Jak zresetować BIOS? strona 1 z 2

Czy ostatnio wymieniałeś jakiś podzespół, aktualizowałeś lub zmieniałeś ustawienia BIOS-u, a teraz nie możesz uruchomić swojego komputera? W takim przypadku należy zresetować BIOS. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak to zrobić.
Jak zresetować BIOS?
1

Resetowanie BIOS-u przez przestawienie zworek.

Wyłącz komputer. Sprawdź czy z tyłu komputera znajduje się przycisk wyłączający zasilanie. Jeśli go zlokalizujesz, przełącz go do pozycji wyłączonej (0). Jeśli nie posiadasz takiego wyłącznika, odłącz przewód zasilający od źródła prądu lub wyłącz listwę zasilającą.

2
W pobliżu zasilacza na płycie głównej powinna znajdować się zworka, najczęściej oznaczona jako „CLEAR_CMOS”, „CLR_CMOS”, „CLRTC” lub „Reset BIOS”.resetowanie biosu - zworka
3
Przestaw zworkę z pozycji domyślnej (zazwyczaj pin 1 i 2) tak, by łączyła ze sobą piny 2 i 3.
4
Odczekaj kilkanaście sekund.
5
Przestaw zworkę do pierwotnej pozycji (tj. ponownie połącz nią piny 1 i 2).
6
Jeśli posiadasz przełącznik z tyłu komputera, ustaw w pozycji włączonej (I), a następnie uruchom komputer.
7

Resetowanie BIOS przez wyjęcie baterii.

Sprawdź z tyłu komputera czy posiadasz przycisk odcinający zasilanie. Jeśli go zlokalizujesz, przełącz go z pozycji włączonej (I) do wyłączonej (0).

Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Po zakończeniu tego procesu nie zapomnij skonfigurować swojego BIOS-a. Bez konfiguracji większość systemów będzie działać poprawnie, ale na ustawieniach domyślnych.
  • Jeśli nie wiesz, jak skonfigurować BIOS, nie podejmuj żadnych działań. Możesz bowiem spowodować uszkodzenie komputera.
  • Zanim zdejmiesz obudowę, upewnij się, że komputer jest odłączony od zasilania.
8
resetowanie biosu - wyjęcie baterii
Wyjmij baterię CMOS. Zazwyczaj jest to płaska okrągła bateria o mocy 3V, wyglądająca jak bateria od zegarka.
9
Poczekaj co najmniej 5 minut.
10
Włóż baterię CMOS z powrotem i ustaw w odpowiedniej pozycji.
11
Jeśli posiadasz przycisk odcinający zasilanie z tyłu komputera, przełącz go na pozycję włączoną (I). Następnie uruchom komputer.
12

Resetowanie przez przywrócenie ustawień domyślnych.

Włącz komputer i naciśnij na klawiaturze odpowiedni klawisz, aby wejść w ustawienia BIOS-u. Zazwyczaj jest to klawisz Del (Delete). Jednakże niektórzy producenci mogą przypisać tę funkcję klawiszom takim jak F1, F2 czy F10.

13
resetowanie biosa - ustawienia domyślne
Wybierz „Przywracanie ustawień fabrycznych” („Restore default/fabric settings” lub "Load BIOS Defaults").
14
Zapisz zmiany i w razie konieczności potwierdź swój wybór. Wybór ten często kończy się wyjściem z BIOS-u. Jednakże niektóre rodzaje BIOS mogą potraktować to jako oddzielną opcję i konieczne będzie wciśnięcie dodatkowych klawiszy, takich jak „F10: Zapisz zmiany”.
Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Pawel - 2015-12-10
Stare metody, nowe laptopy nie mają ani baterii, ani zworek i co teraz?
olo - 2011-12-28
dobra porada
oooosssaa - 2011-12-18
SUPER! Pomogło dziękuje :)
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub