Jak zrobić tonik z aloesu?

Aloes znany jest od wieków. Już w starożytności Grecy i Rzymianie uważali go za wspaniałe remedium na wypadanie włosów a Indianie traktowali go jako środek odmładzający. Aloes posiada wiele witamin i składników mineralnych takich jak wapń, magnez, fosfor, sód, cynk, żelazo, mangan potas, chrom, miedź, selen, wszystkie witaminy z grupy B (w tym również B12, co jest niespotykane w świecie roślin), witamina C, E, beta-karoten, kwas foliowy oraz 9 z 10 podstawowych aminokwasów dietetycznych. To jeszcze nie koniec! Aloes bogaty jest również w nienasycone kwasy tłuszczowe, substancje o działaniu przeciwbakteryjnym, enzymy i cukry. Aloes (aloe vera) ma działanie i właściwości przeciwzapalne, przeciwbakteryjne, przeciwbólowe, antyseptyczne, ściągające, odkażające. Miąższ aloesu ma właściwości regenerujące tkankę oraz wspomaga leczenie infekcji skóry. Poniżej przedstawiam przepis na tonik z aloesu, który pomoże ci zachować młodość przez długie lata!
Jak zrobić tonik z aloesu?
1
Aloes, ogórek cytryna
Pół szklanki soku z aloesu zmieszaj z połową szklanki soku z ogórka oraz z sokiem wyciśniętym z połowy cytryny. Tonik przechowuj w lodówce i wstrząśnij przed każdym użyciem.Pamiętaj jednak, aby zużyć go jak najszybciej. Aloes zachowuje swoje właściwości tylko jak jest świeży.
Tonik ten ma działanie rewitalizujące, lekko rozjaśniające, przeznaczony jest dla cery suchej lub mieszanej, cery ze skłonnością do przebarwień oraz dla cery młodzieńczej (niedoskonałości skóry, trądzik).
2
Aloes, woda destylowana, cytryna
Pół szklanki soku z aloesu zmieszaj z połową szklanki wody destylowanej oraz sokiem z połowy cytryny.
Tonik ten ma działanie rewitalizujące, lekko ściągające, odkażające. Przeznaczony dla wszystkich rodzajów cery oprócz cery tłustej.
3
Podstawowy przepis na tonik z aloesu.
Twarz można przemywać tylko i wyłącznie sokiem z aloesu. Aby go uzyskać należy przeciąć gałązki aloesu wzdłuż i wydostać ze środka miąższ za pomocą łyżeczki. Dobrze jest przygotowywać świeży tonik przed każdym użyciem. Im aloes jest świeższy tym ma więcej właściwości leczniczych.
Udostępnij na FB
Ostrzeżenia
  • Wiele źródeł donosi, że miąższ aloesowy posiada właściwości lecznicze wyłącznie wówczas jak jest świeży. Istnieją pewne kontrowersje na temat zachowania swoich właściwości leczniczych podczas przechowywania go.
Wskazówki
Do miąższu aloesu możesz dodawać wyciągu z ziół, aby wzmocnić jego działanie.
  • Komentarze Tipy.pl (2)

anuszka - 2013-04-14
polecam tonik aloesowy wcierać również w skórę głowy - pomógł mi w walce z wypadaniem oraz podrażnieniami po mocnych szamponach. Używałam podstawowego przepisu, aloes + woda.
Afrodytka - 2010-08-25
Tonik z aloesu jest super do każdej cery - super nawilża skórę, łagodzi podrażnienia itd także polecam! No i oczywiście nie taki 'kupny' - najlepszy jest ten zrobiony samodzielnie bo całkowicie naturalny.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub