Jak ruszać uszami?

Ruszanie uszami to bardzo fajna sprawa. Nie raz widzi się ludzi, którzy potrafią to robić bez większych problemów, a inni próbują i próbują i próbują a uszy ani drgną. Jak więc zabrać się za swoje uszy i popracować nad nimi, aby Cię słuchały? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak tego dokonać.

Jak ruszać uszami?
1

Praktycznie rzecz ujmując, każdy może poruszać uszami. Odpowiedzialne za to są mięśnie twarzy, które przecież każdy ma. Tyle, że mięśnie odpowiedzialne za ruchy uszami są niejako uśpione i nie zawsze rozwijają się w dzieciństwie.

2

Można jednak aktywować te mięśnie poprzez zaciskanie tylnych zębów trzonowych. Nie chodzi jednak o to, aby zgrzytać zębami i sobie je psuć. Po prostu zakładaj zęby na siebie i zaciskaj mięśnie.

3

Jak już zaciśniesz górnego trzonowca na dolnym poczujesz lekki ruch mięśni w okolicach uszu. Powtarzaj to ćwiczenie wiele razy, nic nie dzieje się od razu. Najpierw najprawdopodobniej będziesz ruszał całą żuchwą, ale to normalne. Z czasem wszystkiego się nauczysz.

4

Jak już się nauczysz poruszać oboma uszami naraz, spróbuj poruszać nimi osobno. W tym celu należy zaciskać trzonowce tylko po jednej stronie szczęki.

5
Uszami poruszamy za pomocą mięśni małżowiny usznej, które dzielą się na mięsień przedni, górny i tylny (żółte obszary na zdjęciu). Większość osób nie potrafi poruszać uszami, ponieważ nie potrafią napinać mięśni małżowiny usznej, jednak każdy może się tego nauczyć (ponieważ każdy ma te mięśnie). Co jest ciekawe to fakt, że uszami potrafi poruszać dwa razy więcej mężczyzn niż kobiet!
Mięśnie odpowiedzialne za ruszanie uszami
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Nie bierz sobie tego zbytnio do serca i nie zaciskaj zbyt mocno zębów, aby sobie ich nie uszkodzić.
  • Ucz się ruszania uszami w zaciszu domowym, możesz dziwnie wyglądać w szkole na lekcji lub na ulicy.
  • Ruszanie uszami w niektórych kulturach uznawane jest za flirtowanie. Uważaj więc, do kogo machasz małżowiną.
  • Uważaj, żeby nie przygryźć sobie języka.
  • Komentarze Tipy.pl (8)

anonim - 2015-08-10
Ja umiem ruszać uszami :) Umiej już prawie ruszać lewym osobno od prawego.
ania - 2015-05-06
Mój dziadek ruszał uszami, mój tata (syn dziadka) nie umie, natomiast ja -córka dziadka odkąd pamiętam ruszam uszami jak mi się podoba :-)
ja to jestem - 2013-02-25
a wy jesteście debile żaden z was się nie nauczył ale każdy wie że nauczyć się nie da. Otóż ja się nauczyłem i to sam a co najlepsze przechodzilem przez takie procesy jak są tu opisane nieświadomie. też zgryzalem na początku zeby i wtedy całe czoło mi się ruszalo aż pewnego razu poruszylem samymi uszami a teraz umiem z osobna jak i razem.
jo - 2013-01-30
ja też ruszam uszami, i jednym i oba naraz. Odryłam że tak się dzieje jak się człowiek mocno smieje to wtedy napina miąsnie i uszy idą do góry, wiele osób tak robi i o tym nie wie.
Comik - 2012-01-27
ruszam uszami nie pamiętam od kiedy jednym, dwoma i na zmianę bez żadnego zaciskania mięśni, marszczenia czoła a jak ktoś się pyta jak to robię to mu mówie żeby mi wytłumaczył jak palcem rusza:)
Banan - 2011-09-10
Od dzieciństwa umiem poruszać uszami bez żadnych min ani ruszania czołem, po prostu tylko uszy naraz i osobne ;) Więc jak napisał "Bonek" ruchu uszami nie da się nauczyć ; )
Bonek - 2011-07-11
Zdolność ruszania ustami to cecha atawistyczna, nie da sie tego nauczyć. Ten artykuł to bzdury ;)
wronka - 2010-09-10
Ja umiem ruszać uszami, ale robię inaczej niż opisane. Napinam po prostu mięśnie żuchwy i trochę poruszam czołem.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub