Jak pielęgnować cerę suchą? strona 1 z 2

Masz problem z suchą cerą? Jest odwodniona, często popękana i szorstka? Dbając o suchą skórę twarzy nie możesz zapomnieć o gimnastyce mięśni twarzy i odpowiedniej diecie. Poniżej znajdziesz kilka porad i wskazówek w jaki sposób pielęgnować suchą cerę.
Jak pielęgnować cerę suchą?
1
Pielęgnowanie cery suchej w domu polega przede wszystkim na dwukrotnym oczyszczaniu jej w ciągu dnia i odżywianiu. Wodą jak najbardziej czystą i miękką myjemy się tylko wieczorem, jeśli skóra twarzy w ogóle ją toleruje. W przeciwnym razie możemy użyć śmietanki lub mleczka kosmetycznego, zwykłego przegotowanego mleka lub toniku lub płynu na niskoprocentowym alkoholu, tzw. Lotionu. Płyn taki może zawierać 2% kwasu salicylowego lub wywar z ziół (rumianku, rozmarynu, macierzanki). Rano twarz można przemywać płatkiem kosmetycznym umaczanym w wodzie mineralnej oczywiście bez użycia mydła. Do wieczornego mycia używamy mydła dla dzieci, lanolinowego lanolinowego innych o kwaśnym działaniu. Mydła zasadowe są absolutnie przeciwwskazane, gdyż tylko drażnią skórę, zamiast ją oczyszczać.
2
Aby zapobiec procesowi powstawania zmarszczek lub w miarę możliwości powstrzymywać już istniejący proces, należy suchą cerę nawaniać i natłuszczać, stosując odpowiednie kremy. Oczywiście kremy nakładamy po umyciu, kiedy skóra jest czysta i przygotowana na wchłonięcie substancji odżywczych. Kremy nie powinny zawierać w swoim składzie wazeliny, parafiny, które nie wchłaniają się w skórę, wręcz ją podrażniają.
Udostępnij na FB
3
W celu odżywienia skóry można używać specjalnych maseczek, takich jak: żółtkowa i miodowa na wiosnę i w zimie, a owocowo-jarzynowa (ogórkowa, pomidorowa, truskawkowa, morelowa, brzoskwiniowa) w lecie i na jesieni.
4
Gimnastyka twarzy
Gimnastyka twarzy. Aby zapobiec zmarszczkom, można wykonywać gimnastykę twarzy, polegającą głównie na wydymaniu policzków i układaniu warg w ryjek. Wieczorem można lekko wklepywać krem odżywczy wieczorem czubkami palców. Po 10-20 minutach usuwamy nadmiar kremu płatkiem kosmetycznym, aby twarz mogła jak najdłużej oddychać.
5
Dieta. Skórę suchą należy odżywiać nie tylko od zewnątrz, ale również od wewnątrz. Podam kilka wskazówek dietetycznych. Przede wszystkim nie wolno się gwałtownie odchudzać, gdyż zmarszczki i fałdy na twarzy i całym ciele staną się wyraźniejsze. Jeżeli chodzi o ogólne wskazówki dietetyczne, to przy skórze suchej zaleca się spożywanie większej ilości pokarmów z witaminą A, takich jak: marchew i inne warzywa, wątroba, drożdże, masło, mleko, śmietanka oraz większość owoców, głownie morele i brzoskwinie.
6
Sucha cera niestety dość często wymaga odwiedzania gabinetu kosmetycznego i zabiegów kosmetycznych, które powinna wykonywać renomowana kosmetyczka. Szczególnie dotyczy to masażu twarzy. Sucha cera wymaga przynajmniej 2 razy w roku serii zabiegów, mających na celu odżywienie skóry, zamknięcie rozszerzonych drobnych naczyniek krwionośnych i zapobieganie zmarszczkom. Zabieg taki polega głownie na masażu twarzy (po jej uprzednim zmyciu), wykonanym na kremie poślizgowym, oraz na zabiegach fizykoterapeutycznych: galwanizacji i naświetlaniu łagodzącym i uspokajającym niebieskim światłem lampy sollux.
Przeczytaj teraz: Jak dbać o cerę po 20-ce?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub