Jak czyścić marmurowy grobowiec?

Dbanie o grobowiec najbliższych jest jedną z rzeczy, które możemy zrobić dla tych, którzy odeszli. Nie jest to takie trudne jak się wydaje. Przynoszenie kwiatów jest dobrym początkiem, ale czy kiedykolwiek myślałeś jak zmieni się wygląd pomnika, gdy go dobrze wyczyścimy? Podajemy kilka kluczowych porad, które pomogą to wykonać sprawnie i bezpiecznie.
Rzeczy, których potrzebujesz:
środek do czyszczenia nagrobków, dużo wody, szczotkę z naturalnego włosia (obojętnie jaka duża), amoniak, drewnianą skrobaczkę.
1
Zanim zaczniesz czyścić grobowiec, musisz najpierw oglądnąć, w jakim stanie jest płyta nagrobkowa. Jeżeli płyta jest pokruszona i kawałeczki kamienia łatwo się odłupują, czyszcząc możesz ją jeszcze bardziej zniszczyć. Musisz zlecić komuś jej naprawienie.
2
Jeżeli płyta jest cała, polej ją najpierw woda, aby nawilżyć kamień. Drewnianą skrobaczką usuń wszelkie "narośla" typu mech, grzyby, huba itp. ważne jest, aby używać właśnie drewnianej skrobaczki, gdyż plastik zostawia na kamieniu ślady, które potem jest trudno usunąć.
3
Następnie do wody wlej środek do czyszczenia marmuru (według proporcji podanych na opakowaniu). Jeżeli na płycie są tłuste plamy, dodaj jeszcze do wody amoniaku. Myjąc grobowiec, uważaj aby nie czyścić wodą z amoniakiem metalowych części i brązu. Co jakiś czas polewaj kamień czystą wodą.
4
Teraz użyj szczotki, aby dokładnie oczyścić płytę grobowca. Następnie dokładnie spłucz czystą wodą.
5
Pamiętaj, że nie można używać środków czyszczących do marmuru częściej, niż co 18 m-cy. Spłukać czystą wodą możesz zawsze, w tym przypadku nie ma przeciwwskazań.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • bądź ostrożny, gdy używasz jakichkolwiek środków chemicznych, zawsze przestrzegaj instrukcji podanej na opakowaniu, aby uniknąć obrażeń.
  • Możesz także polerować grobowiec specjalnymi pastami polerskimi do marmuru, najlepiej udaj się do miejsca w którym wytwarzane są nagrobki i dokładnie dopytaj o możliwe środki do pielęgnacji kamienia.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub