Jak czyścić ekspres do kawy?

Ciągle zapominasz o kupnie specjalnych preparatów do czyszczenia ekspresów do kawy? Masz dość kawy, która przypomina wodę z mułem? Często jest to związane z osadem, który zbiera się w ekspresach do kawy. Nie musisz kupować drogich tabletek bądź płynów. Równie skuteczny w czyszczeniu ekspresów jest zwykły ocet. W tym artykule opiszemy jak to zrobić.
Jak czyścić ekspres do kawy?
Rzeczy, których potrzebujesz:
ocet, woda
1
Pozbądź się pozostałości po kawie z ekspresu. Do tej części będziesz potrzebował 1 1/2 szklanki octu oraz 1 1/2 szklanki wody. Wymieszaj to w oddzielnym naczyniu i wlej do ekspresu. Następnie włącz go tak jakbyś robił zwykłą kawę. Wyłącz ekspres podczas trwania cyklu (w momencie, gdy woda zagotuje się). Pozostaw roztwór octu w zbiorniku na wodę przez około godzinę. Po tym czasie ponownie włącz ekspres.
2
Gdy ekspres skończy pracę, wyłącz go i zostaw na 15 minut. Dzięki temu roztwór octu zmiękczy osad, który zebrał się wewnątrz. Pozwoli to na dokładniejsze wyczyszczenie urządzenia co sprawi, że smak kawy będzie bardziej wyrazisty.
3
Wylej pozostałości po roztworze octu. Teraz napełnij zbiornik wodą i włącz ekspres. Gdy skończy pracę, wyłącz go i pozostaw na kolejne 15 minut. Możesz powtórzyć ten proces w celu upewnienia się, że ekspres został wyczyszczony z pozostałości po occie.
4
Teraz twój ekspres do kawy jest wyczyszczony a zarazem idealnie przygotowany do parzenia niezwykle aromatycznej kawy. Możesz powtarzać ten proces raz w miesiącu w celu utrzymania ekspresu w czystości.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (1)

wfh - 2016-01-22
Ciekawa porada tyle tylko producent w pierszych słowach instrukcji na temat czyszczenia napisał "Warning! Never use vinegar as a descaling agent" co oznacza właśnie zakaz używania octu do czyszczenia sprzętu. Nie wiem jakie mogą być tego skutki i chyba nie będę sprawdzał ;)
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub