Jak opowiadać przerażające historie na Halloween? strona 1 z 2

Opowiadanie naprawdę przerażającej historii w sposób bardzo realistyczny tak, żeby słuchacze mieli ciarki na plecach i strach w oczach jest sztuką. Niezależnie od tego czy potrzebujesz historii na imprezę czy po prostu chcesz nastraszyć przyjaciół taką historią już dziś możesz dowiedzieć się jak budować napięcie. Wystarczy, że przeczytasz poniższy artykuł, a mam nadzieję, że zainspirujesz się nim i stworzysz coś naprawdę fajnego.
Jak opowiadać przerażające historie na Halloween?
1
Ostrożnie wybierz historię, którą chcesz opowiedzieć. Możesz poszukać weny w internecie. Zawsze dobrze sprawdzają się historie o duchach, wampirach czy innych stworach. Wybierz taką historię, która jest mało znana, aby nie wpaść w pułapkę. Dostosuj również rodzaj historii do grupy, której chcesz tą historię opowiedzieć.
2
Kluczem do opowiadania strasznych historii z sukcesem jest umiejętność budowania napięcia oraz sprawienie, że słuchacze będą wierzyć w każde Twoje słowo, od początku do końca. Aby utrzymać słuchaczy w skupieniu na tym, co mówisz musisz zamknąć przepaść między historią, którą opowiadasz, a Twoim życiem. Zmień niektóre fakty w historyjce dodając do niej fakty z Twojego życia – będzie bardziej wiarygodnie. Musisz być przekonywający, inaczej cała sprawa spali na panewce.
3
Możesz przygotować sobie podłoże pod swoją historię zanim zaczniesz ją opowiadać. Jakieś wskazówki tu i ówdzie, niewinne komentarze 'wprowadzające' będą powoli ukierunkowywać Twoich słuchaczy.
Udostępnij na FB
4
Poćwicz sobie. Usiądź przed lustrem i obserwuj siebie opowiadającego daną historię. Jeszcze lepszy pomysł – nagraj się. Potem obejrzyj to, co zobaczą inni. W razie potrzeby zmień swój głos w niektórych momentach, swoje zachowanie czy dodaj bardziej przeszywający wzrok. Uwierz mi, Twoja mała widownia będzie pić każde Twoje słowo.
5
Pamiętaj również o momentach, w których zrobisz pauzę – to będą te momenty, w których wszyscy wstrzymają swoje oddechy czekając niecierpliwie na dalszą cześć historii. Pauzy mają magiczną niemal moc – potrafią naprawdę wprowadzić napięcie.
6
Posłuchaj jak inni opowiadają historie. Ucz się od nich manipulacji głosem. Słuchaj słuchowisk radiowych i pogadanek. Słuchaj książek w wersji audio, czyli popularnych audiobooków.
7
Pamiętaj też, aby historia była dopasowana do okazji i miejsca. Czasami na przykład po skończonym thrillerze czy horrorze napięcie jest już zbudowane i warto spróbować opowiedzieć historię. Dobrym miejscem jest też zorganizowanie ogniska blisko lasu i opowiedzieć straszną historię już po zapadnięciu zmroku. Okazji jest wiele.
8
Pamiętaj o zaskakującym zakończeniu. Możesz też mieć przy sobie jakiś przedmiot, na przykład maskę, którą założysz już po skończeniu historii lub w jej momencie kulminacyjnym, żeby dodatkowo nastraszyć słuchających.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub