Jak zrobić kapustę z grochem?

Kapusta z grochem to tradycyjna potrawa wigilijna, przygotowywana przez wiele rodzin jako jedno z dwunastu dań. Groch, jak również fasola i soczewica są symbolami płodności ziemi. Z tego właśnie powodu groch z kapustą miał gwarantować płodność w domu, na polu, w zagrodzie jak również dobre zdrowie.
Jak zrobić kapustę z grochem?
Rzeczy, których potrzebujesz:
750g kiszonej kapusty, 3/4 szklanki łuskanego grochu (może też być drobna biała fasolka), 6 łyżek masła, Średnia lub duża cebula, sól, pieprz.
1
Groch zalewamy wrzątkiem i odstawiamy go na około godzinę, aby się namoczył (wówczas zwiększy swoją objętość). Po tym czasie groch stawiamy na ogień, dolewamy trochę wody, aby woda go przykryła i gotujemy, aż zrobi się całkiem miękki.
2
Cebulę drobno siekamy i podsmażamy na maśle na złoty kolor.
3
Kapustę odciskamy (kwas przelewamy do słoika), przelewamy wodą, aby nie była zbyt kwaśna i znów odciskamy. Następnie ją siekamy, zalewamy gorącą wodą (około 2 szklanki) i gotujemy do miękkości na małym ogniu.
4
Do gorącej kapusty dodajemy ugotowany groch oraz cebulę wraz z tłuszczem na którym się smażyła.
5
Całość doprawiamy solą, pieprzem i zagotowujemy.
6
Jeśli kapusta jest za mało kwaśna wówczas dolewamy kilka łyżek wcześniej odciśniętego soku z kiszonej kapusty.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub