Jak wymienić gałki w drzwiach?

Wymiana gałki w drzwiach wbrew pozorom nie jest wcale taka trudna. Wystarczy przygotować nową gałkę oraz śrubokręt. Sama wymiana zajmie ci zaledwie 10 minut. A więc do dzieła! Poniżej znajdziesz instrukcję, jak zamontować gałkę z ukrytymi śrubkami. Jeśli posiadasz model ze śrubami znajdującymi się na wierzchu, będziesz miał jeszcze łatwiej. Przeczytaj więc poniższą instrukcję i dowiedz się, jak samodzielnie wymienić gałkę w drzwiach.
Jak wymienić gałki w drzwiach?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Śrubokręt krzyżak, Zestaw klamek ze śrubkami, Długie paznokcie lub spinacz biurowy
1
Spójrz na mały otwór znajdujący się na zewnątrz klamki (A). Włóż paznokieć lub spinacz biurowy w tę dziurkę (B), dzięki temu zdejmiesz osłonę, odsłaniając panel ze śrubkami (C). Zdejmij panel zasłaniający i odłącz gałkę oraz czworokątny sworzeń od podstawy.
2
Wyjmij zatrzask do gałki (D) i odkręć od niego płytę czołową.
3
Włóż nowy zatrzask do drzwi, zakrzywiona strona powinna być ustawiona w kierunku, w którym drzwi się zamykają. Nałóż płytkę czołową zatrzasku i przymocuj ją do drzwi za pomocą wkrętów.
4
Nałóż nowe panele ze śrubami do mocowania gałki po obu stronach drzwi. W odpowiednie miejsce włóż czworokątny sworzeń, tak aby przechodził z jednaj strony na drugą i wchodził do wnętrza gałki.
5
Przykręć panele do drzwi i załóż osłony. Zamocuj gałkę po zewnętrznej stronie drzwi.
6
Teraz nałóż wewnętrzną cześć klamki i obracaj nią dopóki nie będzie dobrze trzymała się na miejscu.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • W przypadku gałek bez paneli maskujących śruby, po ich odkręceniu klamka rozpadnie się na dwie części. Wyjmij sworzeń, włóż zatrzask do drzwi i przykręć go. Włóż sworzeń, by przechodził na drugą stronę drzwi i zamontuj panele. Przykręć klamki.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub