Jak zrobić omlet z szynką (Dukan)?

Omlet z szynką jest najpopularniejszym daniem początkujących Dukanistów. Jest prosty do zrobienia i smakuje wyśmienicie. Doskonały na śniadanie - daje nam energię na połowę dnia. Poniżej przedstawiam przepis na omlet z szynką wg diety Dukana.
Jak zrobić omlet z szynką (Dukan)?
Rzeczy, których potrzebujesz:
3 jajka, 50 g chudej szynki (drobiowej, wołowej), pół małej cebuli (Cebula jako przyprawa jest dozwolona w I fazie, jednak jako warzywo nie. Ortodoksyjni Dukaniści mogą ją pominąć. Bez niej omlet będzie również dobrze smakować)., Pół pęczka natki pietruszki., 3 łyżki chudego mleka lub jogurtu., Sól, pieprz do smaku.
1
Jajka rozbełtać razem z mlekiem/jogurtem, doprawić solą i pieprzem.
2
Szynkę i cebulę drobno pokroić i wrzucić na rozgrzaną patelnię, aby się lekko podsmażyły i delikatnie doprawić solą i pieprzem.
3
Jak już szynka z cebulką się podsmażą wlać na patelnię rozbełtane jajko, zmniejszyć ogień i przykryć (najlepiej szklaną, przezroczystą pokrywką). Jak już jajko się zetnie, ściągnąć z ognia i posypać pietruszką.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Możesz smażyć omleta bez przykrycia i z dwóch stron, jednak nie będzie on wówczas tak puszysty i wilgotny.
  • Po ścięciu się jajka możesz chwilę poczekać, aż omlet urośnie - będzie wówczas jeszcze bardziej puszysty.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Ewelka - 2014-05-27
Omlet jest pyszny i sycący! Dodałam jeszcze szczypiorek i smażyłam tylko na jednej stronie. Polecam Dukanowiczom :)
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub