciasto i kładź na przygotowaną blaszkę, zachowując odstępy około 2-3 cm. Na każdą kulkę nałóż po pół łyżki mikstury z płatków owsianych.
11
Piecz ciastka 8-12 minut, mają być złotobrązowe.
12
Wyjmij ciastka i pozostaw do wystygnięcia.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub