Jak malować szkło? strona 1 z 2

Malowanie na szkle wydaje się być sztuką, ale tak naprawdę wystarczy mieć odrobinę precyzji i wyobraźni, a nic nie będzie przeszkodą. Zatrzymaj lato w pięknych szklankach! Pomaluj je na fantazyjne letnie wzory i ciesz się nimi przez cały czas, również w ciemne, zimowe wieczory.
Jak malować szkło?
1
Na samym początku musisz oczyścić malowany przedmiot, w naszym przypadku szklankę. Wyczyść ją z kurzu, brudu, a przede wszystkim odtłuść. Umyj ją wodą z płynem, wytrzyj i przetrzyj specjalnym preparatem odtłuszczającym.
2
Następnie za pomocą markera (konturówki) narysuj na szklance wymyślony wzór. Ja wybrałam baloniki. Włóż do szklanki ręcznik papierowy lub chusteczkę higieniczną. W ten sposób będzie Ci dużo łatwiej, ponieważ szkło jest przeźroczyste. Wkładając do szklanki chusteczkę zrobisz sobie 'stabilne' tło.malowane szkło - krok 2.
3
Jeśli nie masz wprawy, dobrze jeśli zaczniesz malowanie od dużych wzorów, jak na przykład baloniki. Powierzchnia do nakładania farby będzie większa i można ćwiczyć malowanie.
4
Zanim zaczniesz kolorować swój wzór poczekaj, aż marker wyschnie. Przecież nie chcesz, żeby się rozmazał w kontakcie z farbą.
5
Kolorowanie zacznij od najjaśniejszego koloru. Weź farbę na pędzelek i przenieś na paletę. Na niej będziesz mogła pozostawić nadmiar farby z pędzla i to na niej będziesz dobierała farbę na pędzelek. Na palecie też możesz łączyć ze sobą kolory farb, bawić się nimi.
malowane szkło - krok 5.
Udostępnij na FB
6
mieszanie farb do szkła
Idąc za moim przykładem.... Ja pomalowałam swoje baloniki na żółto, niebiesko i zielono. Ale użyłam tylko dwóch kolorów farb – żółtej i niebieskiej. Zielona powstała z połączenia tych dwóch. Warto to rozważyć, dzięki temu nie marnują się farby (zielona na przykład pozostała nietknięta) a tworzymy ciekawe odcienie.
7
Pamiętaj, aby być bardzo precyzyjna i trzymać się wyznaczonych linii. Użyj cienkiego małego pędzelka.
8
Nie nakładaj kolejnego koloru dopóki poprzedni nie wyschnie. Trzeba uważać, aby kolory się nie zamazały ze sobą. Jeśli jednak tak się stanie, lub jeśli wyjedziesz za linię, weź szybko płatek lub wacik kosmetyczny i wytrzyj mokrą farbę.
9
Jeśli chcesz mieć bardziej nasycony kolor, poczekaj aż pierwsza warstwa farby wyschnie całkowicie i dopiero wtedy nałóż kolejną. Możesz też na pierwszą warstwę koloru nałożyć odrobinę innego, aby stworzyć cienie lub dodać głębi czy fantazji.
10
gotowa szklanka
Pozostaw do całkowitego wyschnięcia na około dwadzieścia cztery godziny. Włóż malowaną szklankę (szklanki) do nienagrzanego piekarnika. Postaw je dokładnie na środku rusztu (blachy). Ustaw temperaturę 160 stopni i włącz piekarnik. Jak piekarnik osiągnie ustawioną temperaturę nastaw timer na czterdzieści minut i piecz szklanki przez ten czas. Po czterdziestu minutach wyłącz piekarnik i pozostaw szklanki do wystygnięcia. Gotowe!
  • Komentarze Tipy.pl (4)

tak myślę - 2017-01-23
Cyt.:"Zielona powstała z połączenia tych dwóch. Warto to rozważyć, dzięki temu nie marnują się farby (zielona na przykład pozostała nietknięta)".
To nieprawda, że "nie marnują się farby". Przecież, aby uzyskać zielony kolor, należało zużyć pewną ilość farby żółtej i niebieskiej, z których powstała farba zielona. Zatem użyta została ta sama ilość farby, różnica polega jedynie na skorzystaniu z innych tubek. Można więc raczej mówić o oszczędzaniu konkretnego koloru (konkretnej zieleni z tubki) jeśli nam na nim szczególnie zależy, ale ilość farby "zmarnuje się", czy też raczej zostanie wykorzystana ta sama.
kjbkjb - 2013-01-29
Dobry pomysł na urozmaicenie czasu. Pamiętam, że jak byłam młodsza, były takie farbki, którymi malowało się na koszulkach (takich przezroczystych na dokumenty do segregatora). Obrazek wysychał i odrywało się go, a następnie przyklejało na dowolną rzecz/powierzchnię. Było to dużo prostsze, ale pewnie dlatego, że odbiorcami zabawy miały być dzieci. Pamiętam, że były farbki i konturówki, a szablony bardzo ułatwiały zadanie. Można było też wydrukować sobie wzór (np. Myszkę Miki czy inną postać znaną dzieciom), włożyć kartkę w koszulkę i zaczynać dzieło. Pozdrawiam :)
arimor - 2013-01-05
do foki- użyta przez autora artykułu farba to z całą pewnością zwykła farbka, ewentualnie farbka do ceramiki (wnoszę tak po konsystencji oraz po fakcie, że radzi je wyparzyć w piekarniku po zakończonej pracy). W sklepach z materiałami do rękodzieła bez problemu można jednak dostać specjalne farbki do szkła (bardzo wodniste ale jednocześnie transparentne) i raczej takie poleca się do malowania na szkle. Ponadto zamiast markera najlepiej użyć reliefu - specjalnej konturówki do malowania na szkle, która - dzięki swej gęstości - pozwala tworzyć wypukłe kontury, utrzymujące farbę "w ryzach" (dzięki czemu nie tworzą sie brzydkie zacieki).
foka - 2013-01-02
jaka farba????
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub