Dlaczego warto jeść jaja przepiórcze?

Gdy słyszymy jajko, widzimy piękne bielutkie kurze jajo, które jadamy o każdej porze dnia. Doskonałe zarówno na obiad jak i na kolację. Niestety często słyszymy o działaniu cholesterolu, a białko jaja kurzego stanowi dość częsty alergen. Tu z pomocą przychodzą nam małe nakrapiane jajeczka, które przewyższają tradycyjne jajka zarówno pod względem zdrowotnym jak i smakowym.
Dlaczego warto jeść jaja przepiórcze?
1
Jajka przepiórcze posiadają pełnowartościowe i łatwo przyswajalne białko, poz tym w porównaniu do kurzych więcej aminokwasów i mikroelementów, np. żelaza, miedzi, cynku oraz witamin z grupy B. Zawiera także fosfor, którego nie znajdziemy w jajku kury.
2
Zawierają mniej łuszczu, można je zjadać bez obaw o cholesterol i kalorie.
3
Nieocenionym plusem jest fakt, że jajka przepiórki nie uczulają. Kurze są dosyć częstym problemem alergików, dlatego zwłaszcza oni doceniają te kolorowe jajeczka.
4
Jajka przepiórcze uznawane są za silnie działający afrodyzjak.
5
Poprawią samopoczucie i działają antydepresyjnie.
6
Jajka przepiórcze mają stosunkowo duże żółtko i nieocenione walory smakowe. Nawet jajecznica przyrządzona z przepiórczych jaj nabiera wyrafinowanego smaku.
7
Bonusem jest działanie regeneracyjne. Maska na włosy przygotowana z jaj przepiórczych pozostawia je jedwabistymi i gładkimi.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Bardzo efektownie na Wielkanocnym stole wyglądają jajka przepiórcze ugotowane na twardo i poukładane na łączce ze świeżej rzeżuchy.
  • Komentarze Tipy.pl (3)

ksywka - 2015-08-31
jajko to jajko, reszta to propaganda:)
JolkaJ23 - 2015-04-13
Zolteczko z przepiorki rozsmarowac na umyta twarz,szyje oraz dekold,poczekac ok 20-30min az zaschnie na skorze,nastepnie letnia woda delikatnie splukac po czym wklepac krem,ktory stosujemy w pielegnacji codziennej.Likwiduje zmarszczki mimiczne "i kurze lapki"Rewelacyjny efekt.Nie uczula skory!
może nic nie wiem - 2011-07-11
Nie zgadzam się z ostatnim zdaniem w pierwszym kroku !
W kurzym żółtku znajdują się duże ilości lecytyny.
Lecytyna to ogólna nazwa, przeróżnych fosfolipidów.
To połączenie organicznych związków fosforu z tłuszczami.
Jeśli się mylę, to proszę o ostry komentarz.
Pozdrawiam
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub